Tacita T-Cruise Urban: elektrický cruiser
- Publikovno: 18.12.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Italská značka Tacita u nás moc známá není, ale přitom na poli elektrických motocyklů není žádným nezkušeným hráčem. V jejich nabídce naleznete převážně endura, motardy a krosky. Tak trochu nečekané bylo jejich rozhodnutí o vstoupení do nového segmentu cruiserů.
Tak jak jsou jejich terénní motocykly léty prověřená a dobře vypadá i jejich design, působí na mě jejich malý motocykl spíše jak levný čínský pokus o maloobjemový cruiser s kulatým světlem a bachratou nádrží. Škoda, že nezapracovali více na celkovém vzhledu, vždyť je to „Ital“ a i když je to brumlající stroj, měl by mít švih a jižanský temperament a když už se rozhodli vstoupit do tohoto segmentu, mohli vyrukovat s něčím mnohem více atraktivnějším, protože ruku na srdce, kolik znáte elektrických cruiserů? Moc jich není a tohle pro ně mohla být zajímavá příležitost. Možná to je jen pokus, jak oslovit i jiné zákazníky v kategorii elektrických motocyklů. Kdo ví?
Musí se však nechat, že vybavili tento stroj hodně zajímavou technikou. Tacita je poháněna kapalinou chlazenými elektromotory druhé generace a controllerem, které se nepřehřívají ani v největším letním horku. Na výběr máte ze čtyř výkonových verzích od nejslabší T15 s parametry 11 kW/60 Nm, přes T30 s parametry 27 kW/60 Nm, T45 s parametry 34 kW/85 Nm, až po nejsilnější T65, která vám poskytne výkon 44 kW a točivý moment 100 Nm. Každá z těchto verzí může být navíc vybavena dvěma nebo třemi battery packy. Na výběr máte mezi kapacitami 7,5 kWh, 9 kWh a 18 kWh.
Motocykl je vybaven Li-Po bateriemi na které dává výrobce pětiletou záruku a garantují minimálně 2000 dobíjecích cyklů. Dojezd na nejsilnější baterii uvádí až 220 kilometrů, poté se vám rozsvítí rezerva a dál pojedete ve velmi omezeném režimu. Do výbavy dostanete i tři motorové mapy u nejslabší verze, ostatní mají mapy čtyři a také třístupňové rekuperační brzdění, které navíc můžete zcela vypnout. Zajímavostí je vybavení motocyklu zpátečkou a také převodovkou s hydraulickou spojkou, kterou používáte v případě, že chcete přehodit rychlostní stupeň v pětistupňové převodovce.
Poněkud zvláštně vypadají obrácené přední 41 mm vidle, které můžete vidět spíše u jejich motokrosových modelů. Vzadu je jeden tlumič se zdvihem 90 mm. Naopak sympaticky působí dozadu protažená řídítka, nastavitelné stupačky do třech poloh a pohodlné bude i velké sedlo. O bezpečné zastavení se vám postarají jednokotoučové brzdy Brembo, vpředu o průměru 320 mm, vzadu je 240 mm.
Nejlevnější verzi T15 s nejmenším 7,5 kWh battery packem pořídíte za částku 10 645 Eur bez DPH, nejsilnější T65 je zároveň nejdražší stojí 19 252 Eur bez DPH a disponuje 18 kWh baterií. Na výběr budete mít z 28 barevných verzí, standardní je pouze černá.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 18.12.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 2.2. - Motosalon 2024 Brno: čtyři haly plné zážitků
- 20.12.2023 - Honda SC e: Concept: koncept elektrického skútru
- 6.11.2023 - ViaGo Bologna: elektrický skútr
- 1.11.2023 - ViaGo Venice: elektrický skútr se sportovními tvary
- 4.9.2023 - Verge TS Pro Mika Häkkinen Edition: limitovaná edice elektromotocyklu
- 28.7.2023 - BMW CE 02 eParkourer: ani skútr ani elektromotocykl