BMW CE 02 eParkourer: ani skútr ani elektromotocykl

BMW představuje nový elektricky poháněný skútr BMW CE 02 o kterém tvrdí, že to není ani skútr ani elektromotocykl. Je určený pro mladé lidi a nazývají jej eParkourer. Poháněno je vzduchem chlazeným synchronním elektromotorem.

Novinka je určená pro jízdu městem a jeho blízké okolí. Je hbitý, praktický, robustní a z hlediska designu redukovaný pouze na to nejnutnější a nabízí se tu možnosti majitelům pro jejich vlastní nápady a úpravy. Má výraznou grafiku, která zaujme na první pohled. Jeho design vyjadřuje volnost a lehkost, podobně jako skateboard, což se také záměrně odráží ve vzhledu jeho sedla, které se mu velmi podobá. S celkovým vzhledem skútr korespondují také široká kola.

1 BMW CE 02 ePrkourer (10)1 BMW CE 02 ePrkourer (12)1 BMW CE 02 ePrkourer (6)

Dominantní barvou je černá, kterou naleznete na rámu, kolech, předním blatníku a trojité kapotáži v horní části a spolu s matnou žulovou šedou metalízou krytu motoru vytvářejí zajímavý kontrast, podobně jako je tomu u matných a lesklých povrchů. Ve speciální verzi HIGHLINE má CE 02 doslova barvitým vzhledem. Díky zlatě eloxované přední vidlici a barevnému pásu s kontrastním odstínem Petrol vypadá mnohem dravěji. Veškeré osvětlení využívá technologii LED.

Poháněno je vzduchem chlazeným synchronním elektromotorem s buzeným rotorem. Napájení zajišťují dvě vzduchem chlazené lithium-iontové baterie s provozním napětím 48 V, z nichž každá má kapacitu 1,96 kWh a lze je vyjmout pro snazší údržbu. Na výběr máte ze dvou variant, verzi s maximálním výkonem 11 kW (15 k), jmenovitý výkon má tato varianta přibližně 6 kW (8 k). Ve verzi s výkonem 4 kW (jmenovitý výkon 3,2 kW, jedna baterie s kapacitou 1,96 kWh) a omezením na 45 km/h splňuje požadavky skupiny řidičského oprávnění AM, takže na něm mohou jezdit i ti, kteří mají řidičský průkaz skupiny B, tedy pouze na automobil.

Díky výkonnému elektromotoru, který generuje točivý moment 55 Nm již od rozjezdu, dokáže CE 02 ve verzi 11 kW rychle akcelerovat z 0 na 50 km/h za 3 sekundy. Maximální rychlost je 95 km/h a dojezd má více než 90 km. Točivý moment se přenáší ze synchronního elektromotoru ozubeným řemenem na levé straně na vložený hřídel, od nějž pokračuje druhý řemen na pravé straně, jako sekundární převod, k hnanému zadnímu kolu.

Novinka má i bohatou elektronickou výbavu, protiskluzový systém ASC, funkci RSC (Recuperation Stability Control) funguje podobně jako funkce zabraňující zablokování zadního kola přílišným brzdným účinkem motoru. Tím i po rychlém puštění plynu zajistí potřebnou stabilitu stroje. Současně je k dispozici i značný prostor pro rekuperaci kinetické energie při zpomalování. Asistent pro couvání usnadňuje a zjednodušuje manévrování zejména na místě. Standardně je vybaveno dvěma jízdními režimy Flow a Surf. První je navržen pro „plynulé proplouvání“ městem s měkkou odezvou plynu a pro střední úrovně rekuperace. Režim Surf má dynamickou akceleraci a nulovou rekuperaci. Připlatit si můžete za režim Flash, který je určený pro sportovní a dynamickou jízdu.

1 BMW CE 02 ePrkourer (1)1 BMW CE 02 ePrkourer (7)1 BMW CE 02 ePrkourer (5)

BMW CE 02 se standardně dodává s externí nabíječkou s nabíjecím výkonem 0,9 kW, která umožňuje provádění nabíjecích procesů z běžných domácích zásuvek. S rychlonabíječkou s nabíjecím výkonem 1,5 kW, která je k dispozici v rámci volitelné výbavy HIGHLINE pouze u 11 kW varianty je doplňování energie ještě rychlejší. Se standardní nabíječkou je 11 kW verze dobita na 80% za 168 minut, do plna za 312 minut. S rychlonabíječkou je to pak 102 minut a 210 minut. U verze s výkonem 4 kW se na 80% nabije za 85 minut a do 100% za 182 minut.

Díky nízké hmotnosti 132 kg (verze 11 kW) nebo 119 kg (verze 4 kW) a nízké výšce sedla 750 mm nad zemí se skútr snadno ovládá i méně zkušeným jezdcům. Podvozek tvoří dvojitý rám z ocelových trubek. Přední čtrnáctipalcové kolo je vedeno hydraulicky tlumenými teleskopickými vidlicemi s průměrem trubky vidlice 37 mm, zatímco vzadu je použita tlakově odlévaná hliníková kyvná vidlice, pevně napřímo spojená s tlumičem nastavitelnou pružinou. O bezpečné zastavení se postarají kotoučové brzdy.

1 BMW CE 02 ePrkourer (11)1 BMW CE 02 ePrkourer (14)1 BMW CE 02 ePrkourer (13)

Veškeré jízdní informace včetně stavu nabití baterie se zobrazují na 3,5palcovém barevném displeji, který lze propojit s vaším chytrým telefonem, který zároveň můžete dobíjet pomocí portu USB-C. Ve variantě HIGHLINE je možné umístit telefon do držáku, kde pak slouží jako druhý displej.

1 BMW CE 02 ePrkourer (2)1 BMW CE 02 ePrkourer (3)1 BMW CE 02 ePrkourer (4)1 BMW CE 02 ePrkourer (8)1 BMW CE 02 ePrkourer (9)

Zdroj: BMW Motorrad



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama