Reklama

Tamburini T12 Massimo: poslední eso v rukávu

Pokud by se o někom v motocyklovém světe dalo říct, že je designérskou legendou, tak je to jezdnoznačně Massimo Tamburini. Vdechl tvář jedinečným strojům, jejichž hodnota nyní stoupá spíše nahoru a po právu je vyhledávána mnohými sběrateli unikátních motocyklů.

Italský designér Massimo Tamburini zemřel před dvěma roky na rakovinu plic a tak za ním zůstávají jen krásné vzpomínky a ještě krásnější stroje, z nichž za zmínku rozhodně stojí MV Agusta Brutale, MV Agusta F4, Ducati 916, které ve své garáži parkuje jeden z našich kolegů. Mimochodem právě dva posledně zmíněné stroje jsou vystaveny v Guggenheimově muzeu, v oddělení nazvaném „The Art of the Motorcycle“.

1 Massimo T12 Tamburini171 Massimo T12 Tamburini061 Massimo T12 Tamburini16

Tamburini byl rovněž jedním ze zakladatelů značky Bimota, určitě budete znát Tesi 1D a z jeho návrhů vzešlo i několik strojů značky Cagiva, například Mito nebo Freccia. Tím však ještě výkvět jeho díla nekončí. Massimo nás dokázal překvapit i po jeho smrti, a tak hlavně díky jeho synovi, Andreu Tamburinim, můžete spatřit poslední designérský klenot, který pojmenovali jménem jeho autora, Tamburini T12 Massimo.

1 Massimo T12 Tamburini151 Massimo T12 Tamburini131 Massimo T12 Tamburini09

Unikátní okruhový speciál je poháněn řadovým čtyřválcem uloženým v příhradovém ocelovém rámu. Stejný motor pohání BMW S 1000 RR, jehož test si můžete přečíst zde. Ovšem T12 se může pochlubit vyšším výkonem a to rovných 230 koní. Krk řízení a speciální na míru vyrobená kovaná kola jsou ze slitiny hořčíku. Ostatní díly kapotáže, včetně palivové nádrže a podsedlové části jsou vyhotoveny z karbonu.

1 Massimo T12 Tamburini071 Massimo T12 Tamburini141 Massimo T12 Tamburini08

Krátký výfukový systém je ukončen výdechem usazeným pod motorem a mířící do boku. Koncovka byla na zakázku vyrobena firmou Arrow. Ostatně na stavbu motocyklu byly použity top komponenty od renomovaných firem, brzdy Brembo, stavitelné tlumící jednotky Öhlins a elektroniku včetně řídící jednotky dodal MoTeC.

1 Massimo T12 Tamburini011 Massimo T12 Tamburini021 Massimo T12 Tamburini03

Hmotnost speciálu je 154 koní, toho bylo dosaženo hlavně díky lehkým materiálům a také díky tomu, že nebyly použity komponenty nutné k homologaci pro běžný provoz. Motocykl tak nemá ani zrcátka, ani blinkry. Ačkoliv je tento motocykl určen pro okruhové ježdění, myslím, že ho tu budeme moci vidět jen zřídka. Poslední klenot Massima Tamburiniho bude nejspíše vystaven v muzeu, které sbírá zajímavé motocykly a možná, že to bude již zmíněné Guggenheimovo muzeum, kde by si místo rozhodně zaslouží.

1 Massimo T12 Tamburini041 Massimo T12 Tamburini051 Massimo T12 Tamburini091 Massimo T12 Tamburini101 Massimo T12 Tamburini111 Massimo T12 Tamburini12



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama