Reklama

Test Bridgestone Battlax S20: prověřeno Ducati 916 Hlavní obrázek k článku: Test Bridgestone Battlax S20: prověřeno Ducati 916

Asi každý zná ten pocit, kdy shodí staré gumy ze svého stroje a nazuje nový pár pneumatik. Najednou jakoby seděl na jiné motorce a vše jde hladce. My tu máme jeden tip vhodný k obutí na supersportovní motocykly.

Do redakce se nám letos dostal po sportovně-cestovníchBridgestone Battlax Sport Touring T30, také pár supersportovních pneumatik Bridgestone Battlax S20 k volnému otestování za běžných provozních podmínek. Zatím jsme tyto nekompromisní gumy testovali na mosteckém okruhu.

Japonský pneumatikářský koncern Bridgestone má dlouholetou tradici (od roku 1931) ve výrobě motocyklových i automobilových pneumatik a samozřejmě velké zkušenosti ze závodních podniků (včetně MotoGP a Formule 1). Tyto zkušenosti nezůstávají ladem a ihned se aplikují i do sériové výroby. Takže není se čeho obávat, jdeme na věc. Nejdříve bylo nutné zvolit vhodný stroj pro toto obutí a volba nakonec padla na legendu z řad superbiků, Ducati 916. Důvodem byl i fakt, že současné testy většinou probíhají na nejnovějších modelech motocyklů a přeci jenom Ducati 916 z roku 1996 je tak trochu „jiná“. Nemyslím jen její věk, ale devětsetšestnácka postrádá všechny současné elektronické asistenty a vymoženosti. Je to surový superbike každým coulem a její jezdec to s ní musí umět, aby si to oba dokázali při jízdě užít. Náš redakční miláček je navíc naprosto v pohodě, po základním servisu a seřízení připraven podávat výkony.

Nebudu asi připomínat, že pokaždé když čerstvě přezujete, jedno jestli to bude malorážka nebo supersport, tak hlavně volnou ruku na plynu a žádné blbnutí. Svrchní ochranná vosková vrstva se nejdříve musí jemně ohoblovat, aby pneumatika získala odpovídající přilnavost. Už jsem pár případů viděl na vlastní oči, kdy borec pln radosti, že má konečně zase co brousit, svůj stroj zahodil hned po pár metrech jízdy. Proto s pokorou odjíždím z pneuservisu plynulou rychlostí a „duknu“ jen tak lechtám mírným plynem. Co si budeme povídat, desmodromický dvouválec nemá rád extra pomalou jízdu a musíte mu vyjít vstříc aspoň neustálým spojkováním. Takto ujíždím přibližně necelých dvacet kilometrů a lehce brousím i hrany nových pneumatik, do toho občas přidám přiměřený brzdný manévr. Tento den ještě naskáče na počítadle skoro 100 km a po příjezdu k čerpací stanici kleknu na čtyři a můj zrak sokolí kontroluje dezén bridgestonek. Přichází ke mně kolega motorkář, co přijel vedle ke stojanu a ptá se mě, zda s něčím nechci pomoci. Asi to vypadalo dost komicky. Samozřejmě přejedu i dlaní přes celý dezén nových pneumatik a můžu konstatovat, že Bridgestone Battlax S20 jsou připraveny podávat odpovídající výkony.

Druhý den využívám pěkně počasí a vyrážím na místní okresky. Jsou po rekonstrukci s novým kobercem a jsem zvědav, co mi řeknou nové pneumatiky. Po pár kilometrech rozehřívání přitvrdíme muziku a Termignoni začínají víc zpívat. Pár smyček a lehkých překlápěček na úzké, ale kvalitní okresce mi potvrzuje, že Bridgestone S20 zaručují přesnost řízení a malou tendenci se stavět v náklonu. Jasně, jde o fungl novou gumu a tady se to snad i očekává, nicméně odezva k jezdci je vynikající a začínám mít v ruce větší jistotu. Pár rychlejších odřazení směrem dolu a lehký drift zadního kola není u Dukny žádná specialita, naopak když jen trochu chcete, naprosto běžná záležitost a pneumatiky opět drží lajnu i po okamžitém zatáhnutí plynu do rychlejšího tempa. Po zhruba 70 kilometrech jízdy v neustále se měnícím tempu odpočívám na malé vyhlídce před Táborem a tak mám pocit, že si tyhle pneumatiky budou s „Devětsetšestnáctkou“ rozumět. Jadrný dvouválec nic neodpouští, není žádný šetřílek gumových polobotek a dává jim zabrat, tak uvidíme. A opět připomínám, není tu žádná kontrola trakce a podobné, určitě užitečné, vynálezy. Čekají nás další výjezdy a s tím i horší podmínky, přichází podzim. Ještě se neloučíme. Další zápisky z gumování budou následovat na jaře. Stejně jako se s vámi podělíme ještě o zkušenosti s Bridgestone Battlax T30, které máme nazuty na Hondě CB 1300 a BMW S 1000 R.

Testované pneumatiky: Bridgestone Battlax S20

Rozměry: přední pneu 120/60 ZR17 M/C zadní pneu 180/55 ZR17 M/C

Bridgestone BT Ducati Bridgestone BT_Ducati 2Bridgestone BT Ducati Bridgestone BT_Ducati 3Bridgestone BT Ducati Bridgestone BT_Ducati 4Bridgestone BT Ducati Bridgestone BT_Ducati 5



Login Přihlásit Registrace ›