Reklama

Xavier Simeon hodně otevřeně o MotoGP

Po Grand Prix Valencie se skončila - prozatím? - závodní kariéra v «premier class» pro Belgičana Xaviera Siméona, která trvala pouhou jednu sezónu. 29-letý belgický pilot závodil s motocyklem Ducati a pro paddock-gp.com poskytl následující rozhovor, z kterého vyjímáme.

Pro sezónu 2018 podepsal Xavier Simeon dvouletou smlouvu do MotoGP pro tým Reale Avintia Racing. Belgičan absolvoval v Grand Prix debut v sezóně 2010 a dokázal jednou vyhrát a celkem ještě třikrát stál na stupních vítězů. Belgičan se do královské kubatury dostal především zásluhou svého sponzorského příspěvku ve výši 700.000-Euro od RTL Benelux, které zajistil CEO firmy Zelos, která převzala management belgického jezdce.

Pro Ducati vyhrál Simeon před svým debutem v Grand Prix seriál FIM Superstock 1000 v roce 2009. Simeon se tak 2018 stal teprve druhým stabilním belgickým pilotem v královské kubatuře - prvním byl Didier De Radigues v sezónách 1983 - 1988, ale vůbec prvním Belgičanem v čtyřtaktní éře MotoGP.

Po sezóně 2018 byl ale přes platnou dvouletou smlouvu z týmu propuštěn a nahrazen na sezónu 2019 jiným pilotem (shodou okolností naším Karlem Abrahamem), neboť během 18 odjetých závodů v MotoGP dojel Simeon pouze 1x v Top-15, takže získal za kompletní sezónu pouze jeden hubený bod.

Xavier Siméon: „Po této sezóně mám dva hodně odlišné pocity. Jeden je velmi pozitivní, protože si myslím, že jsem dospěl a stal jsem se mužem. Druhým je frustrace, protože když jsme podepsali smlouvu, tak jsem měl dle ní závodit s GP17 a skoro celou sezónu jsem jezdil s GP16, která nebyla konkurenceschopná. “

Mimochodem: Druhý motocykl GP16 jezdil náš Karel Abraham a jeho výsledky nemusím připomínat.

A Simeon dále pokračoval: „Ale v době, kdy se v MotoGP závodí velkou rychlostí a kdy soupeříte s nejlepšími jezdci na světě, je velmi obtížné soutěžit, pokud je motocykl, který máte k dispozici, někde dole. Když jsem získal GP17 po Titověi zranění, myslím, že skuteční odborníci MotoGP viděli rozdíl v mém závodění. Nyní mám skutečnou frustraci, protože si myslím, že bych své místo v MotoGP uhájil, kdybych měl od začátku k dispozici jiný motocykl. A to si myslím zcela upřímně.“

Se Simeonem je možné jen souhlasit, nakonec během sezóny 2018 jel s motocyklem GP17 jednou i Karel Abraham (byl to stroj Alvara Bautisty, který naopak při této Grand Prix {Phillip Island} pilotoval tovární motocykl Jorge Lorenza) a hned byl český jezdec odmávnut na P11!

Ovšem Simeon pěje na svůj dosavadní tým pouze chválu: „Upřímně ale po lidské stránce jsem se setkal s úžasným týmem a zažil s nimi skvělý rok. Zatímco celá sezóně byla hodně obtížná, tak opravdu jsem se setkal s neuvěřitelnými lidmi a naštěstí tam byli, protože jinak bych se musel vzdát, protože morálka už mně chyběla. Dokonce i když to bylo hodně špatné, tak tým byl vždy tady, aby mě motivoval, a na této úrovni. Upřímně řečeno, myslím, že je to jeden z nejlepších týmů, které jsem kdy měl. Opravdu jim děkuji. “ V příštím roce pojede Xavier Simeon za stejný tým - ovšem v MotoE - a proti takovým pilotům, jako je například Randy de Puniet.

„MotoE bude mít pouze 5 závodů. Abych byl naprosto upřímný, měl jsem na příští rok tři nabídky do Moto2, ale všechny jsem odmítl. Po letech s motory Honda, kde bylo všechno velmi podobné, přichází Triumph. A hodně důležité je mít za sebou úspěšný tým. Takže příští rok, s příchodem nového motoru a nové elektroniky, to bude ještě důležitější. Mezi týmy, které mají největší finanční prostředky, a těmi dalšími, budou ještě větší rozdíly. Ale v nabídkách, které jsem dostal, nebyla žádná, abych mohl bojovat o vítězství. Takže jsem se raději nevrátil, protože si myslím, že by to opravdu ublížilo mé kariéře. To, co hledám, je znovu získat chuť pódií a chuť vítězství.“, vysvětluje dále belgický jezdec, vítěz závodu Grand Prix Moto2 na Sachsenringu 2015 a majitel dalších 3 pódií v prostřední kubatuře seriálu Grand Prix.

Ostatně o nějakém přesném dodržování smlouvy by hodně mohl vykládat Simeonův týmový kolega na jeden závod Grand Prix, 22-letý Francouz Christophe Ponsson. Ten podepsal smlouvu s týmem Avintia Racing smlouvu na 4 závody Grand Prix (kromě do Misana pak ještě pro Aragon, Thajsko a Japonsko), ale odjel pouze jeden - ten v Misanu a pak byl nahrazen jiným pilotem (Jordi Torresem). Ačkoliv si za své starty dopředu zaplatil...a existuje o tom smlouva na 17 stran!



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama