Reklama

Vítězem 12h v Algarvé tým GMT94 Yamaha

Tým GMT94 Yamaha se stal vítězem druhého letošního závodu Endurance World Championship, kterým byla 12hodinovka na okruhu Autodromo International do Algarve v Portugalsku.

Ještě 15 minut před koncem 12hodinovky se zdálo, že tým Suzuki Endurance Racing manažera Dominique Mélianda vyhraje v Portimao. Nakonec se ale sestava ve složení Vincent Philippe, Anthony Delhalle a Etienne Masson s motocyklem Suzuki GSX R1000 musela spokojit s druhým místem o pouhých 0.081, když vítězem se stal tým GMT94 Yamaha ve složení David Checa, Niccolo Canepa, Lucas Mahias. Stupně vítězů doplnili jezdci týmu Honda Endurance Racing (Julien Da Costa, Sébastien Gimbert a Freddy Foray), ti už ale ztratili na první dva týmy celé 4 okruhy.

Se ztrátou 6 kol skončil jako čtvrtý tým YART Yamaha Official EWC Broc Parkes, Marvin Fritz a Ivan Silva (+6 kol), Top-5 pak dokompletoval tým April Moto Motors Events (Gregg Black, Grégory Fastré, Alex Cudlin) se stejnou ztrátou.

Šestý se umístil Tati Team Beaujolais Racing, sedmé místo obsadil Voelpker NRT48 by Schubert-Motors (Bastien Mackels, Dominik Vincon, Stefan Kerschbaumer), místo osmé patřilo Junior Team LMS Suzuki ve složení (Baptiste Guittet, Romain Maitre, Robin Camus) - všichni +8 kol, devátý skončil TEAM 3ART YAM'AVENUE (+10 kol) a elitní desítku uzavřel Lukoil BMW Motorrad CSEU s naším Lukášem Peškem (+11 kol).

Tým GERT 56 HMT by rs speedbikes s Petrem Bičištěm (dále Pedro Vallcaneras a Didier Grams) byl odmávnut na P16. (+17 kol).

Průběh závodu

Čtvrt hodiny před koncem závodu na 12 hodin se začal odvíjet v Portimao opravdový kriminální děj. Ačkoliv měl tým GMT94 Yamaha (David Checa, Niccolò Canepa, Lucas Mahias) o jedno zastavení v depu více, než Suzuki Endurance (Vincent Philippe, Anthony Delhalle, Etienne Masson), tak oba dva týmy se v závěru celého časového limitu nacházeli těsně za sebou a oba dva jezdci Checa a Masson si několikrát vyměnili pozice.

V posledním kole se Masson přilepil na Checovo zadní kolo, ale jeho útok přišel o chvíli později, než aby byl na 100% úspěšný. Po 12 hodinách vyhrál tým GMT94 Yamaha o směšných 81/1000 sekundy. V mistrovství světa se do čela dostal tým plný překvapení a sice April Moto Motors Events (Gregg Black, Grégory Fastré, Alex Cudlin), který skončil druhý v Le Mans a v Portugalsku v cíli v Top-5.

S bezpečným náskokem na Yamaha Austria jela F.C.C. TSR Honda po ujetých 6 hodinách na třetím místě, pak se kvůli defektu spojky museli Kazuma Watanabe, PJ Jacobsen, Damian Cudlin do boxu a místo dalšího pódiového umístění jako při třetím místě v 24h Le Mans, bylo z toho až 12. místo v portugalském cíli.

Jisté třetí místo po více než 9 hodinách ztratil tým Yamaha Austria, když kvůli díře ve výfuku byl jejich motocykl Yamaha příliš hlučný a ředitelství závodu je donutilo zajet k výměně do boxu. Broc Parkes, Marvin Fritz a Ivan Silva tak ztratili drahocený čas, neboť jejich motocykl po každém zastavení v depu ještě odmítal nastartovat.

Díky této smůle F.C.C. TSR Honda a Yamaha Austria si nenápadnou, ale bezchybnou jízdou, přijeli Julien Da Costa, Sébastien Gimbert a Freddy Foray v týmu Honda Endurance pro poslední pódiové umístění, když po dvou pádech v tréninku vyráželi do závodu až z 14. místa.

Kvůli dvěma neplánovaným zastávkám v boxu - zlomený kabel - se tým Bolliger Switzerland musel rozloučit s plánovaným umístěním v Top-10. Ještě před polovinou celkové časové zátěže bojovali Roman Stamm, Michael Savary a Gianluca Vizziello s týmem April Moto Motors (Gregg Black, Grégory Fastré, Alex Cudlin) a Junior LMS Suzuki (Baptiste Guittet, Romain Maitre, Robin Camus) o P8, pak ale bez fungující elektroniky skončili až na P14.

Po sedmi hodinách jízdy skončil závod pro lídra šampionátu SRC Kawasaki (Grégory Leblanc, Matthieu Lagrive, Fabien Foret). Ti sice odstartovali do závodu z Pole-Position, ale kvůli nedostatku pohonných hmot se propadli z P3 až na P14, aby se sice opět dostali do Top-10. Tím ale jejich závodění skončilo, když museli motocykl kvůli defektu motoru odstavit do svého boxu.

Z dalších týmu, které získaly body, Voelpker NRT48 by Schubert-Motors (Bastien Mackels, Dominik Vincon a Stefan Kerschbaumer), byli postupně odmávnuti Junior LMS Suzuki (Baptiste Guittet, Romain Maitre, Robin Camus), 3ART Yam'Avenue (Louis Bulle, Alex Plancassagne, Lukas Trautmann) a Lukoil BMW Motorrad CSEU (Lukáš Pešek, Roland Resch, Martin Choy) v Top-10.

Petr Bičiště, Pedro Vallcaneras a Didier Grams (GERT56 HMT by rs speedbikes) se mohli rovněž radovat z bodového příspěvku za P16, zatímco Zuff Racing (Kevin Zufferey, Vincent Buclin, Adrien Pittet) obsadili P18.

Domácí lokalmatador a prominentní jezdec v celém startovním poli, vicemistr světa Moto3 Miguel Oliveira, zažil hodně turbulentní závodní víkend. Lokalmatador jel ve trojici s Miguelem Praiou a s Matthieu Lussianou s motocyklem, který připravil YART Yamaha a ve čtvrtek havaroval a zůstal ležet v bezvědomí na trati. V pátek ale zajel ve druhém kvalifikačním tréninku absolutně nejrychlejší čas.

V závodě havaroval v polovině časové vzdálenosti, když předtím Lussianovi z důvodu malých zkušeností došel benzín. Ačkoliv mechanici přece jen motocykl Yamaha opravili, tak 43 minut před koncem havaroval Oliveira ještě jednou a to byl konec závodu pro jeho tým.

Výsledek závodu: 1. GMT94 Yamaha (Checa, Canepa, Mahias), Yamaha YZF-R1, 393 kol; 2. Suzuki Endurance (Philippe, Delhalle, Masson), Suzuki GSX-R1000, 0,081 sec zpět. 3. Honda Endurance (Da Costa, Gimbert, F. Foray), Honda CBR1000RR, 4 kol ztráty. 4. Yamaha Austria (Parkes, Fritz, Silva), Yamaha YZF-R1. 5. April Moto Motors Events (Gregg Black, Grégory Fastré, Alex Cudlin), Suzuki GSX-R1000. 6. Tati Beaujolais (Enjolras, Buisson, Clere), Kawasaki ZX-10R. 7. Voelpker NRT48 by Schubert-Motors (Mackels, Vincon, Kerschbaumer), BMW S1000RR. 8. Junior LMS Suzuki (Guittet, Maitre, Camus), Suzuki GSX-R1000. 9. 3ART Yam'Avenue (Bulle, Plancassagne, Trautmann), Yamaha YZF-R1. 10. Lukoil BMW Motorrad CSEU (Pesek, Resch, Choy), BMW S1000RR.

Stav MS (po 2 ze 4 závodů): 1. April Moto Motors Events, 66 bodů. 2. SRC Kawasaki, 60. 3. Suzuki Endurance, 59. 4. F.C.C. TSR Honda, 53. 5. GMT94 Yamaha, 45. 6. Honda Endurance, 43. 7. Yamaha Austria, 39. 8. Team R2CL, 36. 9. Voelpker NRT48 by Schubert-Motors, 35. 10. 3ART Yam'Avenue



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama