Reklama

Rok 2017 Marca Marqueze je rekordním, co se týká pádů

Nejlepší současný pilot MotoGP Marc Márquez jezdí vždy na hraně a někdy i za ní. Ovšem jeho fantastické jezdecké umění mu už společně s odvahou a nebát se riskovat, přineslo už pět titulů mistra světa.

Sezonní finále ve Valencii je před námi a Marc Márquez svádí napínavý souboj o titul mistra, když vede o 21 bodů před svým velkým vyzyvatelem Andreou Doviziosem. Přičemž se pro teprve 24-letého továrního pilota z Cervery jedná už o jeho šestý titul mistra světa napříč kubaturami a o čtvrtý v kubatuře MotoGP. Ovšem Márquez patří rovněž k těm jezdcům, kteří nejčastěji padají. Jen v této sezóně havaroval tento Španěl už 25x, takže s výjimkou jednoho Rookies je na čele tohoto žebříčku.

Když vstoupil Márquez 2013 jako Rookie do kubatury MotoGP a hned se stal mistrem světa, spadl tehdy dohromady 15x. Nejtěžší okamžik - tedy nejhorší pád - zažil v Mugellu, kdy havaroval Márquez v tréninku při rychlosti 337,9 km/h - přesto k závodu nastoupil, ačkoliv měl na celém těle těžké pohmožděniny, zranění čelisti a ramena.

V roce 2014 slavil Márquez deset vítězství v řadě a znovu se stal mistrem světa. Byla to také sezóna, kdy tovární jezdec týmu Repsol-Honda havaroval nejméně - ‹pouze› 11x. V Misanu spadl poprvé v sezóně 2014 v závodě, ovšem už v Motegi si zajistil titul mistra světa. A vzápětí na Phillip Island měl znovu crash.

V sezóně 2015 ztratil Márquez královskou korunu, kterou ale znovu získal v následující sezóně. Havaroval celkem 17x, pouze ale jednou v závodě samotném, než se stal mistrem světa: v Le Mans.

2017 ovšem Márquez překonal svou statistiku crashů. Zatím jich má na svém kontě 25, tedy nejvíce za celou dosavadní kariéru pilota MotoGP. Nejdříve v Argentině, potom v Le Mans. Až do GP-Silverstone byl ale vždy odmávnut v cíli, tam měl ale defekt motoru a výsledkem byla ‹0› na jeho bodovém kontě. Ovšem přesto, že Márquez tak často spadl, může se stát od roku 1998 prvním jezdcem v historii (tehdy Mick Doohan), který bude mistrem světa se třemi nebo více nedokončenými závody.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama