Reklama

Překvapení: Pedrosa ke KTM? Folger k Yamaze? Hlavní obrázek k článku: Překvapení: Pedrosa ke KTM? Folger k Yamaze?

Tovární týmy MotoGP na rok 2019 jsou plné, ovšem u testovacích týmů MotoGP jsou ještě volná některá lukrativní místa. Jonas Folger by mohl získat místo u MoviStar Yamaha, Dani Pedrosa u KTM.

Dvě továrny Ducati a KTM závodící v MotoGP už své testovací týmy vybudovaly před nějakým časem, v sezóně 2018 se připojily Honda a Suzuki - a své stabilní testovací týmy vytvořily v Evropě.

Samozřejmě, že pro Japonce je to nejen větší peněžní zátěž, ale také logistika a celá organizace okolo není vůbec jednoduchá a daleko složitější než pro evropské továrny.

Týmový manažer KTM Mike Leitner říká, že renomovaný testovací tým stojí na jednu sezónu 1,5 milionu Euro.

„U nás sedí testovací jezdec (Mika Kallio - pozn. Bosso) na motocyklu 30 až 3 dní v roce“, potvrdil ředitel divize KTM-Motorsport Pit Beirer.

Tovární tým Movistar-Yamaha se nyní rozhodl - především na přání Rossiho - vybudovat rovněž evropský testovací tým MotoGP: „Máme skutečně vybrané vynikající kandidáty“, nechal se slyšet ředitel závodního oddělení Yamahy Lin Jarvis.

A jelikož muž, který má u této japonské značky hodně velkou moc, tedy Valentino Rossi, není vůbec proti a naopak se veřejně vyjádřil, že za své letošní druhé místo na Sachsenringu hodně vděčí Němci Jonasu Folgerovi, jehož data z loňska důkladně prostudoval, stejně jako videozáznam (Folger byl 2017 odmávnut při GP Německa na 2. místě) a dokonce prohlásil při přejímání trofeje: „Vlastně bych měl můj pohár přenechat Joansovi“, tak je celkem jasné, kdo je kandidátem #1 na místo testovacího pilota.

Folger ostatně působil už ve své Rookie sezóně 2017 v týmu Tech3-Yamaha jako testovací jezdec, neboť Yamaha neměla žádný testovací tým a 37-letý Nakasuga byl různými povinnostmi přetížen a naopak jeho mladší krajan Nozane zase příliš pomalý.

Pokud by si ale Jonas Folger netroufl pracovat celou sezónu MotoGP jako testovací jezdec, tak by šanci mohl dostat Bradley Smith, ještě letos stabilní pilot MotoGP u KTM.

K velkému překvapení se ale zřejmě schyluje u Red Bull-KTM. Po těžkém zranění kolena - je odhadována přestávka až na 6 měsíců - je testovací jezdec Mika Kallio mimo hru. A překvapivě není kandidátem #1 dosavadní stabilní pilot Bradley Smith!

Z dobře informovaných španělských kruhů se proslýchá, že o roli testovacího pilota u KTM se zajímá Dani Pedrosa.

Zas tak velké překvapení to ale není, dlouholetá blízká Connection k Red Bull a k týmovému manažeru KTM Mike Leitnerovi je známá, neboť právě tento Rakušan byl šéfmechanikem u Hondy právě pro Daniho Pedrosu, až do konce roku 2014.

Dani Pedrosa se sice zatím zahalil tajemstvím jako «tajemný hrad v Karpatech» co se týká jeho další budoucnosti, ale jeho vztah k týmovému principálovi Repsol-Honda Puigovi a k HRC není tak vřelý, jak bylo oficiálně prezentováno na veřejnosti po angažování Jorge Lorenza.

Pedrosa sice pro média prohlásil, že rozchod s HRC pochází na jeho přání, ale...

HRC skoro každý týden prezentovala schválně pro zvědavá média jména různých jezdců jako eventuálních Pedrosových nástupců: Zarcem počínaje a přes Millera, Doviziosa až k Rinsovi...

Dani Pedrosa odmítl nabídku SIC Petronas-Yamaha na sezónu 2019 z jednoho prostého důvodu: „Nechci působit v MotoGP nadále v dosavadní intenzitě, jako dosud“.

A práce testovacího jezdce je spojena s menší intenzitou, to je jasné.

Mike Leitner z téma eventuálního angažování Pedrosy nedělá žádnou tajnost a říká: „Pokud budeme mít Daniho jako jezdce, nemůže být nikdo uražený. Patří k absolutním špičkovým pilotům v této kubatuře, to jsem si jistý na 100%. Neexistuje žádný jiný jezdec, který by během posledních 13 let vyhrál během sezóny vždy aspoň jeden závod MotoGP.“.

Pedrosa má jedinou nevýhodu: Někteří týmoví šéfové totiž tvrdí, že kvůli své postavě je Dani Pedrosa «out of the range», tedy, že nemůže vyvíjet žádný závodní motocykl pro větší a těžší jezdce.

Pedrosa má ale taky obrovskou výhodu: Je schopen přinést od HRC nepřeberné množství Know-how.

Mimochodem: Dokonce i Aprilia nyní buduje svůj vlastní testovací tým na profesionální bázi: Žhavým kandidátem na místo pilota je současný stabilní pilot této značky Scott Redding.

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama