Reklama

Po Guevarovi i Faccani: Za své závodění nebudu přece platit

Asi týden po Juanfranu Guevarovi ohlásil další jezdec svůj odchod ze závodění ve velmi mladém věku. Marco Faccani se rozhodl «pověsit přilbu na pomyslný hřebík» ve věku pouhých 23 let.

Když Španěl Juanfran Guevara z MS-Moto3 prohlásil, že „Život pilota je «puta madre»“, tak určitě netušil, že tím vyvolá reakci takovou, jaká se doslova strhla. Guevarovi se dostalo podpory jak v italských, tak také ve španělských médiích.

Nyní se ke stejnému kroku kroku odhodlal také Ital Marco Faccani, a ten rozhodně není pouze jeden z mnoha. Má ve svém kontě úspěchů titul evropského šampiona Superstock 600 v sezóně 2014, a v roce 2015 závodil ve World Supersport s Puccetti Racing a získal řadu umístění v Top 10 (byl 7x odmávnut v Top-10 a celkově skončil jako Rookie tohoto šampionátu na 9. místě). Ovšem stejně jako Švýcar Randy Krummenacher musel za své závodění v továrním týmu Kawasaki platit, tedy donést sponzorské peníze, aby mohl vůbec v tomto prestižním týmu jako kolega Kenana Sofuogla závodit ve světovém šampionátu WorldSSP.

V letech 2016 a 2017 závodil Faccani v šampionátu Superstock 1000 a sportovním vrcholem bylo nepochybně vítězství na domácí trati v Misanu v roce 2017, když trumfoval s motocyklem BMW týmu Althea Racing.

Faccani tak byl potenciálně pouze jeden krok od možnosti přejít o level výš, tedy do WorldSBK. Přesto se rozhodl skončit - prozatímně? - se závoděním.

„Ve WorldSBK dostávají gáži jen ti nejlepší piloti královské třídy a dostat se mezi ně je opravdu velmi obtížné. O ukončení závodění jsem přemýšlel už během sezóny 2017. Vítězství v Misanu mně sice trochu vrátilo chybějící motivaci, ale následující závody byly stejně obtížné jako ty předchozí a to mě vedlo ještě víc k rozhodnutí, skončit se závoděním“, vysvětluje své rozhodnutí italský talent.

Roky 2015 až 2017 byly pro něho velmi obtížné: „Možná to bylo i proto, že jsem neustále měnil motocykly. V roce 2015 jsem závodil ve World Supersport s Kawasaki a během dalších dvou let jsem jezdil v šampionátu Superstock 1000 nejdříve s Ducati a pak za BMW Althea. To bylo vlastně nadiktováno a já vím, že je špatné říkat, «peníze od boha», ale pokud jsou lidé ochotni za to zaplatit, tak to bude vždycky takhle. Nejsem pilot, který požádá o almužnu napravo a nalevo a neustále hledá sponzory, to nebudu dělat, a tak jsem raději se závoděním skončil“.

Jeho oznámení přišlo asi týden po odchodu pilota z MS-Moto3 Juanfrana Guevary a tak se nabízí určité podobnosti: „Oba jsme odešli do «důchodu», protože jsme už nechtěli platit.“

Po svém odchodu do «důchodu» udělal Guevara některá velmi silná prohlášení o současném závodění na motocyklu a také mluvil o přehnaných ekonomických nárocích některých týmů a také o «dvojitých tvářích»: „Samozřejmě potvrzuji, že několik týmů požaduje spoustu peněz. Bohužel je to něco, o čem lidé nic nevědí a tak skutečnost o mém odchodu překvapila hodně lidí. Ale je to pravda: pokud není člověk opravdu Top pilotem, tak riskuješ svůj život a ještě za to musíš zaplatit. “

„Nejlepší vzpomínky mám na titul mistra Evropy Superstock 600 v sezóně 2014 a na dosažené vítězství v roce 2017 v Misanu. Ta druhá vzpomínka má velkou hodnotu, protože jsem se vrátil k vítězství po třech letech půstu a podařilo se mně to před domácím publikem. Co se týká největší lítosti, tak žádnou nemám, protože jsem v každé situaci vždycky dělal co nejlépe a já se cítil dobře ve všech týmech. Rád bych tehdy závodil ještě další rok v MS-Supersport, abych tuto kategorii lépe poznal, ale jsem velmi spokojen s tím, co jsem udělal.“, uzavírá kapitolu o svém závodění Marco Faccani, který tehdy musel odejít z týmu Puccetti Kawasaki, neboť z MS-Moto2 přicházející Švýcar Randy Krummenacher ho prostě přeplatil...!



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama