Movistar Yamaha: Pouhá čtyři vítězství v sezóně 2017
- Publikovno: 24.12.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po úspěšných předsezonních testech byl Maverick Vinales označován jako vážný favorit MS-MotoGP 2017. Ovšem po GP v Le-Mans jeho vítězná série skončila. A také Rossi od Assenu už nevyhrál ani jeden závod.
Ačkoliv Jorge Lorenzo přestoupil k Ducati Corse a Valentino Rossi tak měl příjemnějšího kolegu, tak v celkových výsledcích se to moc neukázalo. Nový týmový kolega v továrním týmu Movistar-Yamaha Maverick Vinales obsadil celkově místo třetí, Rossi skončil až jako pátý, což s výjimkou obou sezón s motocyklem Ducati, bylo zatím jeho nejhorší umístění v MS vůbec, od jeho vstupu do královské kubatury 2000.
Vinales trumfoval třikrát, Rossi jednou. Vinales ve své první sezóně s motocyklem Yamaha získal celkem sedm pódiových umístění, Rossi šest. Vinales si vyjel 2017 pět Pole-Position, Rossi žádné. Nejrychlejší kolo v závodě zajel Maverick čtyřikrát, Rossi vyšel naprázdno.
Před sezónou vše vypadalo tak, že tým Movistar Yamaha MotoGP s Valentinem Rossim a Maverickem Vinalesem bude 2017 disponovat nejsilnějším jezdeckým duem v královské kubatuře.
Ale Repsol-Honda s Marcem Márquezem a Danim Pedrosou, stejně jako Ducati Corse ve složení Jorge Lorenzo a Andrea Dovizioso byli prostě silnější.
Repsol-Honda vyhrála MS jezdců, konstruktérů a také týmů!
Tovární tým Yamahy po odchodu Lorenza v každém případě angažoval nejlepšího volného jezdce na trhu, neboť Vinales patří ve svých 22 letech k nastupující mladé generaci, vyhrál už 20 závodů GP, stal se mistrem světa Moto3-2013 a ve všech kubaturách se může pyšnit titulem «Rookie of the Year».
Rozhodně se Maverick Vinales prosadil v MotoGP více než skoro stejně staří Jack Miller a Alex Rins, kteří závodí s motocykly Suzuki, resp. Honda.
V posledních dvou sezonách skončil jmenovaný Španěl v MS-MotoGP celkově čtvrtý a třetí a je rozhodně kandidátem na titul mistra světa pro další sezóny.
Valentino Rossi bude 16. února slavit 39. narozeniny. Od roku 2009 už nezískal žádný mistrovský titul, ovšem jeho 115 vítězství v GP zůstanou navždy legendárními. Jeho vítězná série byla ale po Assenu 2017 prozatímně přerušena.
Pokud se podíváme na papírové favority o mistra světa sezóny 2018, tak se zřejmě rozhodne mezi následujícími piloty: Márquez, Dovizioso, Vinales, Rossi a možná Lorenzo.
Tým Movistar-Yamaha vyhrál 2015 všechny tři tituly MS (jezdecký, kontruktérský a týmový), 2016 pouze týmový, 2017 pak vyšla Yamaha ve všech třech šampionátech naprázdno.
Hlavní sponzor Yamahy firma Movistar je dceřinou firmou společnosti Telefónica, která je velmi zastoupena i v Jižní Americe a od roku 2014 je sponzorem továrního týmu Yamaha.
Do konce 2005 byla Movistar/Telefónica sponzorem Gresini-Honda, a se Sete Gibernauem docílila obrovské úspěchy. Na rok 2006 chtěla firma Movistar získat mistra světa 250-ccm Daniho Pedrosu ke Gresini-Honda, když #26 bylo už v malých kubaturách (125 ccm, 250 ccm) financováno značkou Movistar.
Ale s HRC se nedalo vůbec hovořit, Pedrosa byl 2006 transferován jako týmový kolega Nickyho Haydena do továrního týmu Repsol-Honda-MotoGP a Telefónica se na mnoho let stáhla z motocyklového závodění.
A nic na tom nezměnilo ani angažování Lorenza 2008, teprve 2014 se to podařilo a byla podepsána pětiletá smlouva do konce roku 2018.
Lin Jarvis, Managing Director z Yamaha Factory Racing, potvrdil, že už probíhají jednání o prodloužení smlouvy. Pro 2019 ale bude muset Yamaha - možná - hledat Rossiho nástupce.
Yamaha závodí jako továrna v MS od roku 1961, přičemž současný tovární tým v této konstelaci od roku 1999, kdy vznikl Yamaha Factory Racing. Předtím to byly privátní závodní stáje, které vedli Agostini, Roberts, Rainey...
Co se týká hlavního sponzora továrního týmu Yamaha v «premier class», tak zde se toho událo opravdu hodně. Například přes zisk titulu Lorenzem v roce 2010 odstoupil tehdy Fiat, neboť Rossi odešel k Ducati.
Mimochodem: Yamaha zažila v éře MotoGP také hodně neúspěšných sezón: Třeba 2003 nezískali Marco Melandri a Carlos Checa za celý rok ani jedno pódiové umístění, Checa skončil v MS celkově na 7. pozici, Melandri jako 15.
Složení týmu Yamaha-MotoGP v historii:
2002: Carlos Checa, Max Biaggi
2003: Carlos Checa, Marco Melandri
2004: Valentino Rossi, Carlos Checa
2005: Valentino Rossi, Colin Edwards
2006: Valentino Rossi, Colin Edwards
2007: Valentino Rossi, Colin Edwards
2008: Valentino Rossi, Jorge Lorenzo
2010: Valentino Rossi, Jorge Lorenzo
2011: Jorge Lorenzo, Ben Spies
2012: Jorge Lorenzo, Ben Spies
2013: Jorge Lorenzo, Valentino Rossi
2014: Jorge Lorenzo, Valentino Rossi
2015: Jorge Lorenzo, Valentino Rossi
2016: Jorge Lorenzo, Valentino Rossi
2017: Valentino Rossi, Maverick Vinales
2018: Valentino Rossi, Maverick Vinales
Tituly mistra světa v MotoGP - od roku 2002:
2004, 2005, 2008, 2009: Rossi
2010, 2012 a 2015: Lorenzo
Sponzoři od roku 1999:
1999 až 2002: Marlboro
2003: Fortuna
2004 a 2005: Gauloises
2006: Camel
2007 až 2010: Fiat
2011 až 2013: Yamaha Factory Racing
2014 až 2017: Movistar
Úspěchy továrního týmu Yamahy v MotoGP od roku 2002:
Počet závodů: 325
Vítězství: 112
Druhá místa: 112
Třetí místa: 76
Počet bodů: 8374
Pódiových umístění: 301
Pole-Position: 99
Nejrychlejších kol v závodě: 79
- Přidat komentář +
- Publikováno: 24.12.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Pre Jerez
- včera - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- včera - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- 24.4. - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- 24.4. - Začalo letošní MS-Side
- 24.4. - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
Další z rubriky
- včera - Pre Jerez
- včera - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- 19.4. - Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu
- 18.4. - Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu
- 14.4. - Ódu na motocyklové závody vyhrál Viňales
- 14.4. - Wild card pro Pedrosu a Pola Espargara