Reklama

MotoGP je v poločase: Nejnapínavější sezóna za poslední roky! Hlavní obrázek k článku: MotoGP je v poločase: Nejnapínavější sezóna za poslední roky!

Čtyři lídři v šampionátu: Vinales, Rossi, Dovizioso a Márquez; už pět vítězů - jmenovaní čtyři & Pedrosa a 10 různých pilotů na stupních vítězů: Top-4 v šampionátu dělí jen 10 bodů, tedy prakticky pouze jedno šesté místo.

Marc Márquez se vítězstvím nad Jonasem Folgerem na Sachsenringu stal lídrem šampionátu - má nyní náskok pěti bodů před trojnásobným letošním vítězem Maverickem Vinalesem, který během čtyř posledních závodů nashromáždil pouhých 39 bodů, Márquez oproti tomu 71, Rossi pak 57, Dovizioso 69.

Úřadující mistr světa Marc Marquez (Honda) se tak poprvé letos dostal do čela bodovací tabulky, i když jen o 5 bodů před Maverickem Vinalesem (Yamaha). O další bod méně má Andrea Dovizioso (Ducati) a na svůj desátý vysněný titul mistra světa číhá v závěsu čtvrtý v pořadí Valentino Rossi. Podceňovat ale nelze ani prozatímně pátého, Daniho Pedrosu.

„Marc je nejlepším jezdcem celého šampionátu a se svými soupeři si vlastně jen hraje. V ‚mind games’ je mistrem právě on. Pokud nedojde k nějakým zázračným a nečekaným závodům, tak bude mistrem světa právě on“, říká jeho značkový kolega, 31-letý Cal Crutchlow.

Dva neobyčejně silní Rookies - zároveň týmoví kolegové - Johann Zarco a Jonas Folger mají za sebou nejen ve své první sezóně závodění v královské kubatuře pódiová umístění, ale jsou v tabulce po polovině šampionátu na pozicích 6., resp. 7. Danilo Petrucci s letošním modelem motocyklu Ducati Desmosedici GP je na místě osmém, trojnásobný mistr světa MotoGP Jorge Lorenzo si stále ještě zvyká na nový motocykl Ducati a uzavírá Top-10, stejně jako Brit Cal Crutchlow, který ale bude 2018 přímo jezdcem podporovaným od HRC.

Alvaro Bautista je 11. a velký zájem o něho má továrna Aprilia, odkud musel na letošní sezónu odejít k satelitnímu týmu Pull&Bear Aspar a uvolnit místo Samu Lowesovi. Za ním je v tabulce umístěn Jack Miller, ten dostal po třech letech od HRC «kopačky» a hledá si místo na startovním roštu 2018. Problémem prodloužení smlouvy Millera u týmu Marc VDS je dle týmového principála Michaela Bartholemyho výše gáže (zatím HRC platila její polovinu - pozn. Bosso). Zájem o Millera má i OCTO Pramac Racing, který by rád Australana vyměnil za Brita Scotta Reddinga - ten by mohl zakotvit v Reale Avintia Racing.

Tovární pilot Aprilie Aleix Espargaro a Loris Baz - ten se v minulých dnech podrobil úspěšně operaci, neboť trpěl častým zraněním motocyklových jezdců, tedy tkz. «arm pump» - pak kompletují Top-15.

Velkým zklamáním jsou dosavadní výkony továrního pilota Suzuki Andrea Iannoneho, který je až na P16. Manažer týmu Suzuki Ecstar Davide Brivio očekává jak od Ianneho, tak od Rinse (ten ale objel v první polovině roku 2017 pouze čtyři závody) velká zlepšení ve druhé polovině letošní sezóny. Svou poslední sezónu absolvuje zřejmě v královské kubatuře Esteve Rabat - pokud tedy nevymění Barberu nebo Baze v týmu Reale Avintia Racing. Právě zkušený Hector Barbera zdaleka nedosahuje loňských výsledků (2017 - Top/10) a jeho další setrvání v kubatuře MotoGP na sezónu 2018 je více než na vážkách.

Náš Karel Abraham je sice dle SpeedWeeku jediným jezdcem v aktuálním poli kubatury MotoGP, který si své startovní místo musel zajistit určitým sponzorským příspěvkem, ovšem Abajovy výkony jsou v letošní sezóně velmi dobré. A to nejen v kvalifikaci (druhý v Argentině, devátý v Le Mans), ale i v závodech samotných (po svém životním závodě byl odmávnut jako sedmý v Assenu!, umístění Top-10 v Argentině a body ještě ve třech dalších Grand Prix). Nesmíme zapomenout, že český jezdec jako jeden ze dvou (ještě Loris Baz) má k dispozici pouze motocykl Ducati Desmosedici GP15, tedy jeden z nejstarších motocyklů na roštu vůbec. Bohužel zatím nemá český jezdec žádnou jistotu na sezónu 2018, tak se nechme překvapit, co přinese domácí závod na Masarykově okruhu z hlediska jeho dalšího angažmá.

MotoGP™ World Championship 2017 - stav šampionátu

01- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – 129 bodů
02- Maverick Vinales – Movistar Yamaha MotoGP – Yamaha YZR M1 – 124
03- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP – 123
04- Valentino Rossi – Movistar Yamaha MotoGP – Yamaha YZR M1 – 119
05- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – 103
06- Johann Zarco – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 - 84
07- Jonas Folger – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – 71
08- Danilo Petrucci – OCTO Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP - 66
09- Jorge Lorenzo – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP – 65
10- Cal Crutchlow – LCR Honda – Honda RC213V - 64
11- Alvaro Bautista – Pull&Bear Aspar Team – Ducati Desmosedici GP - 44
12- Jack Miller – EG 0,0 Marc VDS – Honda RC213V – 41
13- Scott Redding – OCTO Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP – 33
14- Aleix Espargaro – Aprilia Racing Team Gresini – Aprilia RS-GP – 32
15- Loris Baz – Reale Avintia Racing – Ducati Desmosedici GP15 – 31
16- Andrea Iannone – Team Suzuki Ecstar – Suzuki GSX-RR – 28
17- Tito Rabat – EG 0,0 Marc VDS – Honda RC213V – 23
18- Hector Barbera – Reale Avintia Racing – Ducati Desmosedici GP – 21
19- Karel Abraham – Pull&Bear Aspar Team – Ducati Desmosedici GP15 – 20
20- Pol Espargaro – Red Bull KTM Factory Racing – KTM RC16 - 14
21- Bradley Smith – Red Bull KTM Factory Racing – KTM RC16 - 8
22- Alex Rins – Team Suzuki Ecstar – Suzuki GSX-RR – 7
23- Michele Pirro – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP – 7
24- Sam Lowes - Aprilia Racing Team Gresini – Aprilia RS-GP – 2
25- Sylvain Guintoli – Team Suzuki Ecstar – Suzuki GSX-RR – 1



Login Přihlásit Registrace ›