Reklama

Mistři světa Moto3: Velká zklamání v Moto2

Je přechod ze čtyřtaktních jednoválců o objemu 250-ccm (55 HP) na čtyřtaktní motocykly 600-ccm (128 HP) opravdu tak těžký? Někteří šampióni totálně zklamali, druzí se ale zaskvěli okamžitě.

Pohled na tabulky MS kubatury Moto2 po sedmi odjetých závodech v této sezóně z 18 celkem nastavil neúprosné zrcadlo. Někteří mistři světa Moto3 (125 ccm), respektive vicemistři světa, mají v kubatuře, kde dominuje Kalex a kde se závodí s jednotnými motory Honda od roku 2010, hodně velké problémy.

A zde jsou fakta:

– Julian Simon (29), mistr světa 125 ccm z 2009 na Aprilii týmu Aspar, se aktuálně nachází v MS na P19 se ziskem 10 bodů.

– Sandro Cortese (26), mistr světa Moto3 2012 s Red Bull KTM, je ve své čtvrté sezóně Moto2 po GP Catalunya až na P21 s 10 body.

Alex Márquez (20), mistr světa Moto3 2014 a Estrella Galicia 0,0-Hondou, je ve své druhé sezóně Moto2 u týmu Marc VDS Racing s hubenými 5 body až na P22 v MS.

– Danny Kent (22), mistr světa Moto3 2015 s Leopard-Hondou týmu Kiefer Racing, je po sedmi závodech ve své druhé sezóně Moto2 (první byla 2013) v týmu Leopard-Kiefer Racing s pouhými 12 body na P18.

O mnoho lépe se nevede ani Miguelu Oliveirovi, který prohrál boj o titul mistra světa Moto3 s Red Bull KTM o pouhých 6 bodů právě s Kentem. Bez jakýchkoliv pochybností nepopiratelný talent z Portugalska je aktuálně na P14 se ziskem pouhých 23 bodů. Kentovi a jemu byly přitom před sezónou 2016 přisuzovány výsledky v Top-5.

Příčin těchto propadáků je několik. Mnoho dřívějších Star z Moto3 přešlo do nové kategorie s obrovským očekáváním a zde mnohokrát spadlo - příkladem je Alex Márquez, který už letos vyprodukoval šest závodních pádů ze sedmi závodů. Někteří další - příkladem je třeba Kent – byli po svém zisku titulu Moto3 neprávem přeceňováni. Ostatně tento Brit potřeboval v nejnižší kubatuře také 5 sezón, než si vyjel výsledky, které znamenaly titul.

Sandro Cortese (26) vyhrál svůj titul mistra světa v Lightweight až po 8 sezónách závodění v této kubatuře.

To Maverick Viňales, Alex Rins a Jack Miller byli daleko úspěšnější, zřejmě asi byli i jinými jezdeckými kalibry než výše jmenovaní.

Viňales a Rins dokázali vyhrát v MS-Moto2 hned v prvním roce závodění. Viňales hned ve své Rookie sezóně (2014) vyhrál čtyři závody Moto2 a celkově skončil v Top-4, o dva roky později se umístil jako třetí v závodě MotoGP v Le Mans, ve svých 21 letech bude týmovým kolegou Rossiho u továrního týmu Movistar-Yamaha.

Také Jonasi Folgerovi se přestup do Moto2 podařil. Ve své Rookie sezóně 2014 stál hned dvakrát na pódiových stupních, 2015 vyhrál dva závody, 2016 je se dvěma umístěními v Top-3 (třetí v Las Termas, druhý v Jerezu) na P6, se ztrátou 59 bodů za lídrem Rinsem.

Alex Rins (v Top-3 2014 v Moto3) ve své první sezóně Moto2 2014 dokázal vyhrát dva závody, jako Rookie se stal vicemistrem světa a ve své druhé sezóně Moto2 je lídrem této kubatury.

Jack Miller (vicemistr světa 2014 v Moto3) postoupil hned do MotoGP. A teprve 21letý Australan oslavil v neděli v Katalánsku své první umístění Top-Ten v královské kubatuře.

Jedno je ale jisté, pro některé bývalé mistry světa Moto3 jsou už dnes jejich sny o závodění v MotoGP nadobro a navždy pohřbeny.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama