Reklama

Rins k Suzuki; Zarco za Tech3; Aleix Espargaro na Aprilii!

Toto je nejpravděpodobnější varianta ještě stále neobsazených míst v královské kubatuře MotoGP na startovním roštu 2017: Rins k Suzuki; Zarco za Tech3; A. Espargaro na Aprilii!

Týmový šéf Suzuki Davide Brivio odletěl do Japonska, aby přesvědčil tamní šéfy o to, že Alex Rins by se měl stát na další dva roky týmovým kolegou Andrea Iannoneho, jako nástupce Mavericka Vinalese. Japonci ale upřednostňují dosavadního pilota Aleixe Espargara. Dúvod je celkem prozaický: Starší z bratrů Espargarových pravidelně boduje a je schopen přispět k vývoji motocyklu GSX-RR. Navíc o Rinsovi prohlásil i jeho aktuální týmový šéf Sito Pons, že mladý Španěl hodně hřeší na svůj talent, je dost líný a nechce moc trénovat.

Ačkoliv Johann Zarco věkově nezapadá do juniorského konceptu týmu Tech3 Yamaha, tak se zdá, že po nečekaném odchodu Pola Espargara ke KTM, dostane šanci vedle nové akvizice Jonase Folgera právě francouzský úřadující šampion Moto2 Johann Zarco. Po Sylvainu Guintolim (1997) a Olivieru Jacquemu (2001-2002) by se tedy v satelitním týmu Tech3 Yamaha manažera Herve Poncharala objevil opět Francouz.

Hodně zamotaná je situace u Aprilie jako takové: Továrna z Noale je spokojená a chtěla by si ponechat oba současné jezdce Stefana Bradla a Alvara Bautistu - naposled v Katalánsku senzačně v Top-8. A tak Italové uvažují o druhém týmu: Použijme vylučovací metodu a zjistíme, že Avintia - s Barberou a s někým místo Baze - zůstane určitě u Ducati! LCR bude pokračovat s Hondou a s Crutchlowem (ačkoliv zájem o tým Lucia Cecchinella měla i Suzuki), tým Marc VDS Racing má smlouvu s HRC i na rok 2017. Takže zbývá pouze s penězi hodně bojující Aspar. Ten už s Aprillí dokázal v sedle s Aleixem Espargarem dvakrát vyhrát šampionát (2012 a 2013 CRT) a jeho tým Aspar Team MotoGP závodí 2016 s Eugene Lavertym (tomu končí smlouva) a Yonnym Hernandezem (pouhé 3 body a poslední místo v tabulce MS) a s motocykly Ducati. Pokud by přišla peněžně zajímavější nabídka od Aprilie, než z Borgo Panigale od Ducati, tak by proti nebyla ani Dorna - místo 8 motocyklů Ducati na startovním roštu bychom viděli 4 biky od Aprilie. Aleix Espargaro by mohl odejít do továrního týmu Aprilie, Bautista jako Španěl už za Aspara vyhrál MS 125tek (2006) a Eugene Laverty zná Aprilii z dob svého závodění v WorldSBK (vicemistr světa 2013 za Sykesem).

Nesmíme zapomenout, že Aprilia a Suzuki závodí jako «concession team», takže není omezen vývoj a tým může použít devět místo sedmi motorů. Takže by Martinez mohl dostat od Aprilie materiál jako tovární tým s pravidelnými upgrady.

Spojení Martineze s Aprilií bylo mnohokrát korunováno největšími úspěchy: Alvaró Bautista (2006), Gabor Talmacsi (2007), Julián Simón (2009) a Nicolas Terol (2011), k tomu je nutno připočíst Aleixe Espargara 2012 a 2013 jako vítěze Claiming-Rule v MotoGP.

A nesmíme zapomenout ještě na Sama Lowese, který má platnou smlouvu s továrnou Aprilia na rok 2017. Takže ředitel závodního oddělení Aprilie Romano Albesiano má více jezdců, než má motorek - zatím pouze 2! Nejvíce pravděpodobná varianta tedy je: Sam Lowes a Stefan Bradl za oficiální tovární tým Aprilie, oba Španělé Aleix Espargaro - Alvaro Bautista u Aspara.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama