Reklama

Fakta a zajímavosti před GP Malajsie v Sepangu

Hvězdy MotoGP budou absolvovat tento víkend už 17. závod sezóny MS 2016 a ten se pojede na Sepang International Circuitu. Takže je nejvyšší čas, podívat se na statistiku GP Malajsie...

Po 26. otevře cirkus MotoGP svůj stan v Malajsii a po 18. v řadě je dějištěm Sepang International Circuit. Prvních sedm roků se jezdilo na okruhu Shah Alam Circuit, pak se přestěhovaly všechny tři kubatury v roce 1998 do Johoru. Od roku 1999 se ovšem pravidelně závodí na 5,543 km dlouhé trati v Sepangu.

Vloni se zde odehrál závod, který se ještě dlouho potom postaral o sáhodlouhé debaty, neboť Valentino Rossi sice sestřelil během závodu Marca Marqueze, ale Race Direktion nenašlo odvahu potrestat ho během závodu samotného...

• Při první malajské Grand Prix na okruhu Shah Alam Circuit 1991 slavil John Kocinski s motocyklem Yamaha své první vítězství v královské kubatuře. V nižších objemových kubaturách dominovali tehdy Italové: Luca Cadalora s bikem Honda v kubatuře 250 ccm, Loris Capirossi – se stejnou značkou motocyklu - pak 125 ccm.

• V kubatuře MotoGP zde vyhrála Yamaha celkem pětkrát, ovšem poslední úspěch se této továrně podařil už v roce 2010: Ital Valentino Rossi. Od té doby stáli na nejvyšším pódiovém stupni pouze Španělé.

• Honda zde v éře MotoGP vyhrála celkem pětkrát, poslední čtyři roky pak v řadě: Třikrát vyhrál Dani Pedrosa, jednou Marc Márquez.

• Ducati vyhrála zatím třikrát, naposled to byl 2009 Casey Stoner. Od té doby je nejlepším výsledkem Ducati v Sepang jedno čtvrté místo, 2012 ho získal Nicky Hayden.

• Nejlepším výsledkem Suzuki v éře MotoGP v Sepangu je páté místo Alvaró Bautisty z roku 2010.

• Nejúspěšnějším jezdcem na okruhu Sepang International Circuit je Valentino Rossi. Tento Ital zde vyhrál celkem šestkrát: Jednou v kubatuře 500-ccm a pětkrát v éře MotoGP. Druhý je v celkové úspěšnosti Dani Pedrosa, ten vyhrál 1x v 125-ccm a 1x v kubatuře 250-ccm a třikrát trumfoval v MotoGP.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama