Reklama

Dva hubené roky Rossiho u Ducati

Veterán šampionátu MotoGP Valentino Rossi se už na jaře musí rozhodnout, jestli svou kariéru v Grand Prix po sezóně 2018 prodlouží. Podívejme se zpětně na jeho dvě nejhorší sezóny v kariéře - tedy v éře kdy závodil u Ducati.

Valentino Rossi vyhrál MS v kubatuře MotoGP pro Yamahu 2004, 2005, pak trumfoval Nicky Hayden s Hondou a po něm Casey Stoner na Ducati, až 2008 a 2009 ukořistil «The Doctor» další dva tituly.

Ovšem po zisku titulu svého týmového kolegy Lorenza v roce 2010 dostal «VR» Yamahu pod tlak, buď on, anebo Jorge. A jelikož Yamaha dala přednost mladšímu a v tu dobu určitě úspěšnějšímu Lorenzovi, tak se Rossi rozhodl pro Ducati.

Italská média nešetřila přehnanými výrazy jako třeba «nebeský sňatek», ale Rossi zůstal neúspěšný: „Škoda, neboť není lepším pocitem, než když vyhraje Ital na italském motocyklu, to vím ze svých časů závodění na Aprilii“, říkal po dvou letech Ital.

Rossi se umístil 2010 s motocyklem Yamaha při finále GP ve Valencii na podiu, na bezprostředně následujících testech ale skončil s Ducati až na P17.

Byly to dva hodně mizerné roky, při kterých si musel Valentino mimo jiné také uvědomit, že vedení Yamahy muselo myslet i na budoucnost, když 2008 svého pozdějšího největšího rivala Lorenza vzalo do týmu místo Colina Edwardse.

Před svým odchodem k Ducati dal Rossi Yamaze ultimátum: „Musíte se rozhodnout - Lorenzo nebo já.“

Když ale Yamaha Motor Racing prodloužila smlouvu s Lorenzem, nezůstalo VR46 nic jiného, než se se svou oblíbenou M1 rozloučit.

Ale po dvou hubených letech u Ducati ho nedokázala k prodloužení smlouvy s Italy přesvědčit ani 17 milionová nabídka, kterou mu předložil CEO Gabriele Del Torchio – a vrátil se nazpět k Yamaze, jako týmový kolega Lorenza!, který 2012 znovu vyhrál MS-MotoGP.

Rossi nevyhrál u Ducati během dvou sezón ani jeden závod; takový pocit od roku 1996 v MS nikdy nezažil.

V každém případě ale stál s Ducati třikrát na stupních vítězů: 2012 skončil v Le Mans (v dešti) a v Misanu druhý, 2011 v Le Mans (v dešti) třetí. V celkovém pořadí se nedostal «The Doctor» na lepší umístění než byly 7. a 6. místo (se 139 a 163 body). S Yamahou nashromáždil 2010 233 bodů, po návratu 2013 pak 237, 2015 dokonce 325 – tedy o 23 více, než v obou letech u Ducati dohromady.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama