Reklama

Dnes finále předsezónních testů v Kataru Hlavní obrázek k článku: Dnes finále předsezónních testů v Kataru

Na okruhu Losail International Circuit v Doha/Kataru se dnes koná poslední testovací den královské kubatury MotoGP před letošní závodní premiérou, která nás čeká za 14 dní. Co ukázaly dosavadní testy a co můžeme očekávat právě dnes.

Šest pilotů se včera dostalo pod hranici 1:55 min: Iannone výkonem 1:54,586 min, Dovizioso +0,041 sec, Márquez +0,167 sec, Zarco +0,288 sec, Rins +0,381 sec a Crutchlow +0,406 sec.

V zásadě byly časové rozdíly hodně malé, Top-14 se vešlo do jedné sekundy a Top-4 pak dělilo 0,288 sec.

Pro porovnání: Nejrychlejší závodní kolo při GP Kataru 2017 mělo hodnotu 1:55,990 min. Pole-Position si zajistil Maverick Vinales časem 1:54,316 min, tento čas ale zaznamenal ve volném tréninku, Qualifying se kvůli počasí nekonal.

Jinak mezi Rookies MotoGP je zatím nejrychlejší Takaaki Nakagami jako 14. se ztrátou 0,953 sec na nejrychlejšího jezdce v pátečním testu. Pilot z Marc VDS-Honda Franco Morbidelli ztratil 0,535 sec na Japonce z týmu LCR, Folgerův náhradník Hafizh Syahrin byl klasifikován na P21 se ztrátou 1,677 sec. na Iannoneho.

Ovšem výsledková tabulka dle časů se může dnes úplně kompletně změnit, nikdo totiž přesně neví, které týmy a jezdci použili už včera měkké pneumatiky....!

V praxi to znamená, že třeba Lorenzo zajel včera své nejlepší kolo za 1:55.562 min., ale s měkkými pneumatikami je schopen se dostat bez problémů hluboko pod hranici 1:55 min.

Továrna Michelin připravila pro katarské testy přední a zadní pneumatiky ve třech různých směsích: měkké, medium a tvrdé. Měkké a medium - přední, byly použity už v sezóně 2017. Tvrdé přední testovali jezdci v Sepangu a v Buriramu. A protože se ukázaly jako bezproblémové, tak byly zařazeny do alokace. Zadní pneumatiky jsou asymetrické. Měkká směs je naopak úplně nová a nabízí jak lepší performanci, tak více gripu. Směsi medium a tvrdé byly použity už při GP Kataru 2017.

Dnešní den bude jinak hodně originální, poprvé se bude jezdit za uměle mokrého povrchu. Důvod je prozaický, jezdci sami zjistí, jaká je na mokru za umělého osvětlení viditelnost.

Normální testování a snaha po dosažení co nejrychlejšího dosaženého kola skončí v 19.30 hodin místního času (17.30 hodin SEČ).

Pak bude dráha uměle pokropena vodou, a od 18 do 19 hodin SEČ se bude testovat s pneumatikami do deště, takže to bude vlastně simulace «mokrého » závodu.

Při této příležitosti se má především poznat, zda eventuální závod za deště je vůbec za umělého osvětlení možný a zda podmínky nejsou příliš nebezpečné, především odraz vody na trati umožňuje pilotům správné zobrazení tratě.

Tento návrh vzešel od Safety Commission a týmy a jezdci ho uvítali pozitivně.

Test MotoGP Losail, přehled časů po 2 dnech celkově

1. Andrea Iannone, Suzuki, 1:54,586 min
2. Andrea Dovizioso, Ducati, 1:54.627
3. Marc Márquez, Honda, 1:54.753
4. Johann Zarco, Yamaha, 1:54.874
5. Alex Rins, Suzuki, 1:54.874
6. Cal Crutchlow, Honda, 1:54.992
7. Maverick Vinales, Yamaha, 1:55.051
8. Danilo Petrucci, Ducati, 1:55.188
9. Jack Miller, Ducati, 1:55.236
10. Dani Pedrosa, Honda, 1:55.282
11. Valentino Rossi, Yamaha, 1:55.316
12. Jorge Lorenzo, Ducati, 1:55.423
13. Aleix Espargaró, Aprilia, 1:55.460
14. Takaaki Nakagami, Honda, 1:55.460
15. Scott Redding, Aprilia, 1:55.708
16. Bradley Smith, KTM, 1:55.798
17. Álvaro Bautista, Ducati, 1:55.848
18. Tito Rabat, Ducati, 1:55.875
19. Karel Abraham, Ducati, 1:55.876
20. Franco Morbidelli, Honda, 1:56.074
21. Hafizh Syahrin, Yamaha, 1:56.263
22. Pol Espargaro, KTM, 1:56.275
23. Tom Lüthi, Honda, 1:56.295
24. Xavier Siméon, Ducati, 1:56.795
25. Mika Kallio, KTM, 1:57.218



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama