Reklama

Další plány Stefana Bradla

Německo nemá v současné době svého jezdce v královské kubatuře MotoGP, neboť Jonas Folger se závodění ze zdravotních důvodů sám vzdal a Stefan Bradl by sice mohl jet několik závodů s wild card, ale....

Španěl Alberto Puig je nejen novým týmovým principálem tovární stáje Repsol-Honda, ale odpovídá i za testovací tým, který tvoří Stefan Bradl a Hiroshi Aoyama.

Jeho první působení v této roli se odehrálo při testech v Sepangu, kde tovární piloti HRC-Pedrosa, Crutchlow a Márquez obsadili místa 2, 4 a 8. A Japonec Takaaki Nakagami sice skončil až na 15. pozici, ale byl nejlepším Rookiem a nechal za sebou mistra světa Moto2 Morbidelliho, a i jeho týmového kolegu Lüthiho.

Mezi svěřence Puige ovšem patří i testovací piloti z MotoGP Stefan Bradl a Hiroshi Aoyama, kteří v Malajsii testovali 24. až 26. ledna společně s dalšími testovacími týmy od Yamahy, Suzuki, Ducati, Aprilia a KTM.

Dosud bylo hodně nejasno ze strany Honda Racing Corporation okolo osoby Stefana Bradla. To mělo samozřejmě souvislost s následky zranění po crashi v Portugalsku 16. září. Tehdy si přivodil Stefan Bradl komplikovanou zlomeninu zápěstí a poškození vazů na levé ruce, a musel být dvakrát operován, naposled v polovině listopadu.

Při tomto testu jezdil Bradl s továrním motocyklem Honda konfigurace 2017, zatímco Japonec Aoyama připravoval nastavení motocyklu Honda výroby 2018.

HRC samozřejmě doufá, že úplně zdravý Stefan Bradl bude jezdit na úrovni testovacích pilotů Ducati Michele Pirra nebo KTM Mika Kallia.

Bradl naopak doufá ve tři závody s wild card, pokud mu to dovolí jeho zatím nevyléčené zranění levého zápěstí. V Sepangu musel vždy maximálně po 6 odjetých kolech zajet kvůli bolestem do garáže, jeho nejrychlejší kolo mělo hodnotu 2:02,7 min., zatímco Aoyama byl rychlejší za 2:01,2 min.

Stefan Bradl se kvůli těmto problémům nezúčastní testů v Buriramu (16. - 18. února) a rovněž v Kataru (1. až 3. března).

Ovšem do dalšího plánovaného testu koncem března v Jerezu by už měl být Bradl 100% v pořádku a měl by se objevit v sedle motocyklu Honda RC213V.

Zatímco «concessions teams» Suzuki, Aprilia a KTM mohou pro své jezdce plánovat až šest startů s wild card během jedné sezóny, tak testovací piloti továren Honda, Yamaha a Suzuki maximálně tři!

Němečtí fanoušci by si samozřejmě přáli, aby se Bradl objevil na startovním roštu na Sachsenringu, Spielbergu eventuálně u nás v Brně.

Kromě smysluplného nasazení pro továrnu Honda je ale důležitý i názor jezdce samotného, zda nemá třeba svou oblíbenou trať, které by dal přednost.

Každá značka závodící v MotoGP musí pro sezónu určit tři okruhy, a zde může testovat se svým testovacím týmem před závodem Grand Prix. Pro HRC to jsou letos okruhy Jerez, Misano a Motegi.

HRC bude 2018 poprvé provozovat také testovací tým MotoGP v Evropě. Zatím testovala Honda především v Japosnku, kde testy absolvovali Hiroshi Aoyama a Takumi Takahashi.

Nyní po vzoru Ducati a KTM vznikl testovací tým i v Evropě. A vzhledem ke zvýšení počtu závodů Grand Prix během jedné sezóny na 19, bude počet oficiálních testů snížen ze 4 možná na 2. Tím vystoupí role profesionálního testovacího týmu ještě více do popředí.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama