Reklama

Ciabatti (Ducati): EWC není budoucnost

Neustále a stále více hlasitěji se ozývají hlasy, se sériovými motocykly Superbike jezdit pouze závody Endurance a SprintRace přenechat prototypům MotoGP. Sport-Direktor od Ducati Paolo Ciabatti vysvětluje proč...!

Nejpozději od podzimu 2012, kdy promoter Dorna převzal pod svá křídla také MS- Superbike, se nabízí otázka, jestli motocyklový svět potřebuje ve světě dvě závodní série, ve kterých se vyskytují stejní fanoušci, stejné TV, sponzoři, tratě a továrny.

K tomu je nutno přidat ještě jeden podstatný argument: Prototypy z mistrovství světa v MotoGP jsou navíc prakticky nerozeznatelné od motocyklů v závodě Superbike World Championship.

Proto hodně fanoušků motocyklového závodění na okruzích - a to nejen odborníků - vidí závodění produkčních motocyklů v Endurance, kde jde o úplně jiné dosažené výsledky. Zatímco prototypy MotoGP své výkonnostní schopnosti dokazují ve sprintérských závodech trvajících 40-45 minut, tak továrny závodící v MS-Endurance se sériovými motocykly kladou důraz především na hodnoty jako je třeba stabilizace.

Pro Ducati, vedle Hondy a Yamahy, jedinou továrnou zastoupenou oficiálním závodním týmem jak v MotoGP- tak v WSBK, není EWC vůbec atraktivní.

„Závody endurance jsou v některých zemích velmi populární, ale v jiných vůbec. U televizních přenosů je hodně obtížné komentovat to, co se děje na okruhu. Úspěch mistrovství světa MotoGP a Superbike je v tom, že závody trvají po dobu 40 nebo 45 minut, neexistuje strategie ani komunikace - lidé si to užívají. Proč je závod Formule 1 dvě hodiny? Kdo chce dnes sedět dvě hodiny před televizí? Děláme to pro místní fanoušky nebo pro ty, kteří sledují televizi? Nedávno jsem byl ve Francii na 24 hodinovém závodě motorových člunů, po 30 minutách jsem si nepamatoval, kdo vlastně byl na čele. Jistě, na okruhu jsou informace. Ale pak přijdou zastávky v boxech, někteří řidiči mají problémy, rychle ztratíte přehled. A nakonec se jen díváte...Ve sprintérských závodech vždy víte, kdo vede a kdo vyhraje. Fanoušci jdou na vytrvalostní závody, protože je to velký karneval s pivem a párty. Závod je spíše výmluvou, proč tam jsem. Nikdo nesleduje závod na tribunách celých 24 hodin, neboť lidé mají na okruhu spoustu jiné zábavy. Podíváte se na začátek a na první hodinu, pak děláte něco jiného. Pak se znovu podíváte v noci, protože tam je v jiném světlem a to je pro zvědavé něco jiného. Druhý den ráno se začnete znovu zajímat o závod. Nakonec je to zábava. Možná se mýlím, ale pro mě jsou tyto závody velkou show, není to moc o závodě samotném, takže si nedokážu představit, že je to budoucnost Superbiků. Nesmíte zapomenout, že musíte uspokojit sponzory. To vyžaduje výrobek, který lze prodat. Na Mistrovství světa Superbike přijdete v neděli, sledujete závody a vychutnáte si hospitality, večer se pak vrátíte domů. Pokud přijedete už v sobotu, tak ale potřebujete hotel, a to jsou peníze navíc. “, říká celkem jasně a srozumitelně sportovní ředitel Ducati Paolo Ciabatti.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama