Reklama

Bol d’Or: Fakta & statistika 81. klasiky EWC Hlavní obrázek k článku: Bol d’Or: Fakta & statistika 81. klasiky EWC

Napodobí letos Karel Hanika své slavné krajany a předchůdce Oldřicha Hamršmída a Sašu Klimta (s motocyklem Jawa), kteří vyhráli tuto vytrvalostní klasiku v roce 1955?, což bylo dosud zatím jediné české vítězství - jak týmu, tak jezdců, při závodě Bol d’Or.

Od roku 1922 se koná legendární závod o Zlatou mísu (Bol d’Or). Letos tedy po 81. Přičemž v Le Castellet se 16./17. září 2017 pojede po 25..

Poslední víkend 1922 se v Vaujours potkali motocykloví nadšenci, aby poprvé na silničním okruhu dlouhém 5 km spojující místa Livry-Gargan, Vaujours, Coubron a Clichy-sous-Bois bojovali o Bol d’Or.

Premiéru vyhrál Francouz Tony Zind na motocyklu Motosacoche 500ccm. O rok později dokázal své vítězství zopakovat, to už se závodilo na okruhu dlouhém 5,8 km v Saint-Germain-en-Laye.

S výjimkou 1927 – tehdy se jelo v Fontainebleau – až do 1936 se tento okruh zachoval.

1940 až 1946 se kvůli 2. světové válce nezávodilo vůbec. 1952 až 1970 se 24-hodinovka konala na 6,3 kilometrů dlouhém okruhu v Monthléry.

V letech 1971 až 1977 se závodilo na okruhu Circuit Bugatti, potom 15 let v Magny Course a opět se vše vrátilo na jih Francie.

Anfang der 1950er-Jahre zählte der Puch-Werksfahrer Johann Weingartmann zu den besten Fahrern seiner Zeit. Im Schatten vom aufgehenden Stern Rupert Hollaus – der Niederösterreicher belegte am selben Wochenende im Viertelliterrennenden dritten Platz beim GP von Frankreich – beendete der Steirer das Rennen drei Mal in Folge (1951 bis 1953) an der zweiten Stelle. Gemeinsam mit dem Salzburger Helmut Volzwinkler gelang ihm auf einer Puch 250 SGS schließlich den Sieg.

V 80-leté historii je neúspěšnější značkou Suzuki se 16 vítězstvími, Honda vyhrála 14x, Kawasaki 11x. Yamaha vyhrála pouze třikrát, BMW pak dvakrát (1948 a 1960).

Z jezdců dokázal Vincent Philippe zvítězit osmkrát, Dominique Sarron vyhrál sedmkrát. Šestkrát byl odmávnut jako první Matthieu Lagrive, následují Terry Rymer (5), Jean-Claude Chemarin a Gregory Leblanc (po 4).

Dosavadní okruhy: Le Castellet (24 závodů), Monthléry und Saint-Germain-en-Laye (16), Magny Cours (15), Le Mans (7), Voujours a Fontainebleau (1).



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama