Reklama

BMW zřejmě brzy představí nové cestovní enduro F 850 GS

BMW Motorrad nemůže nechat jen tak bez povšimnutí vysoké prodeje Hondy Africa Twin a enormní zájem o novinku Ducati Multistrada 950. Segment cestovních endur patří již delší dobu mezi nejprodávanější motocykly a dokonce nejvíce se jich prodává právě v kubatuře kolem 1000 ccm.

BMW v této kubatuře žádnou zásadní novinku nepředstavilo a vlastně ani v modelové řadě F se toho nového moc neděje. Poslední rozsáhlejší změna byla v roce 2013 a vloni poupravili jen pár drobností, aby splnili emisní normu Euro4 platnou od letošního roku. Prodeje BMW F800GS za litrovou Hondou Africa Twin dosti zaostávají a tak se v Bavorsku rozhodli, že proti tomu musí zabojovat ostřejší verzí stávajícího modelu. Bude to však stačit?

1 BMW F 850 GS spy11 BMW F 850 GS spy2

Motocykl by měl být stále poháněn paralelním dvouválcem, ovšem kubatura by se měla zvětšit na hodnotu 850 ccm. Jeho výkon by se měl pohybovat kolem 100 koní, tedy zhruba o 15 koní více než F800GS a měl by se tak svým výkonem vyrovnat konkurentům jako je Triumph Tiger (94k), Honda Africa Twin (93k), Ducati Multistrada 950 (113k), nebo připravované KTM 790 Adventure. BMW však podle všech indicií vyvíjí zcela nový motor než že by poupravila stávající, který už se používá drahnou řádku let. Například co je patrné na první pohlej je sekundární převod řetězem, který je na levé straně místo na pravé.

Další zásadní změnou prošel i rám, který bude hliníkový a nahradí tak trubkový rám z oceli. Přední odpružení jsou také nové, ale přijde mi, že mají kratší zdvihy než u osmikila. Na předku zůstane 21-palcové vyplétané kolo, vzadu 18", ale to je asi tak vše, co by mohli mít oba motocykly společné. Na nové náboje jsou totiž nasazené odlišné brzdové kotouče a na nové ráfky by se mohly použít bezdušové pneumatiky. Novinkou by také mohli být odnímatelné stupačky pro spolujezdce v případě, že pojedete sami.

1 BMW F 850 GS spy31 BMW F 850 GS spy4

Změnou projdou rozhodně i elektronické systémy, vybaven by měl být tempomatem a za příplatek byste si mohli pořídit rychlořazení nahoru i dolů. Přístrojová deska je složená z velkého otáčkoměru a z LCD displeje, kde se vám zobrazuje rychlost a další důležité informace.

Z fotografií je patrné, že bude mít novinka ostřejší, agresivnější tvary a asymetrický přední světlomet. Zřejmě zůstane zachován i malý přední plexi štít, ale v nabídce by mohli mít větší. Zdá se, že sedlo je dosti vysoko, ale doufejme, že budou myslet i na menší jezdce a do nabídky dají snížené sedlo, tak jako tomu je u F800GS. Testovací motocykl není vybaven žádnými doplňky, ale dá se předpokládat, že si budete moci pořídit padací rámy, hliníkové nebo plastové kufry a mnoho dalšího.

BMW Motorrad připravovanou novinku nepotvrdilo, ale zdá se, že motocykl je již téměř hotov a pouze se dolaďuje. Představit by jej tak mohli v listopadu na veletrhu v Miláně a do prodeje by se mohl dostat příští rok.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama