Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Yamaha nabízí skútr Nmax 155 už více než pět let. Už vloni jej však vybavila novou komponentou, elektronicky řízeným variátorem a aby toho nebylo málo, tak vám k tomu přidají i zadní tlumiče s vyrovnávacími nádobkami.
Ačkoliv je skútr Nmax 155 v nabídce japonského výrobce tak dlouho, moc jich na silnicích nepotkáte. Důvod je jasný, k jeho řízení už vám totiž nestačí řidičské oprávnění skupiny B, jako je tomu u jeho slabšího sourozence Nmax 125, kterých naopak můžete v městských ulicích vidět celkem dost. Možná to byl také jeden z důvodů, proč na ní nedělali žádné úpravy nebo změny.
Ovšem už v loňském roce Yamaha představila Nmax 155 s elektronicky řízenou převodovkou a prodávat ho začala nejprve v jihovýchodní Asii. Do Evropy se tak dostal až letos na podzim, tedy spíše tomu bude až na jaře příštího roku a to rovnou v nejvyšší výbavě Tech Max. Vzhledově je to stále ten stejný, sportovně laděný skútr s pohodlným koženým sedlem se zlatým prošíváním a svařovanými reliéfy a v atraktivním barevném provedení. Nově dostal do výbavy 4,2palcový barvný TFT displej s navigací Garmin a také zadní tlumiče s vyrovnávacími nádobkami.
Na cestu si svítíte dvěma obrysovými LED světly, projektorové světlomety jsou vertikálně uspořádané a zvládají jak funkci potkávacích světel, tak i dálkových. LED technologii mají také integrované přední ukazatele změny směru a zadní světlo. Podsedlový prostor bez potíží pojme integrální helmu a k tomu ještě můžete využít dvě přední schránky, z nichž jedna z nich je vybavena vodotěsným víkem a portem USB-C.
Srcem skútru je i nadále kapalinou chlazený jednoválec Blue Core s variabilním časováním ventilů VVA o zdvihovém objemu 155 ccm s výkonem 15,1 koní (11,1 kW) a maximálním točivém momentu 14 Nm. O přenos výkonu na zadní kolo se vám postará nová převodovka, kde je roztočení přední řemenice regulováno elektromotorem. Yamaha tento systém nazvala Yamaha Electric Continuously Variable Transmission (YECVT) a zvládá mnohem lépe nastavovat převody podle signálů přicházející od plynové rukojeti.
Do výbavy k tomu dostal systém YECVT dva režimy, Sport a Town, kdy režim Sport při rychlosti 60 km/h točí přibližně 6000 otáček, kdežto režim Town jich má o 1000 méně, tedy 5000 otáček. Rozdíl poznáte nejen při zrychlení, ale také při brzdění motorem. Režim se volí pomocí tlačítek vlevo a pokud skútr vypnete a zase znovu nastartujete, pamatuje si poslední zvolený režim.
K tomu ještě můžete využít funkce Downshift a tlačítka Shift na levém řídítku, které funguje jako „manuální“ podřazování. Nepodřazujete však rychlosti, ale otáčky. Podřadit můžete až třikrát po sobě, což asi nejvíce oceníte v situaci, kdy budete chtít okamžitě zrychlit. Podvozek je tvořen přední teleskopickou vidlicí se zdvihem 100 mm a dvojicí tlumičů s oddělenými nádržemi vzadu, se zdvihem 91 mm.
Hliníková třináctipalcová kola jsou brzděna kotoučovými brzdami vpředu i vzadu o průměru 230mm. Do prodeje se tento 135 kilogramů vážící skútr Nmax 155 Tech MAX dostane na začátku příštího roku ve dvou speciálních barevných provedeních, černá Midnight Black a šedá Crystal Graphite.
Zdroj: Yamaha Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem
- dnes - Ducati: Chvála Gresiniho, kritika jezdců VR46
- dnes - Mattia Pasini vyvázl bez vážného zranění po vážné nehodě na ranči VR46
- včera - Statistika crashů: Nejvíce jich má kontě Zarco
- včera - «100 km dei Campioni» vyhráli letos Bagnaia/Fernandez
- 28.11. - WRP
Další z rubriky
- dnes - Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem
- 28.11. - CFMOTO 1000MT-X: pro odvážné dobrodruhy
- 26.11. - Indian Sport Scout Sixty 2026: vstupenka do světa cruiserů
- 24.11. - Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení
- 21.11. - Honda CB1000GT: výkonný cestovní stroj
- 19.11. - Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi





















