Yamaha R1 GYTR PRO 25th Anniversary Limited Edition: ultimátní okruhová zbraň
- Publikovno: 16.8.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ikonický model Yamaha R1 slaví své 25. výročí a při této příležitosti jí výrobce nadělil dárek v podobě exkluzivního výkonnostního balíčku vyvinutého přímo pro závody. Pořídit si jej můžete prostřednictvím sítě obchodů GYTR Pro Shop.
Příběh o modelu Yamaha R1 je sám o sobě velmi zajímavý a pokud si jej chcete přečíst, můžete rovnou v našem článku. U příležitosti 25. výročí modelu R1 připravila Yamaha Motor Europe svým zákazníkům jedinečnou příležitost vyzkoušet si výkon, s jakým se vyhrávají světové šampionáty, a to díky řadě výkonných dílů Genuine Yamaha Technology Racing (GYTR) PRO vyvinutých v rámci závodních programů Yamaha World Superbike a mistrovství světa ve vytrvalostních závodech.
Většina těchto dílů byla navržená stejnými inženýry z Yamaha Motor Research & Development Europe (YMRE), kteří jsou zodpovědní za vývoj vítězného stroje R1 na mistrovství světa superbiků WorldSBK. Zahrnuje mimořádně pevný a lehký karbonový zadní pomocný rám, který byl navržen tak, aby se do něj vešla jak upravená palivová nádrž s nižším těžištěm, tak řídicí jednotka Magneti Marelli.
Přední vidlice Öhlins FGR a zadní tlumič TTX s pneumatickým seřizovačem předpětí nabízejí předvídatelnější jízdní vlastnosti a stejnou úroveň nastavení odpružení, jakou mají k dispozici profesionální silniční závodníci Yamaha. Podsazená kyvná vidlice, vyvinutá speciálně pro závodní program Yamaha WorldSBK, zlepšuje maximální úhel náklonu a přilnavost zadní části, zatímco brzdové komponenty Brembo vpředu i vzadu poskytují maximální brzdný výkon. Kapotáž z uhlíkových vláken je velmi pevná, lehká a byla navržena společně se štítem tak, aby poskytovala optimální aerodynamické vlastnosti.
K dispozici je také modul GYTR PRO Electronic System (GPES), balíček pro řízení motoru a shromažďování dat vyvinutý společností YMRE pro mistrovství světa superbiků WorldSBK a mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIM. Modul GPES je vybaven nejmodernějšími elektronickými softwarovými systémy podpory jízdy, jako je řízení zdvihu předního kola, řízení rozjezdu, řízení brzdění motorem, nastavitelné tankování a řízení trakce, a dodává se se základním nastavením připraveným k jízdě, které představuje výchozí bod pro následné doladění na trati.
Vytvoření takovéto řady jedinečných výkonných dílů si vyžádalo roky vývoje na té nejvyšší úrovni, přičemž jezdci Yamaha WorldSBK, Toprak Razgatlıoglu a Andrea Locatelli spolu s testovacím jezdcem Niccolo Canepou hráli v procesu vývoje klíčovou roli. Ambasador značky Yamaha a devítinásobný mistr světa Valentino Rossi dostal při představení konceptu GYTR PRO na veletrhu EICMA model R1 vybavený vybranými výkonnými díly GYTR PRO.
U příležitosti 25. výročí modelu R1 objednala společnost Yamaha Motor Europe exkluzivní sérii 25 strojů R1, které budou ručně postaveny od podvozku a budou vybaveny kompletní řadou výkonných dílů GYTR PRO. Edice R1 GYTR PRO bude sestavena výhradně zkušenými techniky v jedné z 25 prodejen GYTR PRO po celé Evropě a díky speciálnímu pamětnímu lakování, které zdobí závodní kapotáží z uhlíkových vláken, bude okamžitě zřejmé, že se jedná o jedinečný závodní stroj.
Bude se moci pochlubit specifikací tak blízkou závodním motocyklům Yamaha pro mistrovství světa, jak je to jen možné. Objednat ji lze pouze online, přičemž zákazníci mohou také určit, ve kterém obchodě GYTR Pro Shop bude motocykl připraven k vyzvednutí přesně podle jejich požadavků. Aby si mohli každý z 25 majitelů plně uvědomit neuvěřitelný potenciál edice R1 GYTR PRO, stráví navíc jeden den na závodním okruhu s týmem specializovaných techniků Yamaha. Po úvodní přípravě na trati projdou majitelé přesně stejným procesem, jaký používají týmy Yamaha pro mistrovství světa s jezdci, jako je Toprak Razgatlıoglu, aby vyladili nastavení motocyklu podle svého specifického jízdního stylu.
Zdroj: Yamaha Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: 16.8.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT
- 7.10. - Honda NT1100 2025: s elektronickým podvozkem
- 3.10. - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem
- 27.9. - Ducati Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak 2025: duální brzdový systém