MV Agusta F3 2022: Rosso a RR s křidélky
- Publikovno: 27.9.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Další z modelů, který se dočkal přepracování motoru pro plnění emisní normy Euro 5 je tříválcový sportovní model F3. Na výběr budete mít jak základní variantu Rosso, tak vybavenější verzi RR, která poprvé získává aerodynamická křidélka.
Poprvé byl světu představen model F3 v roce 2010, tedy více než deset let a stále je to jeden z designově velmi povedených strojů ve stáji MV Agusta. Nejinak je tomu i u inovovaných modelů, které však stále v sobě nesou odkaz na model F4, pocházející z dílny slavného designéra Massimo Tamburiniho.
Na atraktivitě modelu F3 RR přidají boční panely z karbonu s trojicí křidélek, které byly testovány v aerodynamickém tunelu, dalším prvkem, kterým se model RR liší od základní verze Rosso je karbonový spoiler pod světly, tvarovaný přední blatník, který napomáhá ke směrování proudícího vzduchu přímo k chladiči. Jiný je také větrný štítek, který je sice oproti minulé generaci větší, ale je tvarovaný tak, aby měl co nejmenší odpor vzduchu a díky tomu se docílilo toho, že zůstala zachovaná maximální rychlost 240 km/h. Nové je také sedlo potažené neklouzavým materiálem.
Srdcem F3 je tříválcový motor s opačně se otáčející klikovou hřídelí o zdvihovém objemu 798 ccm. Má snížené vnitřní tření, DLC potah na zdvihátkách, sintrovaná vodítka ventilů, nové ojnice a vyvažovací hřídel. Motocykl má výkon 147 koní při 13 000 ot/min, ovšem k závodní verzi RR se nabízí kit s titanovým výfukem od Akrapoviče a s novou řídící jednotkou, který vám dokáže zvýšit výkon o osm koní na hodnotu 155 k při 13 200 ot/min. Kromě toho vám tento kit dokáže snížit i celkovou hmotnost o dalších 8 kilogramů na hodnotu 165 kilogramů oproti 173 kilogramů. Je to díky dílům z odlehčeného materiálu. Do výbavy s sebou dostanete také krytku sedla spolujezdce.
Pro lehčí chod spojky obdržel nový model jiný spojkový koš a úpravou také prošel celý výfukový systém s typickou trojicí koncovek. Ve spolupráci s italskou firmou e-Novia vyvinuli barevný TFT displej, který si můžete propojit s vaším telefonem a zrcadlit jej. Budete tak moci používat třeba navigaci, číst zprávy, pouštět si muziku nebo sledovat, kdo vám volá.
Bohatá je rovněž i elektronická výbava, těšit se tak můžete na inerciální víceosou jednotku, náklonové ABS od Continentalu, kontrolu trakce, tempomat nebo systém proti zvedání předního kola. Jako správný závodní stroj je vybaven i launch control tlačítkem a obousměrným rychlořazením třetí generace.
Podvozek je tvořen plně nastavitelnou přední, 43 mm USD vidlicí od Marzocchi, vzadu je centrálně umístěný tlumič od Sachce, rovněž plně stavitelný. Trubkový kompozitní rám je propojen s jednostrannou kyvnou vidlicí, toto spojení by mělo zajistit jistější a přesnější stopu a citlivější propojení motocyklu s pilotem. Mělo by se vám snáze číst chování motocyklu.
Zdroj: MV Agusta
- Přidat komentář +
- Publikováno: 27.9.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“
- včera - Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen
- včera - Věci se vyvinuly úplně jinak: Bláznivá sezóna MotoGP 2025
- 5.12. - KTM: První test 850cc v Jerezu
- 5.12. - Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků
- 5.12. - Honda WN7: silniční elektromotocykl
Další z rubriky
- 5.12. - Honda WN7: silniční elektromotocykl
- 3.12. - Kawasaki KLE500: cestovní enduro
- 1.12. - Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem
- 28.11. - CFMOTO 1000MT-X: pro odvážné dobrodruhy
- 26.11. - Indian Sport Scout Sixty 2026: vstupenka do světa cruiserů
- 24.11. - Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení



























