Reklama

MotoGP: nový Safety Car od BMW

Mistrovství světa silničních motocyklů bude mít nový doprovod. Na konci pelotonu strojů kategorie MotoGP pojede jako Safety Car místo BMW 1 M Coupe nová M6.

BMW 1 M Coupe se v roli zaváděcího vozu v seriálu MotoGP dlouho neohřálo. Jako Safety Car se představilo přibližně před rokem, jeho mise však končí. Na jeho místo nastupuje vysokovýkonné kupé M6. Důvod je zřejmý - BMW 1 M Coupe se přestává prodávat, a tak už není důvod budovat její image.

Už podle prvních fotografií je vidět, že bavorská značka na vývoji modrobílého vozu opět spolupracovala se světoznámou slovinskou společností Akrapovič, vyvíjející výfukové systémy. Na obrázcích je dále vidět, že poměrně těžké kupé překvapivě nedostalo nové karbon-keramické brzdy, ale využívá klasické ocelové kotouče s odvrtáváním, uložené pod černě lakovanými hliníkovými koly. Dalšími detailem je pod předním nárazníkem nízko zavěšené karbonové lízátko, patrně omezující množství vzduchu proudícího pod karoserií doplněné o LED diody a střechu zdobí nezbytné majáky. Víko kufru pro změnu zase méně nutné karbonové křídlo se stavitelným úhlem náběhu. Podle dostupných zpráv jsou z uhlíkového kompozitu také kryty vnějších zpětných zrcátek a o další, mnohem významnější snížení hmotnosti se postaral průhledný polykarbonát. Jsou z něj zadní a boční okna.

Technika pod přední kapotou je sériová, tedy 4,4 V8 s výkonem 560 koní a nejvyšším točivým momentem 680 newtonmetrů postačující k akceleraci na stovku za 4,2 sekundy - i když snížení původních 1 850 kg na nějakou rozumnější hmotnost možná pomohlo mírně vylepšit tento čas.

BMW_M6_MotoGP_Safety_Car_01_800_600BMW_M6_MotoGP_Safety_Car_02_800_600BMW_M6_MotoGP_Safety_Car_04_800_600



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama