KTM 990 RC R: prototyp sportovního silničního motocyklu
- Publikovno: 22.5.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Je to už více než patnáct let, kdy KTM naposledy vyrobila sportovní silniční motocykl. To však neznamená, že by na ně zanevřeli. Vždyť jenom v seriálu MotoGP získali poslední dobou několik vítězství a umístění na stupních vítězů. Zkušenosti z těchto šampionátů chtějí přenést do nového sportovního motocyklu KTM 990RC R.
Novinka 990 RC R bude prvním nástupcem po modelu KTM RC8, který byl poprvé představen v roce 2008 a prodával se až do roku 2016. Od té doby KTM vyráběla pouze závodní speciály nebo exkluzivní ručně stavěné modely ve spolupráci s německou firmou Krämer Motorcycles. Prototyp závodního stroje se bude objevovat na některých soutěžích již v letošním roce, prý aby ještě více nažhavil budoucí kupce.
První oficiální vyrobený stroj 990 RC R by měl sjet z výrobní linky v roce 2025 a co je jistě skvělá zpráva, bude se vyrábět také verze homologovaná i pro jízdu v běžném provozu. Poháněný by měl být paralelním dvouválcovým motorem LC8c o zdvihovém objemu 947 ccm, dá se předpokládat, že to bude vylepšená verze motoru, který je aktuálně srdcem modelu KTM 990 Duke. KTM potvrdila, že bude mít výkon 128 koní a maximální točivý moment 103 Nm při 10 500 otáčkách. Motor by měl vážit pouhých 57 kilogramů a řadička bude uzpůsobená i pro závodní řazení.
Z prvních fotografií je vidět, že bude vybaven přítlačnými aerodynamickými křidélky a také, že má vzhled podobný závodním speciálům z MotoGP. Pořídit si k němu budete moci i paket Track, který bude obsahovat díly určené pro jízdu na okruhu, jako je kompletní závodní výfukový systém. Ačkoliv je rám ukryt pod kapotami, dá se předpokládat, že to bude vysokopevnostní ocelový trubkový rám a na něj bude přišroubovaný zadní pomocný rám z tlakově litého hliníku. Kyvná vidlice nechává dostatek prostoru pro nízko posazený pravý výfuk.
KTM o své novince říká, že ji navrhovali přímo pro uživatele, kteří budou jezdit hlavně v běžném provozu, vaše ruce by měli nést menší váhu, budete si moci nastavit stupačky a řídítka budou uchycena tak, abyste i jako „zalehlí“ dobře viděli před sebou a nic vám nepřekáželo ve výhledu. Podvozek bude tvořen špičkovými komponenty od firmy WP Apex a pětipaprsková litá hliníková kola jsou obutá do hladkých pneumatik Michelin, což by mohlo u produkční verze také zůstat. O jejich zastavení se budou starat brzdiče Brembo s náklonovým ABS.
Zdá se, že se KTM chystá zaútočit na kategorii sportovních motocyklů, kam se letos vrátila Honda CBR600RR nebo Kawasaki Ninja ZX-6R, a kde okupuje přední příčky Ducati Panigale V2 nebo MV Agusta F3.
Zdroj: KTM
- Přidat komentář +
- Publikováno: 22.5.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT
- 7.10. - Honda NT1100 2025: s elektronickým podvozkem
- 3.10. - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem
- 27.9. - Ducati Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak 2025: duální brzdový systém