Kawasaki Ninja H2R: 300 koní pod sedlem
- Publikovno: 30.9.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Takovou mašinu s přeplňovaným motorem a výkonem 300 koní ještě žádný jezdec neřídil. Kawasaki dnes přichází s revolučním hypersportem Ninja H2R.
Motocykl pohání přeplňovaný vodou chlazený řadový čtyřválec o obsahu 998 ccm, běžně srovnatelný s litrovými motory ostatních značek. To co jej však liší, a co dokáže vyburcovat k maximálnímu výkonu, je kompresor, který byl speciálně vyvinut společností Kawasaki Heavy Industries (KHI). Jedná se o propojení několika oddělení v rámci společnosti (plynové turbíny, letectví či strojírenská technologie).
Ostře řezané rysy vás nenechají na pochybách s kým máte tu čest. Kapota je vyrobena z uhlíkových vláken a každý její díl byl navržen tak, aby měl co největší aerodynamickou účinnost a co nejvíce minimalizoval odpor vzduchu. Stejně také stabilizační křidélka, která byla speciálně vyvinuta pro tento motocykl, jejich úkolem je udržet jej na zemi při velmi vysokých rychlostech.
Tuhý podvozek zajišťuje stabilitu během jízdy za každé rychlosti a hlavně v zatáčkách. U supersportů se to řeší větším rozvorem kol. Ninja H2R šla jinou cestou, zvolila kratší rozvor a k tomu tuhý trubkový ocelový rám, na kterém je uchycená jednostranná hliníková kyvná vidlice, něco nevídaného u této firmy. Tímto také docílila snížení celkové hmotnosti stroje. Motocykl je obut do závodních slicků, přední 120/60 R17, zadní 190/65 R17. Je nutno podotknout, že tenhle supersportovní motocykl je určený pouze na okruh, homologovaný model H2, se kterým budete moci vyrazit do běžného provozu, představí Kawasaki až na výstavě EICMA v Miláně.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 30.9.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test MotoGP v Misanu
- včera - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- včera - Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty
- 14.9. - Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa
- 14.9. - Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač
- 14.9. - V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda
Další z rubriky
- včera - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- 11.9. - Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách
- 9.9. - Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě
- 3.9. - BMW Motorrad Vision CE: bez helmy a bez starostí
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje