Reklama

Karel Pešek: první body z Brna

První závodní víkend na brněnském Masarykově okruhu má za sebou Karel Pešek, jezdec týmu BMW Motorrad Czech Republic IVR. Jako on, svoji premiéru si tu odbyl i nový evropský šampionát Central European Motorcycle Championship (CEMC).

Český jezdec sedlá stroj BMW 1000RR a musí spolu odjet ještě stovky kol, aby si na sebe zvykli. I přesto se Karlu Peškovi dařilo. V první sobotní kvalifikaci objel čtyři měřená kola a zajel páté místo s časem 2.09.7, ve druhé kvalifikaci se ještě zlepšil v čase na 2.08.5 a celkově byl šestý, z tohoto místa také startoval do sobotního závodu. Bohužel celý tým BMW nestihl přijet včas na start, a tak všichni odjížděli do zahřívacího kola z boxu a postavili se na své pozice, což byla chyba, protože měli startovat z posledních pozic, ale nikomu to nebylo řečeno, proto byli po ukončení závodu penalizováni. Nicméně Kája odstartoval nejlépe, jak mohl, na prvním místě projížděl už v první zatáčce. Začal postupně ujíždět a první místo si udržel asi do poloviny závodu, poté byl předjet a jezdil nějakou dobu druhý a pak se propadl na čtvrtou pozici. Boj nevzdal a v posledním kole předjel svého týmového kolegu a skončil tak na třetím místě se zajetým časem 2.06.3. Bohužel s přičtením vteřin za penalizaci z toho bylo sedmé místo. O penalizaci se Karel společně s celým týmem dozvěděl až po závodě. Byl samozřejmě nejdříve zklamaný, ale poté převládla radost ze zajetého času a celkového úžasného výkonu v jeho prvním závodě na úplně nové motorce.

Nedělní den byl slunečný a bez přeháněk, což bylo pro závody ideální. Karel zajel ve warm upu pouze jedno měřené kolo, ale i tak se umístil na výborné druhé pozici. Ve druhém závodě však neodstartoval příliš dobře, vyjel na devátém místě, dokázal se však posunout vpřed na čtvrté místo, před sebou měl skupinu tří jezdců, která před ním měla náskok, ten Kája ale sjel během dvou kol a zajel si tak skvělý čas 2.05 a dostal se na třetí místo, poté se ale bohužel dostal do kontaktu s jezdcem kterého předjížděl a když už byl téměř celou motorkou před ním, tak mu nečekaně a nepochopitelně jezdec zavřel. Karel tedy havaroval, ale naštěstí je v pořádku, jen motorka je bohužel dost poničená.

Karel Pešel jun.
První svezení na nové motorce pro mě bylo velmi obtížné, pomalu jsem si zvykal na motorku, protože jsem jel hned na vodě a byla i velká zima. Do sobotního volného ranního tréninku bylo už polosucho, tak jsem se mohl konečně pořádně svézt. Zjistil sem, že má motorka znatelně víc koní, než jsem čekal. Zajel jsem hned slušný čas, s čímž jsem ani nepočítal. V první kvalifikaci jsem se stále sžíval s motorkou. Celý trénink jsem v podstatě jezdil sám a postupně jsem zrychloval a cítil jsem se každé kolo lépe a lépe. Do druhé kvalifikace jsme udělali změnu v podvozku, což bylo mnohem lepší. V předposledních kolech, kdy jsem jel sám, jsem zajel svoje nejrychlejší kolo a do posledního kola jsem chtěl ještě zrychlit, ale zbrzdili mě pomalejší jezdci. Na závod jsem se těšil, start se mi velmi dobře povedl, i když jsem se ho bál. Od začátku jsem se ujal vedení a udělal jsem si trochu náskok, ale pak jsem bohužel musel zvolnit tempo, jelikož mi ztvrdly ruce, protože nejsem ještě rozježděný, začal jsem ztrácet a dojeli mě jezdci za mnou. Jakmile mě předjeli, tak už jsem si udržoval tempo s nimi, protože oni také trošku zvolnili. První dva trochu cukli, tak jsem si připravoval na poslední kolo jezdce přede mnou, připravil jsem si lepší výjezd z esíčka do kopce a můj útok vyšel. S časem, co jsem zajel v závodě, jsem velmi spokojený. Motorka fungovala na výbornou. Škoda jen té penalizace, mohl jsem být třetí.

Do nedělního závodu jsem šel s tím, že chci bojovat o první místa, akorát jsem měl obavy ze startu, který se samozřejmě nepovedl, několikrát se mi to zvedlo a propadl jsem se na třinácté místo. Potom začala stíhací jízda, kdy jsem v každém kole někoho předjel a zajížděl stabilně rychlé časy na kolo 2.05-2.06 a dotáhl jsem se až na vedoucí tříčlennou skupinu, kde jsem chtěl předjet Pawla Szkopka. Po jeho chybě, když byl dlouhý, hned jsem toho využil a dostal se pod něj, ale on to vzal moc na vnitřek a zavřel mě o půl motorky a já už jsem s tím nemohl nic dělat, takže jsem spadl. Bohužel motorka byla opravdu dost zničená, nedalo se na ní pokračovat. Ale se zajetým časem jsem velmi spokojen a i s prací celého týmu, také vše pracovalo na jedničku.

Karel Pesek Karel Pesek1Karel Pesek Karel Pesek3



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama