Ducati Panigale V4 R 2026: poprvé s technikou z MotoGP

Po roce od představení nové generace Panigale V4 přichází Ducati se strojem vyvinutým pro soutěže v mistrovství světa superbiků, ale zároveň si jej mohou pořídit i zákazníci, kteří jezdí výhradně na závodním okruhu. Panigale V4 R jim naservíruje výkon 218 koní a také špičkovou výbavu, kterou Ducati doposud na homologovaný motocykl nikdy nedala.

Panigale V4 R je dalším v řadě motocyklů, které se staly výchozím bodem pro superbikové stroje závodící v šampionátu WorldSBK. Jedním z prvních byla legendární 996R z roku 2001. Vyrábět se bude v číslované sérii, vylaserované číslo bude k vidění na vrchních brýlích vidlic. K dostání bude od listopadu letošního roku a pořídit si ji budete moci pouze v červené barvě Ducati Red v kombinaci s nelakovanou nádrží, jak je u modelů s označením „R“ zvykem.

1 Ducati Panigale V4 R 2026 (3)1 Ducati Panigale V4 R 2026 (4)1 Ducati Panigale V4 R 2026 (9)

Novinka se zrodila v úzké spolupráci se závodním týmem Ducati Corse a jako vůbec první běžně prodejný motocykl získala vertikální boční kryty Corner Sidepods, které byly poprvé použity v roce 2021 na továrních strojích MotoGP. Tyto boční kryty jsou speciálně navrženy tak, aby regulovali proud vzduchu kolem motocyklu, ochlazovaly vnitřní komponenty a zároveň spolu s aerodynamickými křídly maximalizovaly přítlak předního kola. Přítlačná křidélka jsou větší o 20 mm, tedy jejich přítlak je při 270 kilometrové rychlosti o 25% vyšší.

Pohonnou jednotkou je motor Desmosedici Stradale R o zdvihovém objemu 998 ccm, který byl primárně navržen pro závodní motocykly jezdící v šampionátu mistrovství světa Superbiků. Výkon 218 koní je dosažitelný při 15 750 otáčkách a maximální točivý moment 114,5 Nm při 12 000 otáčkách. Maximální otáčky mají hodnotu 16 500 ot/min. Ducati posílila střední pásmo otáček a tak už v 6000 otáčkách je točivý moment o sedm procent vyšší než u předchozí generace motoru. Ten dostal do výbavy lehčí písty, titanové ojnice, nové vačky, větší airbox s rozsáhlejším přístupem vzduchu a také novou kliku s větší setrvačností. Maximální rychlost je 315 km/h.

Pořád je to pro vás málo? Tak stačí jenom vyměnit homologovaný výfuk za závodní s dvojicí koncovek vedoucích pod sedlem. Výkon se vám zvýší až na 235 koní a pokud vyměníte běžní olej za závodní Ducati Corse Performance Oil, stoupne vám výkon na hodnotu 239 koně. A to už je tedy ďábelské číslo, pokud k tomu přirovnáme provozní hmotnost nepřesahujících dvě stě kilogramů s plnou sedmnáctilitrovou nádrží. Maximální rychlost je 330 km/h, pak už zasáhne ruka páně, nebo taky omezovač.

Poprvé je také Panigale V4 R vybavena závodní převodovkou Ducati Racing Gearbox (DRG). Ta se od běžné převodovky liší hlavně tím, že má neutrál umístěný pod prvním rychlostním stupněm, tím se téměř vyloučí riziko nechtěného zařazení neutrálu při podřazování před zatáčkou a zároveň se také zvýší rychlost při přeřazování směrem vzhůru. Další její nespornou výhodou je uzamčení neutrálu po zařazení prvního rychlostního stupně díky systému Ducati Neutral Lock (DNL), odemyká se jako u závodních motocyklů pomocí páčky umístěné vedle plynové rukojeti.

1 Ducati Panigale V4 R 2026 (5)1 Ducati Panigale V4 R 2026 (8)1 Ducati Panigale V4 R 2026 (6)

Motor je usazen ve stejném trubkovém rámu jako klasická Panigale V4 a stejná je také oboustranná kyvná vidlice s nastavitelným čepem ve čtyřech stupních. Podvozek je tvořen špičkovými komponenty od značky Öhlins, vpředu je plně stavitelný 43 mm tlumič NPX25-30 se zdvihem 125 mm, vzadu je rovněž plně stavitelný tlumič TTX36 se zdvihem 316 mm. Samozřejmostí je také tlumič řízení od stejné firmy, Öhlins SD20. U běžných sportovních motocyklů je pevně nastavená světlá výška, tady si ji můžete přizpůsobit podle vašich požadavků.

Kovaná hliníková kola s pěti tangenciálními paprsky jsou obuta do pneumatik Pirelli Diablo Supercorsa V4 o rozměrech 120/70 ZR 17 vpředu a 200/60 ZR 17 vzadu. Pro použití na okruhu lze bez nutnosti jakýchkoli úprav nastavení motocyklu namontovat stejné hladké pneumatiky Pirelli používané v mistrovství světa superbiků, a to o rozměrech 125/70 vpředu a 200/65 vzadu. 330 mm kotouče vpředu jsou brzděny monoblokovými třmeny Brembo Hypure.

1 Ducati Panigale V4 R 2026 (1)1 Ducati Panigale V4 R 2026 (2)1 Ducati Panigale V4 R 2026 (7)

Veškeré informace se promítají na barevné TFT přístrojové desce o úhlopříčce 6,9 palce. Špičkový je samozřejmě také elektronický balíček řízení šestiosou gyroskopickou jednotkou s algoritmem Ducati Vehicle Observer , který řídí controlu zadní brzdy Race Brake Control a má také Grip Meter, který odhaduje úroveň přilnavosti pneumatik. Tím však výčet výbavy nekončí, naopak, to byl jen lehký úvod do světa závodní techniky. Získáte také náklonové ABS, kontrolu trakce, systém proti prokluzu, proti zvedání předního kola, systém pro řízení motorové brzdy a nechybí ani Ducati Power Launch a obousměrný quickshifter druhé generace. Na výběr máte také ze čtyřech speciálních jízdních režimů navržených přímo pro závodní pneumatiky, dva pro slicky na suchý závod a dva pro semi-slicky na mokrý povrch.

Přikoupit si můžete kompletní telemetrii Ducati Data Logger využívající data z lineárního potenciometru na zadním tlumiči, o 950 gramů lehčí karbonová kola, závodní kapotáž a stupačky a dva balíčky závodních brzd Pro a Pro+, kde získáte 337,5 mm kotouče Brembo T-Drive a brzdovou pumbu Brembo MCS 19.21. V sadě Pro+ jsou navíc závodní brzdy Brembo GP4 Sport Production.

Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama