BMW M 1000 RR: limitovaná edice 50 Years M
- Publikovno: 24.5.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
V roce 1972 bylo založeno sportovní oddělení BMW Motorsport GmbH, z jejíchž produkce vychází všechny modely s označením „M“. Půlstoletí je řádný důvod k oslavě a proto BMW přichází s limitovanou edicí 50 Years BMW M ve žlutém provedení Sao Paulo Yellow a s exkluzivním karbonovým paketem.
Již na konci roku 2018 představilo BMW Motorrad ve světě automobilů úspěšnou strategii BMW M také pro motocykly. Od té doby nabízí M speciální výbavu motorkáře a díly M Performance. BMW M 1000 RR, jemuž se zkráceně říká M RR, nakonec oslavilo světovou premiéru v září 2020 jako první M model vycházející z motocyklu S 1000 RR.
M je po celém světě synonymem závodních úspěchů i fascinace vysokovýkonnými modely a je určeno zákazníkům s obzvláště vysokými nároky na výkon, exkluzivitu a individualitu. V neposlední řadě je BMW M RR od roku 2021 také závodním motocyklem pro tým BMW Motorrad World SBK, stejně jako pro mnoho dalších závodních týmů po celém světě.
Společnost BMW Motorsport GmbH byla založena v roce 1972 s myšlenkou sjednotit všechny aktivity BMW v oblasti motorsportu pod jednu střechu a vyrábět vysokovýkonné závodní automobily a závodní motory pro různé disciplíny motoristického sportu. BMW 3.0 CSL (CSL = Coupe Sport Light Construction) debutovalo jako první závodní automobil společnosti BMW Motorsport GmbH v roce 1973. Robert A. Lutz, člen představenstva BMW AG odpovědný za prodej, v roce 1972 při příležitosti založení BMW Motorsport GmbH prohlásil: „Firma je jako člověk. Pokud sportuje, zůstává fit, nadšená, efektivnější a výkonnější.“
BMW 3.0 CSL debutovalo v Mistrovství Evropy cestovních vozů v sezóně 1973 a s ním i jednotný vzhled závodního týmu ve třech barvách BMW Motorsport – modré, fialové a červené na sněhově bílém pozadí. Toto barevné schéma v aktualizované verzi modrá – tmavě modrá – červená se na logu BMW M a automobilech BMW M objevuje dodnes.
Legendární barevné schéma se objevilo již na prvních silničních automobilech BMW M vyvinutých v druhé polovině 70. let a charakterizovalo také nadcházející závodní vozy a jejich úspěchy v motorsportu. Například v roce 1978 to byl supersportovní automobil BMW M1 a od roku 1980 monoposty formule 1, s nimiž Nelson Piquet v roce 1983 vyhrál titul mistra světa formule 1.
Ale nejen od roku 1972, a nejen v automobilech, si značka BMW šla za vítězstvím. Z motorsportu vychází také mimořádné závodní úspěchy a technologické inovace. Již v prvních desetiletích své historie bylo BMW a motorsport spojeno s nezapomenutelnými jmény, jako například Ernst Jakob Henne nebo Georg „Schorsch“ Meier. Legendární vítězství „Schorsche“ Meiera s kompresorem přeplňovaným BMW v závodě Senior Tourist Trophy na ostrově Man v roce 1939 vstoupilo do historie.
A o 37 let později, v roce 1976, oslavili Helmut Dahne a Hans Otto Butenuth páté místo v závodě Tourist Trophy v kategorii produkčních motocyklů. Ve třídě do 1000 ccm zajeli se svým BMW R 90 S nejrychlejší čas, ale kvůli handicapu většího objemu byli klasifikováni na pátém místě za dvěma stroji o objemu 250 ccm a dvěma „pětistovkami“. Nicméně vzhledem k nejrychlejšímu času své páté místo slavili jako vítězství.
75 let po úspěchu „Schorsche“ Meiera v Senior TT dokázal v roce 2014 na ostrově Man znovu uspět Michael Dunlop jedoucí na BMW S 1000 RR. V následujících letech zanechal motocykl RR na Tourist Trophy svou nezaměnitelnou stopu v podobě dalších vítězství. Barvy BMW M se však objevují také na terénních motocyklech BMW, například na továrních strojích BMW GS, s nimiž Hubert Auriol a Gaston Rahier dominovali na počátku 80. let Rallye Paříž-Dakar.
U příležitosti 50. výročí představuje BMW Motorrad výroční model M 1000 RR 50 Years M ve žlutém provedení Sao Paulo Yellow a s historickým emblémem 50 Years BMW M. Součástí standardní výbavy motocyklu M RR 50 Years M je paket M Competition. Kromě rozsáhlého paketu M frézovaných dílů a exkluzivního M karbonového paketu je součástí standardní výbavy také odlehčená kyvná vidlice z eloxovaného hliníku, aktivační kód pro M GPS stopky, stejně jako řetěz M Endurance, paket sedla spolujezdce a kryt sedla spolujezdce. Tento výjimečný stroj bude možné objednat pouze v období od 21. května do 30. listopadu 2022.
Zdroj: BMW Motorrad
- Přidat komentář +
- Publikováno: 24.5.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl