Aprilia RSV4 a RSV4 Factory 2021: silnější a rychlejší
- Publikovno: 19.1.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Konečně se po třinácti letech dočkal supersportovní motocykl Aprilia RSV4 nového designu, změnila se také ergonometrie, poupravil se podvozek, aby vám to lítalo ještě rychleji a s větší jistotou. Ale co vás asi bude zajímat nejvíce, je upravený motor. Navýšil se objem na 1099 ccm a vy se tak můžete těšit na výkon 217 koní.
Docela jsem se, vzhledem k novému designu, těšila na detailnější fotogalerii, ale překvapilo mě, že prozatím Aprilia zveřejnila pouze jednu fotografii, a tak nám nezbývá nic jiného, než věřit tomu, co píší v tiskové zprávě a těšit se na další obrázky, které se snad brzy objeví. Model RSV4 má kompletně přepracovanou kapotáž, která byla testována v aerodynamickém tunelu, aby zajistila co nejmenší odpor a větší přítlak na přední kolo. K tomu by vám měli napomoci i aerodynamická křidélka, které měla u předchozí generace pouze verze Factory. Nová křidélka jsou rovněž kompletně předělaná a jsou zabudovaná dovnitř kapotáže, stejně, jako je tomu u nové Aprilie RS 660.
V přední kapotáži je trojice LED světel s denním svícením a s funkcí přisvěcování do zatáček. Nové kapotáži se musela také přizpůsobit celková ergonometrie motocyklu, prioritou pro ně bylo zajištění většího komfortu jezdci, ale také, aby si mohl také co nejvíce „zalehnout“ a splynout tak s jeho motocyklem, během ostrých jízd na okruhu. V tuto chvíli rozhodně ocení i nový barevný TFT displej, který je větší než měla předchozí verze. Nová ergonometrie s sebou přináší i nové sedlo a přepracovaný vzhled a tvar krytu palivové nádrže. A zcela nový je také výfuk.
Kvůli emisní normě Euro 5 musel být přepracovaný čtyřválcový motor. Z původního zdvihového objemu 1077 ccm se zvýšil na 1099 kubíků a ty nám na zadní kolo budou posílat stádo 217 koní. Hodnotu maximálního kroutícího momentu zatím Aprilia nezveřejnila a vlastně jsou dost skoupí i na další inovace, které bezpochyby tomuto modelu poskytla.
Jedno je však jisté, všechny elektronické systémy bude řídit šestiosá řídící jednotka Marelli 11MP a to nejen všechny asistenty APRC, ale také motorovou brzdu s několika stupni nastavení a šest jízdních režimů, kde trojice z nich bude patřit jízdě po silnici a z nich budete mít dva nadefinované a jeden nastavitelný a druhá trojice bude patřit jízdě na okruhu. Tady budete mít jeden režim nadefinovaný a dva si nastavíte podle vašich požadavků a potřeb.
Úpravy se dotkly také podvozku a to docela radikální. RSV4 dostalo zcela novou kyvnou vidlici a to velmi podobnou té, jakou má tovární speciál RS-GP. Je vyrobena z lehčího, ale pevnějšího materiálu. Základní model RSV4 bude dostupný v černé barvě Dark Losail, vybavenější verze RSV4 Factory, rovněž v černé Aprilia Black a také v barevném provedení Lava Red. Factory bude mít ve standardní výbavě také kované hliníkové ráfky, semi-aktivní podvozek Öhlins Smart EC 2.0 a brzdy Brembo Stylema.
Zdroj: Piaggio Group
- Přidat komentář +
- Publikováno: 19.1.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 29.4. - Aktuální zdravotní stav Bertelleho
- 29.4. - WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey
- 28.4. - Test MotoGP v Jerezu
- 28.4. - MS side pokračovalo v Estorilu
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování
Další z rubriky
- včera - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování
- 22.4. - Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta
- 16.4. - Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem
- 11.4. - BMW R 1300 R: svalnatý roadster
- 9.4. - Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem