Reklama

Z historie nového Kornfeilova týmu

Podepsání smlouvy Jakuba Kornfeila do továrního týmu Peugeotu, který provozuje Saxoprint Racing, nebylo už nějakou dobu tajemstvím, pouze se čekalo na oficiální potvrzení. A český jezdec se tak vrací do týmu, kde závodil ve své první kompletní Rookie sezóně v Grand Prix.

Tehdy to bylo s motocyklem Aprilia 125 ccm a tým se jmenoval Racing Team Germany, tedy zkráceně RTG. Tehdy tým vedl ex-pilot Grand Prix z kubatury 250tek Dirk Heidolf a Kornfeil za tuto německou stáj absolvoval celou sezónu 2010, přičemž v Brně byl odmávnut na skvělém pátém místě.

Zatímco Kornfeil během sezón 2011 - 2016 závodil postupně za tyto týmy: 2011 - Ongetta-Centro Seta (Aprilia), 2012 - Redox-Ongetta-Centro Seta (FTR-Honda) a poprvé se silným sponzorem v zádech (slovenská firma redox), 2013 - Redox RW Racing GP (Kalex KTM), 2014 - Calvo Team (KTM), 2015 - Drive M7 SIC (KTM) a 2016 - Drive M7 SIC Racing Team (Honda), tak svým vývojem prošel i německý tým RTG.

Kvůli nezaplaceným účtům a pojistnému podvodu se musel odporoučet většinový majitel Dirk Heidolf. A o co tehdy vlastně v tom pojišťovacím podvodu šlo? 4. ledna 2010 oznámil na policejní stanici Limbach-Oberfrohna jmenovaný manažer Heidolf vloupání do dílny RTG (Racing Team Germany) nacházející se na území okruhu Sachsenring. Dle jeho výpovědi byly ukradeny kitové motory Honda 250, které v sezóně 2009 jezdil v mistrovském šampionátu tehdejší pilot týmu Bastien Chesaux ze Švýcarska. Vyčíslená škoda nahlášená Dirkem Heidolfem byla ve výši 61.000 Euro.

Policie ovšem na zámku od dílny nenašla žádné stopy po vloupání a naopak vyšlo najevo, že dle platné smlouvy měl tyto motory už 30. listopadu 2009 odevzdat Heidolf firmě HRC nazpět, takže v době údajné loupeže byly už dávno někde v kontejnerech směrem do Japonska.

Bylo tedy jasné, že Heidolfova pozice v týmu byla neudržitelná, byl mu dokonce odebrán celoroční vstup do paddocku Grand Prix, neboť dlužil ještě za motory od HRC.

A tak se novým týmovým manažerem stal Terrell Thien, navíc na letošní sezónu se tato stáj stala oficiálním továrním týmem francouzského Peugeotu, tedy sesterské firmy indické Mahindry.

Protože se ale stále táhly jako mračna s tímto týmem nepříjemné dluhy, a dokonce hrozilo, že RTG (i když už pod novým názvem Saxoprint) nedostane žádná startovní místa už na sezónu 2016, tak před letošním Sachsenringem převzala tuto závodní stáj německá logistická firma «Prüstel Transporte» ze saského Callenbergu, tedy rodinný podnik Prüstelových. A naopak dosavadní spolumajitelé starého RTG, tedy Dirk Heidolf, Frank Beierlein, Bernd Keller a Dr. Jörg-Uwe Fischer prodali své majetkové díly novému obchodnímu řediteli SP Racing GmbH Meinhardtu Rudolphovi za symbolické 1 Euro.

A podnikatel v logistice Ingo Prüstel, který byl dosud jedním ze sponzorů týmu Peugeot Saxoprint Moto3, převzal od SP Racing GmbH kompletních 100% podílů na tomto týmu.

Tento nový začátek byl hodně důležitý, v právě probíhající sezóně chybělo minimálně 150.000 Euro, aby se mohla současná sezóna vůbec dokončit.

Nový týmový majitel Ingo Prüstel podniká už 25 let v oblasti logistiky a to v zemích, jako jsou Německo, Švýcarsko, Francie a ve východní Evropě. Má celkem 150 kamionů, a roční obrat se pohybuje okolo 26 milionů Euro. Jen v Callenbergu je zaměstnáno 200 spolupracovníků. Jeho syn Florian by postupně měl celou firmu převzít, jedná se tedy o klasický rodinný podnik.

Momentálně existuje dvouletá smlouva s Peugeotem, tedy včetně roku 2017. Ta zajišťuje týmu Peugeot MX Saxoprint závodní materiál v hodnotě 350.000 Euro na jednu sezónu.

Jedna věc se ale musí hned ujasnit, motocykly Mahindra připravované v italském Besozzu nejsou konkurence schopné, a tak se uvažuje, zda se tento tým nevydá cestou továrního týmu Mahindry od Jorge Martineze, tedy vlastním vývojem. Aspar totiž dokázal se svými dvěma piloty Bagnaiou a Martinem hodně zamíchat dosavadní výkonnostní prioritou KTM a Hondy.

Jen připomínám: Mahindra vlastní 51% firmy Peugeot Motocycles.

V každém případě nesmíme zapomenout, že už ve svém třetím závodě GP - po převzetí týmu do svých rukou v Grand Prix - se mohli Ingo a Florian radovat z vítězství, John McPhee vyhrál totiž mokrý závod na Masarykově okruhu!

Tak držme jedinému? českému zástupci v první lize motocyklového závodění Jakubu Kornfeilovi pěsti, aby ta nová sezóna 2017 byla přinejmenším tak úspěšná, jako ta právě probíhající letošní.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama