Reklama

Neúspěšní piloti z MotoGP doufají, že pojedou v WorldSBK

Loris Baz a Yonny Hernandez ztratili svá místa v týmech Grand-Prix, takže se zajímají o závodění v MS-Superbike. Ale tam jsou nejlepší místa už dávno obsazena.

Tým MotoGP Reale Seguros Avintia Ducati vymění na sezónu 2018 hned oba jezdce: Loris Baz a Héctor Barbera jsou out, neboť museli uvolnit svá dvě místa pro Tito Rabata a Xaviera Siméona. Ovšem Francouz a Španěl nenašli - stejně jako Sam Lowes, kterého nahradí v továrním týmu Aprilia Scott Redding - žádné uplatnění v královské kubatuře na rok 2018.

Zatímco Lowes nahradí v MS-Moto2 v týmu CarXpert Toma Lüthiho a Barbera ve stejné kubatuře dostane příležitost u Ponse, tak Baz doufá na návrat do MS-Superbike. Francouz jezdil 2012 až 2014 v továrním týmu Kawasaki. A do šampionátu motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým chce odejít také Yonny Hernandez, který ztratil místo v Moto2 u týmu AGR.

Ovšem v WorldSBK jsou ta nejlepší místa už dávno obsazená. V továrním týmu Kawasaki mají Jonathan Rea a Tom Sykes platné smlouvy do konce roku 2018, to stejné platí i pro tovární tým Ducati s Chazem Daviesem a Marcem Melandrim. Yamaha prodloužila smlouvy s Alexem Lowesem a Michaelem van der Markem.

Red Bull Honda se snaží prodloužit smlouvu se Stefanem Bradlem, na druhé místo je největším favoritem Leon Camier. Ovšem dle dnešních informací má o Němce zájem tým Avintia Ducati z MotoGP.

V Milwaukee Aprilia má Eugene Laverty platnou smlouvu na rok 2018, svěřenec Aprilie Lorenzo Savadori prodloužil smlouvu s továrnou z Noale. Pokud by se týmový šéf Shaun Muir rozhodl v neprospěch Itala, tak by mohl být Savadori transferován do týmu Aprilia-IodaRacing.

Tým Althea se ještě nerozhodl, jak a zda vůbec, bude pokračovat v roce 2018. Pokud zůstane u BMW, tak bude Genesio Bevilacqua pochopitelně preferovat Jordiho Torrese. Druhé místo je zatím volné.

MV Agusta se chce vydat do WorldSBK se dvěma motocykly. Pokud Camier opustí Italy ve prospěch týmu Red Bull Honda, musí se najít špičkový pilot. Američan Patrick Jacobsen, aktuálně závodící za MV Agusta Reparto Corse v MS-Supersport, má velkou šanci postoupit do týmu MS-Superbike stejné značky.

Kawasaki Puccetti pojede s Turkem Toprakem Razgatliogluem a 6. září se rozhodne, zda přijde jako #1 Leon Haslam. Pokud by ale Angličan zůstal v BSB, tak by mohl přijít ex-mistr světa Sylvain Guintoli.

Barni Ducati chce rozšířit svůj tým na dva jezdce, ale to chce přibližně o 800.000 Euro více než potřebuje pro jednoho jezdce. Javier Forés má zůstat, o druhé místo usiluje Yonny Hernandez. Kolumbijec závodil pět let v kubatuře MotoGP, letos se objevil v Moto2, s motocyklem o objemu 600 ccm se ale vůbec nesžil a po 9 závodech ho tým AGR propustil. A v čem je tedy výhoda jeho ev. angažmá: Má v kufru připraveno «bohaté věno» od tohoto jihoamerického státu.

Tým GoEleven majitele Gianniho Ramella plánuje nasadit druhý motocykl. Jestli to bude se značkou Kawasaki, není vůbec jisté. Největší zájem by Italové z GoEleven měli o spolupráci se Suzuki...Roman Ramos, který už s GoEleven závodí v MS-Superbike třetí sezónu, by měl v týmu zůstat.

Loris Baz má sice nabídky z několika týmů: Zájem mají Milwaukee Aprilia, Ioda Aprilia, MV Agusta a Althea BMW, ani u jednoho ale není Francouz jako jasná #1.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama