Reklama

MS-MotoGP 2017: Všech 23 míst je už obsazeno

Tito Rabat sice ještě nemá podepsanou smlouvu, a Yonny Hernandez také ne, ale to jsou pouze detaily, všechny týmy MotoGP už svá místa na rok 2017 mají obsazena a jejich piloti jsou jasní.

V královské kubatuře MotoGP jsou po brněnské Grand Prix i poslední volná místa ve 23členném startovním poli obsazena: V týmu Pull & Bear Aspar-Ducati pojede 2017 vedle Alvaró Bautisty kolumbijský pilot Yonny Hernandez, který tak v týmu zůstává. Loris Baz pak prodloužil smlouvu s týmem Avintia Ducati.

Startovní pole MotoGP se 2017 rozroste z 21 na 23 jezdců, neboť přibyl tovární tým Red Bull KTM.

V královské kubatuře je šest továrních týmů MotoGP na sezóny 2017 a 2018 od konce června definitivně jasných, od okamžiku, kdy Aprilia Racing oznámila podepsání smlouvy se svým druhým jezdcem a tím se stal Aleix Espargaró.

Tovární týmy MotoGP 2017

Movistar Yamaha
Valentino Rossi
Maverick Vinales

Ducati Corse
Jorge Lorenzo
Andrea Dovizioso

Repsol Honda
Dani Pedrosa
Marc Marquez

Suzuki Ecstar
Andrea Iannone
Alex Rins

Aprilia Racing
Sam Lowes
Aleix Espargaro

KTM
Bradley Smith
Pol Espargaro

Také manažeři privátních týmů se mezitím rozhodli a vybrali si své jezdce na sezónu 2017. Stáj Tech3-Yamaha Hervého Poncharala angažovala vítěze brněnského závodu MS-Moto2 Jonase Folgera (22), druhé místo dostal úřadující mistr světa a lídr kubatury Moto2 Johann Zarco.

Tým LCR-Honda, který je v šampionátu od roku 2006 s motocyklem Honda v kubatuře MS-MotoGP, pojede 2017 se stejným motocyklem v sedle s brněnským vítězem Calem Crutchlowem. Na sezónu 2018 chce stáj LCR manažera Lucia Cecchinella požádat o místo druhé, jak tomu bylo třeba v sezóně 2015, a potom bychom měly na startovním roštu 24 jezdců ve dvanácti dvoučlenných týmech.

Tým Estrella Galicia 0,0 Marc VDS má pod smlouvou vítěze z Assenu Jacka Millera, který je ale z větší části placen HRC. Opční právo na Tito Rabata bude uplatněno 1. září.

Továrna Ducati Corse uzavřela přímo smlouvy s oběma jezdci stáje Pramac, tedy se Scottem Reddingem a Danilem Petruccim. Pramac si dělá naději, že pro Petrucciho dostane motocykl roku výroby 2017, Redding pak pojede letošní tovární motocykl.

Avintia-Ducati se po neúspěšném jednání se Stefanem Bradlem rozhodla pro prodloužení smlouvy s Lorisem Bazem, který bude stejně jako letos týmovým kolegou Héctora Barbery. Ambiciózní tým Raula Romera a Antonia Martina se tak může plně koncentrovat na svou týmovou ´1´, tedy na Héctora Barberu.

Jmenovaný Španěl Héctor Barbera bude mít k dispozici model Ducati 2016, a poprvé tento motocykl pojede už ve Valencii při finále MS 2016. Stefan Bradl se rozhodl pro WorldSBK a tým Honda World Superbike, kde bude týmovým kolegou Nickyho Haydena.

Loris Baz, v Top-5 MS-Superbike 2014 (na tovární Kawasaki), zajel v Brně při závodě «flag-to-flag» stejně jako 2015 v Misanu doslova fantastické čtvrté místo. 193 centimetrů vysoký Francouz se bude ale muset přesto v sezóně 2017 spokojit s modelem Ducati 2015, který nyní jezdí tým Pramac.

Tým Aspar Ducati-MotoGP od Jorge Martineze závodí letos s Eugene Lavertym a Yonnym Hernandezem. Na rok 2017 byl angažován Alvaró Bautista (dosud Aprilia). Nyní je vše jasné: Yonny Hernandez, který v Brně zajel svůj nejlepší výsledek sezóny (11), pojede příští rok vedle Bautisty.

Eugene Laverty chtěl stejně jako Bautista motocykl Ducati 2016 od ředitele závodního oddělení Ducati Gigiho Dall'Igni. Protože se ale nenašlo pro 30letého Severního Ira žádné řešení a žádný motocykl této konfigurace, ačkoliv byl odmávnut v Top-4 v Las Termas a v Top-6 v Brně, tak tento zkušený jezdec bude dle všech dostupných informací s motocyklem Milwaukee-Aprilia slavit comeback v MS-Superbike, kde už má na svém kontě 13 vítězných závodů, 33 pódiových umístění a titul vicemistra světa.

Privátní týmy 2017

Tech3 Yamaha
Jonas Folger
Johann Zarco

LCR Honda
Cal Crutchlow

Pull & Bear Aspar Team
Alvaro Bautista
Yonny Hernandez

Avintia Ducati
Hector Barbera
Loris Baz

Pramac Ducati
Danilo Petrucci
Scott Redding

Marc VDS Honda
Jack Miller
Tito Rabat

Suzuki a Aprilia nenasadí 2017 žádné zákaznické týmy, ovšem od roku 2018 musí všech šest zúčastněných továren včetně KTM zabezpečit jeden satelitní tým, tedy každá továrna po čtyřech motocyklech a ne jak letos, kdy je v 21členném startovním poli 8 motocyklů Ducati.

Avintia Racing přejde k Suzuki, Aspar Martinez eventuálně k KTM, LCR je spojována s Aprilií, ovšem má eminentní zájem zůstat u Hondy, Samozřejmě, že existuje možnost šest motocykl Honda- nebo šest jezdců s motocykly Ducati, pokud by některá továrna jako Aprilia, nenašla žádný zákaznický tým.

Foto: Michelin



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama