Reklama

Konec týmu CM Racing

Italská stáj CM Racing měla před sebou skvělou budoucnost a plány, jak se stát v mistrovství světa WorldSSP úspěšnou. Z toho ale nic nebude: Odchod Randyho Krummenachera a přechod ke značce Ducati ale byly začátkem konce závodění v motocyklovém mistrovství světa.

V roce 2021 tým CM Racing bojoval o svou první sezónu v mistrovství světa supersportů. S mladíkem Lucou Bernardim se skupina okolo Alessia Cavaliereho dokázala okamžitě prosadit v Top-5: V prvních sedmi závodních víkendech dosáhli na tři druhá a dvě třetí místa, Bernardi byl na senzačním čtvrtém místě v mistrovství světa v Magny-Cours na začátku podzimu!

Ve druhém závodě v Magny-Cours, 5. září 2021, ale Bernardi ze San Marina havaroval na konci prvního kola v šikaně před rovinkou start-cíl, když byl ve vedení závodu, následující jezdci Domi Aegerter a Jules Cluzel se mu už nedokázali vyhnout. Švýcar Bernardiho trefil předním kolem do spodní části zad, trefila ho i Cluzelova Yamaha! Tehdy dvacetiletý mladík si zlomil 12. hrudní obratel a po zbytek sezony byl mimo.

Na následující akci v Barceloně usedl bývalý mistr světa Randy Krummenacher na Yamahu R6 – a hned vyhrál!

Krummi naposledy vyhrál závod mistrovství světa 23. června 2019 a ve stejném roce se tento Švýcar stal mistrem světa s týmem Yamaha Bardahl Evan Bros. Na titulu se spolupodíleli: šéftechnik Manuel Cappelletti a datový specialista Alessandro Alvisi.

V roce 2020 Krummenacher závodil za tovární stáj MV Agusta – a po prvním podniku v Austrálii se od týmu oddělil, protože motorka nesplňovala pravidla. Krummi si musel zbytek sezóny hlídat, na rok 2021 podepsal smlouvu s EAB Yamaha od Ferryho Schoenmakerse. Randyho první slova poděkování směřovala k aktivnímu Nizozemci v Barceloně. Protože to byl on, kdo doporučil Krummenacherovi v Magny-Cours, aby přestoupil do týmu CM Yamaha, kde mohl znovu spolupracovat se svými starými společníky Cappellettim a Alvisim.

Zbytek sezóny byl méně úspěšný: Krummi havaroval v Jerezu, dvakrát skončil sedmý v Portimau a dvakrát osmý v Indonésii.

Pro rok 2022 se tým rozhodl přejít z Yamahy na Ducati a soutěžit se dvěma jezdci. Lídrem měl být Krummenacher a jako #2 byl podepsán Rakušan Max Kofler, přicházející z mistrovství světa Moto3.

Vše se probíralo a ústně domlouvalo a pak začátkem prosince doslova vybuchla časovaná bomba: Krummenacher od projektu odstoupil!

„Není pravda, že jsem vypověděl smlouvu,“ zdůraznil tehdy Curyšan žijící v Itálii. „Smlouva, kterou jsem měl s CM Racing, skončila po finále mistrovství světa v Indonésii. V nabídce na rok 2022 byly smluvní podmínky jiné. Cítil jsem, že za tímto projektem nemohu na 100 procent stát, a proto jsem se rozhodl smlouvu nepodepsat.“

V průběhu těchto událostí o pár dní později po deseti letech spolupráci ukončil Krummiho manažer Daniele Di Ninno . „Jakmile bylo vše na svém místě, Randy se rozhodl, že se už na projektu nebude podílet,“ řekl Di Ninno. „Respektuji jeho rozhodnutí, ale nemohu za něj mluvit. Tak jsem prostě vzal jeho rozhodnutí na vědomí, a přestal ho zastupovat. “

Tým CM Racing byl proto pro rok 2022 bez špičkového jezdce a sezónu řešil s nováčkem Koflerem jako jediným jezdcem. Teprve na posledním evropském podniku v Portimau získal dvaadvacetiletý závodník své první dva body v mistrovství světa – také proto, že motocykl Panigale V2 nebyl vždy technicky dokonalý. K rozchodu pak došlo po vzájemné dohodě.

Navrátilec Luca Bernardi závodil za tým v posledních třech zámořských závodech, ale pouze v Austrálii dokázal bodovat.

Na hluboce zklamaného majitele týmu Cavaliereho toho bylo ovšem příliš. Poté, co se už nějakou dobu vědělo, že jeho tým už nebude v roce 2023 v mistrovství světa supersportů, oficiálně oznámil svůj odchod ze šampionátu 21. prosince. Ital ale překvapivě nevylučuje návrat pro rok 2024.

Příští rok bude tým z Říma podporovat Bernardiho v italském šampionátu superbiků CIV a věnovat se závodům na motokárách s nováčkem Federicem Dianou.

„Tato volba neznamená rozloučení s mistrovstvím světa supersportů, ale spíše sbohem,“ řekl Cavaliere. „Byly to dvě intenzivní a vzrušující sezóny, které pomohly zvýšit mou vášeň pro tento svět. Zatímco čekám, co přinese budoucnost, jsem opravdu nadšený, že mohu podpořit Lucu a vydat se na nové dobrodružství ve světě motokár, což je další moje velká vášeň."

Týmy a jezdci MS-Supersport 2023:

MV Agusta:
Reparto Corse: Marcel Schrötter (D), Bahattin Sofuoglu (TR)

Kawasaki:
Puccetti: Can Öncü (TR)
Vince 64 by Puccetti: John McPhee (GB)
Motozoo: Luke Power (AUS), Tom Booth-Amos (GB)
Prodina: Yuta Okaya (J)
MTM: Adrian Huertas (E)

Triumph:
Dynavolt: Niki Tuuli (FIN), Harry Truelove (GB)

Yamaha:
GMT94: Valentin Debise (F)
Ten Kate: Jorge Navarro (E), Stefano Manzi (I)
Arco University: Alvaro Diaz (E)
Evan Bros: Andrea Mantovani (I)
EAB: Glenn van Straalen (NL)
Thailand: 2 Thajci
VFT: Nicholas Spinelli (I), Maiki Abe (J)

Honda:
MIE MS: Tarran Mackenzie (GB), Adam Norrodin (MAL)

Ducati:
Aruba.it: Nicolo Bulega (I)
Althea: Federico Caricasulo (I)
Orelac: Raffaele De Rosa (I)
D34G: Oli Bayliss (AUS), Max Kofler (A)
Barni Spark: Yari Montella (I)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama