IRRC 2016 začíná v Hengelu
- Publikovno: 29.4.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
International Road Racing Championship 2016 začne následující víkend v nizozemském Hengelu a na startu nové sezóny nebudou chybět ani čeští jezdci.
30. dubna a 1. května 2016 se poprvé střetnou jezdci šampionátu International Road Racing Championshipu v ostré konkurenci, kdy se jede na okruhu se jménem „Varsselring“ v nizozemském Hengelu první závod tohoto stále více a více populárního šampionátu Road Racingu.
Po Hengelu následují další závody IRRC a sice: Oss (Nizozemí/15. a 16. května), Chimay (Belgie/22., 23. a 24. července), české Hořice (6. a 7. srpna) , nově zařazená Imatra (Finsko/20. a 21. srpna) a finále Frohburger Dreieck (Německo/24. a 25. září).
V loňském roce zde slavil v IRRC-SSP český jezdec Marek Červený double a vykročil tak k suverénnímu zisku titulu.
Rovněž v kubatuře IRRC-SBK vyhrál v Hengelu v první jízdě pozdější šampion Sebastien Le Grelle (Belgie/BMW).
Za nepřetržitého deště pak druhou jízdu vyhrál Nizozemec s motocyklem BMW Johan Fredriks. A v královské kubatuře nesmíme zapomenout na čtyřnásobného šampiona IRRC Didiera Gramse (Německo/BMW).
Letošní startovní pole International Road Racing Championshipu je naplněno až po okraj, zatímco v letech 2014 a 2015 dosáhli organizátoři vždy nový startovní rekord, tak letos už více než 60 jezdců prostě startovat nemůže a přesně tolik je jich přihlášeno.
Českou republiku budou v IRRC-SSP zastupovat obhájce titulu #45 Marek Červený z týmu Intermoto s motocyklem Kawasaki a s #81 Petr Košťál z týmu Relaxbali.eu a motocyklem Yamaha.
#45 Marek Červený (2014 - 3. místo - 164 bodů; 2015 - 1. místo - 275 bodů)
Mára tedy bude obhajovat titul a to je vždy těžší, než ho získat poprvé. Zatím pouze jeden jezdec ho dokázal obhájit, Laurent Hoffmann v letech 2012 a 2013. Největšími konkurenty budou už jmenovaný Laurent Hoffmann a Joey den Besten.
#81 Petr Košťál (2014 - 20. místo - 19 bodů; 2015 - 17. místo - 34 bodů)
Petr měl loňskou sezónu podstatně lepší než tu první. Stále hodně těží ze znalosti trati v Hořicích, kde získává většinu bodů. Letos se ale pojede i na trati v Imatře, která bude nová pro všechny. Petr jezdí stabilně, ale ne vždy se mu podaří dostat se do bodované patnáctky.
V královské kubatuře IRRC-SBK jsou ve startovní listině #12 Aleš Nechvátal za tým DAFIT Moto Racing s motocyklem BMW, #13 Pavel Tomeček ze stáje Relaxbali.eu a s motocyklem Kawasaki, #15 Petr Bičiště z týmu Kimura Racing Team s BMW a konečně #74 Kamil Holán z BMW Motorrad Czech republic s bikem BMW.
Bohužel pro zranění bude minimálně na okruhu Varsselring v Hengelu chybět Aleš Nechvátal, takže Čechů se v Hengelu objeví na startu pouze 5.
#12 Aleš Nechvátal (2014 - 5. místo - 90 bodů; 2015 - 11. místo - 62 bodů)
Alda má slabší začátek šampionátu v Hengelu, které mu zatím moc nesedlo. Těží ale hodně z Hořic. Na druhou stranu doufejme, že prolomí smůlu pro Frohburg. Jednou spadl přímo tam a vloni těsně před odjezdem v našich Dymokurech. V obou případech se připravil o hodně bodů a o příčky v pořadí. Letos bude určitě opět chtít do první desítky celkově.
#13 Pavel Tomeček (2014 - 9. místo - 80 bodů; 2015 - 16. místo - 34 bodů)
Pavel neměl sezónu 2015 zdaleka tak dobrou, jako tu předchozí. Byla větší konkurence a hlavně se mu vůbec nepovedly první dva závody. V průběhu sezóny to ale trochu dohnal. Pokud bude jezdit stabilně, tak i on může od první desítky nakouknout. V týmu Orange racing pro něj připravují novou Kawasaki, tak uvidíme, jak v konkurenci BMW obstojí.
#15 Petr Bičiště (2015 - 12. místo - 56 bodů)
Petr jezdil vloni jako nováček velmi stabilně a to se v šampionátu vždy vyplácí. Na první desítku chybělo poměrně málo a se zázemím a tréninkovými možnostmi, které teď díky velkému týmu má, by měla být minimálně první desítka jasným cílem.
#74 Kamil Holán (2014 - 11. místo - 70 bodů; 2015 - 7. místo - 92 bodů)
Kamil se trochu potýká s nestabilními výsledky. Už skoro tradičně má smůlu v Oss. Vloni nebodoval ani v Oostende. I přesto že dojede jen 2/3 závodů, tak to z našich litrařů vloni dotáhl nejdál – na sedmé místo. Letos má u něj opět jasnou prioritu TT na ostrově Man a tak z finančních důvodů pravděpodobně vynechá některé závody IRRC. Takže se nedá moc počítat s nějakým dobrým umístěním v šampionátu. Na druhou stranu vloni také nebodoval na 2 závodech a do první desítky se celkem pohodlně dostal. Kamil by podle aktuálních informací neměl jet do Oss a Chimay, kde ale stejně za poslední roky nesbíral moc bodů. Momentálně nejlepší český superbiker na přírodě to určitě nažene zase doma v Hořicích.
Jinak „Varsselring“ v Hengelu je trať na východě Holandska, která je specifická hlavně svou šířkou. Tento hodně úzký okruh není vůbec jednoduchý a pro jezdce, kteří tam nemají moc najeto, není jednoduché uspět.
Závody v tomto krásném koutu země tulipánů mají vždy zajímavou atmosféru. Vlastně tam není nic moc počasí. Často prší a skoro pořád fouká vítr. O teplotě ani nemluvě. Lidé kolem, pořadatelé a hlavně závodníci to ale vždycky doženou. Program se tam netáhne a je co sledovat. Navíc je zde fantastická atmosféra, celý cirkus IRRC se zase po zimě sejde na jedné louce.
Program je hodně nabitý a jedna kubatura střídá vzápětí druhou: Kromě jezdců IRRC, kteří jsou už třetím rokem rozděleni na třídu supersport a superbike pojedou ve stejných třídách i jezdci domácího šampionátu BeNeCup, který je neméně prestižní. Znamená to tedy, že divák uvidí 4 tréninky a 4 závody supersportů a stejný počet jízd superbiků. Tyto třídy doplní twiny, klasici, současné sidecary v rámci BeNeCup a historické sidecary.
Zlatá kniha vítězů International Road Racing Championship
2015-SBK: 1. Sebastien LE GRELLE (B) - 2. Johan FREDRIKS (NL) - 3. Didier GRAMS (D)
2015-SSP: 1. Marek ČERVENÝ (CZ) - 2. Joey DEN BESTEN (NL) - 3. Laurent HOFFMANN (B)
2014-SBK: 1. Didier GRAMS (D) - 2. Johan FREDRIKS (NL) - 3. Frank BAKKER (NL)
2014-SSP: 1. Joey DEN BESTEN (NL) - Timothy BAKEN (B) - 3. Marek ČERVENÝ (CZ)
2013-SBK: 1. Didier GRAMS (D) - 2. Nicky DE WIT (B) - 3. Vick DE COOREMETER (B)
2013-SSP: 1. Laurent HOFFMANN (B) - 2. Thomas KREUTZ (D) - 3. Marcel ZUURBIER (NL)
2012-SBK: 1. Branko SRDANOV (NL) - 2. Didier GRAMS (D) - 3. Frank BAKKER (NL)
2012-SSP: 1. Laurent HOFFMANN (B) - 2. Torben REUELS (D) - 3. Hans SMEES (NL)
2011: 1. Dider GRAMS (D) - 2. Frank BAKKER (NL) - 3. Tom VAN LOOY (B)
2010: 1. Didier GRAMS (D) - 2. Wim THEUNISSEN (NL) - 3. Thilo Häfele (D)
3 Nations Cup
2009: 1. Didier GRAMS (D) - 2. Stefan DEMEULEMEESTER (B) - Wim THEUNISSEN (NL)
2008: 1. Stefan DEMEULEMESTER (B) - 2. Didier GRAMS - 3. Johan FREDRIKS (NL)
2007: 1. Denny LANNOO (B) - 2. Alex VERLEYE (B) - 3. Bernd SCHEEDER (D)
2006: 1. Denny LANNOO (B) - 2. Wim VAN DEN BROECK (B) - 3. Didier BOELENS (B)
2005: 1. Kris JENNES (B) - 2. Wim VAN DEN BROECK (B) - 3. Patrick QUINTENS (B)
2004: 1. Kris JENNES (B) - 2. David DRIEGHE (B) - 3. Marnix D’HONDT (B)
2003: 1. Kris JENNES (B) - 2. Gunther ROELENS (B) - Leon THIJSSEN (NL)
Zdroj: Czechroadracing.cz, Irrc.eu/history
- Přidat komentář +
- Publikováno: 29.4.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 19.4. - V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side
- 10.4. - 23 posádek při premiéře MS-side 2025 v Le Mans
- 13.12.2024 - MS sidecarů uvidíme opět v Mostě
- 10.11.2024 - Mistry světa Side se stali Harry Payne a Kevin Rousseau
- 7.11.2024 - Poprvé Payne nebo podruhé Schlosser?
- 7.10.2024 - MS Side - Oschersleben: Stále není o titulu rozhodnuto