Alpe Adria: Michal Prášek obhájil titul šampióna
- Publikovno: 21.7.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Čtvrtý podnik Alpsko-jadranského šampionátu se konal uplynulý víkend na mosteckém Automotodromu. A jak viděl zisk letošního titulu staronový šampion „velkých stocků“ Michal Prášek.
Na tento závod v Mostě jsme se s týmem těšili, protože je to jediný závod v šampionátu na domácí půdě. Páteční tréninky jsme se snažili využít pro nastavení motorky, ale velmi chladné počasí nám neumožňovalo najít ideální nastavení na víkendové závody. Navíc jsem měl v pátek štěstí, že jsem ustál velký kopanec ve velké rychlosti. Nejhorší bylo, že jsem nedokázal zjistit, proč se to stalo, takže mě to i ovlivnilo do sobotního programu.
Do sobotní kvalifikace jsem se snažil vyjet pole position, ale zkrátka jsem nedokázal zajet čas z loňské sezóny. Do závodu jsem startoval z 2. místa.
Start do sobotního závodu jsem měl dobrý, z první šikany jsem vyjížděl na 2. místě, a s vedoucím závodníkem Walkowiakem jsme si začali budovat náskok nad dalšími závodníky. V 6. kole jsem při ostrých brzdách po cílové rovince začal pociťovat, jak se mi propadá přední brzda. V závěru závodu jsem už musel pumpovat brzdu, abych mohl zabrzdit. I přes takové potíže jsem se držel v boji o vítězství. Při nájezdu do posledního kola jsem už musel brzdit celou rukou, protože brzda byla až na plynové rukojeti. Během posledního kola jsem se po chybě Walkowiaka dostal na 1. místo, ale vzápětí jsem nedořadil a na výjezdu ze šikany jsem byl opět na 2. místě. Ve stejném pořadí jsme projeli i cílem.
Nedělní warm up byl pro nás velmi důležitý, abychom zjistili, jestli se nám podařilo vyřešit problém s přední brzdou. Po tréninku nám spadl kámen ze srdce, že jsme celý problém odstranili. Byla to špatná brzdová kapalina, která při závodním tempu začala rosit kapičky vody a tím celý brzdový systém přestal fungovat.
Na odpolední závod se počasí ochladilo a těsně před výjezdem do závodu trať lehce zmokla. Zariskovali jsme a nasadili měkkou zadní gumu. Ze začátku závodu to vypadalo, že jsme udělali dobré rozhodnutí, ale bohužel od půlky závodu na zadním kole nebyla téměř žádná guma a tak jsem byl odevzdaný závod dojet na 3. místě.
V cíli jsme se ale mohli radovat, protože jsme už před posledním závodem, který se bude konat koncem září na Slovakiaringu, vyhráli po druhé v řadě seriál Alpe Adria ve třídě Superstock 1000. A další velmi dobrá zpráva je, že si i nadále držíme 1. místo v celosvětové sérii BMW MOTORRAD RACE TROPHY 2016.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 21.7.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 13.8. - AMD Brno nyní vede Miroslav Bartoš
- 27.7. - Misano: Pecco Bagnaia vyhrál Race of Champions
- 27.7. - Race of Champions, Qualifying
- 25.7. - Ivana Ulmanová končí ve vedení Automotodromu Brno, vedla jej více než 18 let
- 4.7. - Na Masarykův okruh míří šampionát Alpe Adria
- 31.5. - Překvapení v Moto2: Somkiat Chantra