Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem

Yamaha nabízí skútr Nmax 155 už více než pět let. Už vloni jej však vybavila novou komponentou, elektronicky řízeným variátorem a aby toho nebylo málo, tak vám k tomu přidají i zadní tlumiče s vyrovnávacími nádobkami.

Ačkoliv je skútr Nmax 155 v nabídce japonského výrobce tak dlouho, moc jich na silnicích nepotkáte. Důvod je jasný, k jeho řízení už vám totiž nestačí řidičské oprávnění skupiny B, jako je tomu u jeho slabšího sourozence Nmax 125, kterých naopak můžete v městských ulicích vidět celkem dost. Možná to byl také jeden z důvodů, proč na ní nedělali žádné úpravy nebo změny.

1 Yamaha Nmax 155 2026(16)1 Yamaha Nmax 155 2026(17)

Ovšem už v loňském roce Yamaha představila Nmax 155 s elektronicky řízenou převodovkou a prodávat ho začala nejprve v jihovýchodní Asii. Do Evropy se tak dostal až letos na podzim, tedy spíše tomu bude až na jaře příštího roku a to rovnou v nejvyšší výbavě Tech Max. Vzhledově je to stále ten stejný, sportovně laděný skútr s pohodlným koženým sedlem se zlatým prošíváním a svařovanými reliéfy a v atraktivním barevném provedení. Nově dostal do výbavy 4,2palcový barvný TFT displej s navigací Garmin a také zadní tlumiče s vyrovnávacími nádobkami.

Na cestu si svítíte dvěma obrysovými LED světly, projektorové světlomety jsou vertikálně uspořádané a zvládají jak funkci potkávacích světel, tak i dálkových. LED technologii mají také integrované přední ukazatele změny směru a zadní světlo. Podsedlový prostor bez potíží pojme integrální helmu a k tomu ještě můžete využít dvě přední schránky, z nichž jedna z nich je vybavena vodotěsným víkem a portem USB-C.

1 Yamaha Nmax 155 2026(19)1 Yamaha Nmax 155 2026(18)

Srcem skútru je i nadále kapalinou chlazený jednoválec Blue Core s variabilním časováním ventilů VVA o zdvihovém objemu 155 ccm s výkonem 15,1 koní (11,1 kW) a maximálním točivém momentu 14 Nm. O přenos výkonu na zadní kolo se vám postará nová převodovka, kde je roztočení přední řemenice regulováno elektromotorem. Yamaha tento systém nazvala Yamaha Electric Continuously Variable Transmission (YECVT) a zvládá mnohem lépe nastavovat převody podle signálů přicházející od plynové rukojeti.

Do výbavy k tomu dostal systém YECVT dva režimy, Sport a Town, kdy režim Sport při rychlosti 60 km/h točí přibližně 6000 otáček, kdežto režim Town jich má o 1000 méně, tedy 5000 otáček. Rozdíl poznáte nejen při zrychlení, ale také při brzdění motorem. Režim se volí pomocí tlačítek vlevo a pokud skútr vypnete a zase znovu nastartujete, pamatuje si poslední zvolený režim.

1 Yamaha Nmax 155 2026(6)1 Yamaha Nmax 155 2026(7)

K tomu ještě můžete využít funkce Downshift a tlačítka Shift na levém řídítku, které funguje jako „manuální“ podřazování. Nepodřazujete však rychlosti, ale otáčky. Podřadit můžete až třikrát po sobě, což asi nejvíce oceníte v situaci, kdy budete chtít okamžitě zrychlit. Podvozek je tvořen přední teleskopickou vidlicí se zdvihem 100 mm a dvojicí tlumičů s oddělenými nádržemi vzadu, se zdvihem 91 mm.

Hliníková třináctipalcová kola jsou brzděna kotoučovými brzdami vpředu i vzadu o průměru 230mm. Do prodeje se tento 135 kilogramů vážící skútr Nmax 155 Tech MAX dostane na začátku příštího roku ve dvou speciálních barevných provedeních, černá Midnight Black a šedá Crystal Graphite.

1 Yamaha Nmax 155 2026(20)1 Yamaha Nmax 155 2026(2)1 Yamaha Nmax 155 2026(3)1 Yamaha Nmax 155 2026(4)1 Yamaha Nmax 155 2026(1)1 Yamaha Nmax 155 2026(12)1 Yamaha Nmax 155 2026(13)1 Yamaha Nmax 155 2026(11)1 Yamaha Nmax 155 2026(10)1 Yamaha Nmax 155 2026(5)1 Yamaha Nmax 155 2026(8)1 Yamaha Nmax 155 2026(9)1 Yamaha Nmax 155 2026(15)1 Yamaha Nmax 155 2026(14)

Zdroj: Yamaha Motor Europe



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama