Reklama

Scrooser: skútr nebo koloběžka?

Podobně jako v pohádce od Boženy Němcové bychom tady mohli také řešit dilema, zda obutá či neobutá, s helmou nebo bez helmy, odrážet se nebo neodrážet, skútr nebo koloběžka?

Německý výrobce Scrooser přichází na trh s novým způsobem jednoduché přepravy, který je založen na principu klasického skútru. Ovšem již na první pohled je vidět, že se to blíží spíše k té koloběžce, možná v tomto případě skútroběžce. Tento stroj využívá „inteligentní impulsní technologii pohonu“. Co to vlastně je? No zjednodušeně řečeno se jedná o pohon za pomocí elektromotoru v kombinaci s odrazy vaší nohy o zem. Princip jízdy na koloběžce každý zná. Pokud je vaše rychlost vyšší jak 3 km/h nebo brzdíte, motor se automaticky vypne a jedete pouze setrvačností.

Motor je přímo integrován do zadního ráfku a Lithium-Iontová baterie je umístěna v externí skříňce pod stupátkem. Nabíjet ji můžete vyjmutou i umístěnou v motocyklu, stačí ji pouze připojit do obyčejné zásuvky. Maximální rychlost je až 25 km/h, avšak po městě je ideální jízda do 10 km/h, kdy ještě v pohodě zvládnete jakékoliv manévrování.

Rám z vysoce pevnostní hliníkové slitiny se v podstatě skládá ze dvou částí. Každá polovina je tvořena z jednoho kusu procesem zvaným „free-form 3D ohýbání“. Hmotnost rámu včetně vidlice je pouhých 2,7 kg a celková hmotnost tohoto vozítka je 28 kg. Efektní jsou ale pneumatiky. Nejen, že mají svůj vlastní vzhled a styl, ale navíc jsou tak tlusté, že když sestoupíte dolů, zůstane scrooser stát na místě, aniž byste potřebovali stojánek. Hezké že? Denní svícení je zajištěno pomocí LED diod, vpředu bílými, vzadu červenými, které zároveň slouží jako zadní reflektor. Takže jak to tedy je, skútr nebo koloběžka? Spíše se kloním k té koloběžce, ale každopádně je to velmi zajímavý nápad.

Technické údaje

Motor: elektromotor, výkon 48 V, 20 Ah. Baterie Li-Ion, dobíjení cca 1 - 3,5 hod., v závislosti na nabíječce. Max. rychlost 25 km/h, dojezd až 35 km na samotnou baterii, s pomocí odrážení vaší nohy až 55 km.

Podvozek: Hliníkový rám. Přední brzda hydraulická kotoučová, zadní elektromotorem. Kola hliníková litá. Pneumatiky 18 x 9,5 - 8. Rozvor 1300 mm, výška sedla nad zemí 700 mm, hmotnost 28 kg, nosnost 125 kg.

Scrooser Scrooser1Scrooser Scrooser2Scrooser Scrooser3Scrooser Scrooser4



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama