Italjet Dragster 125 a 200: vyzývavý skútr
- Publikovno: 3.1.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Italjet snad nikdy neměl typický klasický skútr jako většina známých výrobců. Ať už to byl jakýkoliv model, vždy měl unikátní nejen konstrukci, ale i vzhled. A jsme rádi, že tomu tak zůstalo i u znovuzrozeného modelu Dragster.
Více než 70 let se objevuje italská značka Italjet v segmentu jednostopých vozidel a více než 20 let už je tomu, kdy představila Dragster, skútr se zajímavou konstrukcí podvozku, a se zavěšením předního kola přímo na čepu. Unikátností byl také přiznaný trubkový rám, jen decentně zakrytý na co nejméně místech kapotáží. Vše uvedené a k tomu ještě sportovní, ostře řezané rysy má i nová generace Dragsteru. Tohle je však strojovna, která svými tvary bezpochyby zaujme zejména mladé, začínající jezdce.
Skútr na mě působí až hodně surovým dojmem, to vše navíc umocňuje jak kaskádovité sedlo se zvýšenou opěrkou zad pro jezdce, tak i drsně se tvářící přední LED světlomety, mezi nimiž vertikálně stoupá přední mřížka chránící chladič motoru. Dalším zajímavým, ale asi ne moc zrovna praktickým detailem, jsou ukazatele změny směru jízdy ukryté v tenkých chráničích páček.
Dragster je navíc absolutně nepraktický, to k čemu slouží většina skútrů, on zdaleka nemá. Zapomeňte na velký podsedlový prostor, plotnu pro horní kufr nebo pohodlné sedlo pro spolujezdce. Když je tedy tak nepraktický, proč jej Italové tak milují? Možná proto, že je tak trochu jako oni. Živelný, výbušný, atraktivní a v srdcích mladých (a nejen jich) vzbuzující pocit „tohle prostě musím mít“!
Skútr se nabízí ve dvou variantách a to v kubatuře 125 a 200. Obě varianty jsou poháněny kapalinou chlazeným čtyřtaktním jednoválcem, DOHC. Slabší z nich má zdvihový objem 125 ccm a na zadní kolo posílá výkon 14,9 koní (11 kW) při 10 000 1/min a točivý moment 12,5 Nm při 7750 1/min. Jeho hmotnost je 108 kilogramů. To silnější skútr o objemu 200 ccm má výkon 19,8 koní (14,6 kW) při 8250 1/min a točivý moment 17 Nm při 6250 1/min. Váží o čtyři kilogramy více, tedy 112 kg.
Přední dvanáctipalcové kolo a zadní třináctka jsou obuty na pneumatikách Pirelli Diablo Rosso. Podvozek si můžete vyladit k obrazu svému díky stavitelnému odpružení. Trubkový rám je stejně jako jednostranná kyvná vidlice a několik dalších komponent vyroben z hliníku. O bezpečné zastavení se vám postarají kotoučové brzdy, vpředu je o průměru 175 mm, vzadu 240 mm. Do nádrže se vám vejde 9 litrů paliva, kolik na ni však ujedete kilometrů, to bude záležet hlavně na tom, jak dokážete krotit svoje emoce po prvním zabrnknutí na plynovou rukojeť.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 3.1.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování
- dnes - Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK
- včera - Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii?
- včera - Test Honda GB350S: retro jednoválec
- 10.12. - Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra
- 10.12. - Chang Circuit v Thajsku útočištěm uprchlíků
Další z rubriky
- 10.12. - Piaggio Beverly 310 a 400 25th Anniversary: výroční edice
- 8.12. - Triumph Tiger Sport 800 Tour: s cestovatelskou výbavou
- 5.12. - Honda WN7: silniční elektromotocykl
- 3.12. - Kawasaki KLE500: cestovní enduro
- 1.12. - Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem
- 28.11. - CFMOTO 1000MT-X: pro odvážné dobrodruhy























