Honda SH300i 2016: štíhlá s menší spotřebou
- Publikovno: 11.6.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Novinka jako první splňuje emisní normu Euro 4 a tak veškeré změny, které byly na této Hondě provedeny, vedou hlavně ke snížení spotřeby paliva a emisí.
Ještě jsme si ani nestačili zažít letošní model SH 300i a už tu máme novinku na příští rok. Jednoválcový kapalinou chlazený motor o zdvihovém objemu 279,1 ccm je stejný jako má jeho starší sestra. Má však větší točivý moment v nízkých otáčkách a byla u něj použita nová technologie, která mu snižuje tření. Výrobce uvádí, že bychom to měli poznat zejména při rozjezdech, budou ostřejší a živější, proto zcela jistě milovníci rychlých rozjezdů z křižovatek zajásají. Přestože je to pouze třístovka, její maximální rychlostní hranice se blíží k hodnotě 160 km/h.
V Čechách se tento skútr moc neprodává, větší popularitu má v Jižních státech Evropy, avšak pokud hledáte vozidlo, se kterým se budete hbitě proplétat mezi auty, tak tahle štíhlá krasavice je to pravé ořechové. Navíc má v sobě skrytého závodního ducha, takže pokud vám bouchnou saze, zcela jistě si s ní užijete i trochu sportovní jízdy. Její ostrý výraz, s diodovými světly vpředu a vzadu, dává všem vědět, že to není jen tak obyčejný loudavý skútr.
Ke komfortu pohodlného ovládání přibylo bezklíčové odemykání, Honda Smart Key System. Dosah má až dva metry a kromě startování si můžete pomocí tlačítek odemknout řízení nebo zvednout sedlo. No a když už ho budete mít zvednuté, zjistíte, že oproti minulému modelu má větší úložný prostor. Uklidíte tam otevřenou přilbu, rukavice i lehčí bundu. Posaz jezdce je více vzpřímenější, tak snad na vás během vyšších rychlostech nebude více foukat. O bezpečné zastavení se postarají brzdy s pomocným systémem ABS. Cena tohoto městského společníka by měla být kolem 130 tisíc korun.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený jednoválec se čtyřmi ventily na válec SOHC. Vrtání a zdvih 72 x 68,5 mm, zdvihový objem 279,1 ccm, kompresní poměr 10,5:1. Největší výkon 18,5 kW při 7500 1/min, největší točivý moment 25,5 N.m při 5000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod přímý, automatická převodovka.
Podvozek: Samonosný trubkový ocelový rám. Přední vidlice o průměru 35 mm, zadní teleskopické tlumiče. Brzdy kotoučové o průměru 256 mm. Pneumatiky 110/70 R16 vpředu a 130/70 R16 vzadu. Rozvor 1438 mm, výška sedla nad zemí 805 mm, světlá výška 130 mm, provozní hmotnost 169 kg. Objem palivové nádrže 9 litrů.
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 11.6.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Suverénním vítězem Bulega před Toprakem
- včera - Sobotním vítězem Stefano Manzi, 19. Vostatek
- včera - Vítězem v Cremoně Ponziani, 13. Ouředníčková
- včera - Vítězem Superpole v Cremoně Nicolo Bulega
- 2.5. - WSBK - Cremona: Zatím je nejrychlejším lídr šampionátu Bulega
- 2.5. - Pole Position získal v Cremoně Caricasulo, 25. Vostatek
Další z rubriky
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování
- 22.4. - Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta
- 16.4. - Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem
- 11.4. - BMW R 1300 R: svalnatý roadster
- 9.4. - Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem