Zaregistrovány patenty pro Suzuki Recursion
- Publikovno: 14.4.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Koncept Recursion, který se nedávno veřejnosti představil na Tokio Motor Show a odkazuje na legendární Katanu má uznané nové patenty.
V případě tohoto motocyklu se jedná o studii jednostopého stroje, s novým motorem, kterým je vodou chlazený řadový dvouválec o objemu 588 ccm s turbem s mezichladičem. Suzuki už má teď dokonce patentovaný systém SITS (Suzuki Intercooled Turbocharging System). Hodnoty výkonu jsou pak následující: rovných 100 koní v 8000 otáčkách a 100 N.m už na hodnotě 4500 1/min.
Na zaregistrovaných patentech je vidět systém sání vzduchu. Mezichladič ochlazuje vzduch, který je přiváděn do motoru prostřednictvím vyrovnávací nádrže a je poblíž turbodmychadla. Samozřejmě nechybí originální futuristický design, technika pak zahrnuje jednoramenou zadní kyvnou vidlici, USD přední vidlici a radiální brzdy. Určitě si nelze nevšimnout předního LED světlometu, koženého sedla a ostatních kvalitních komponentů. Suchá hmotnost stroje je 174 kg.
Japonský výrobce ke své studii oficiálně prohlásil: „Kompaktní roadster Recursion má styl, který hlásá lásku k motocyklům. Pohybuje se na hraně mezi výkonem o větším objemu a snadnou ovladatelností motocyklů střední objemové třídy.“
Dostáváme se tak pomalu stejně jako automobilový průmysl tam, kde se zabydlelo přeplňování. Jdeme cestou k nižším tabulkovým emisím a spotřebě při určitém konstantním režimu jízdy. Jakmile ale zatáhnete za plynovou rukověť, „vír v bandě“ vás vrátí do reality. Na druhou stranu, takový turbokopanec by mohl mít v kombinaci s dnešní elektronikou žádoucí charakter. Koneckonců pokusy s přeplňováním tu už byli třeba v osmdesátých letech, kdy se v běžném prodeji objevily hlavně japonské stroje. Vzpomenu třeba Hondu CX550 Turbo.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 14.4.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Juan Martinez: Pro Valentina Rossiho se vyrobilo sedm různých Ducati za dva roky
- dnes - Lorenzo Dalla Porta pojede s Ducati CIV
- včera - Aktuálně z MS-SSP 300
- včera - Lorenzo Baldassarri pojede 2025 MotoE
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl