Yamaha Tracer 9 GT+: adaptivní tempomat a radar
- Publikovno: 16.11.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Cestovní motocykly japonského výrobce Yamaha rozšíří nový Tracer 9GT+, který je vybaven špičkovými technologiemi, elektronikou, radarem s milimetrovými vlnami, adaptivním tempomatem, elektronickým odpružením a sdruženým brzdovým systémem, který je přímo propojený s radarem. Oceníte i integrovanou navigaci Garmin propojenou s TFT displejem.
Yamaha neustále vylepšuje svoje cestovní modely, mezi které patří nejen stávající Tracer 9 GT, ale třeba také unikátní tříkolový Niken. Do příští sezóny prošly všechno tyto stroje drobnou úpravou týkající se barevného provedení, ale co je důležité, Yamaha si pro své zákazníky připravila prémiovější verzi modelu Tracer 9GT+ s adaptivním tempomatem, s upozorněním před možnou kolizí a s kontrolou zrychlení při průjezdu zatáčkou.
Tracer 9GT+ je tedy v podstatě stávající Tracer 9 GT vybavený špičkovými elektronickými komponenty. Tím bezpochyby nejzásadnějším je radar umístěný pod předním světlometem. S radarem se tak pro Yamahu rozšiřují možnosti o využití dalších asistenčních bezpečnostních funkcí. Jednou z nich je adaptivní tempomat ACC, který udržuje motocykl v nastavené vzdálenosti od vozidla jedoucího před vámi. Zvládne také lehce přibrzdit, pokud to bude situace vyžadovat. Ten funguje v rozmezí od 30 do 160 km/h. Pokud systém ACC analyzuje, že je nutný zásah řidiče, rozsvítí se na přístrojové desce příslušná ikona.
Dalším systémem je asistent pro průjezd zatáčkou. Pokud jej máte aktivovaný, zamezí vám to zvýšení rychlosti, pokud zrovna projíždíte zatáčkou. Dokáže také detekovat vozidlo před vámi a i v tomto případě omezí možnost zrychlení. Asistent pro předjíždění umožní plynulejší zrychlení, je přímo propojený s motorem, šestiosou řídící jednotkou a elektronickým podvozkem. Aby se systém aktivoval, je potřeba použít ukazatel změny směru jízdy a provést manévr předjíždění.
Řídící jednotka IMU monitoruje zrychlení motocyklu ve všech osách, neustále sleduje i jeho náklon a pokud máte aktivovanou funkci brzdového asistenčního systému, monitoruje také sdružený brzdový systém Bosch. V případě kolize pomůže jezdci s brzdným manévrem tím, že zvýší brzdný tlak jak na předním, tak i na zadním kole. Není to tedy klasický protikolizní systém jako u automobilu, který dokáže zcela zastavit, tady to je jen pomocný asistent, kde máte stále plnou kontrolu nad vozidlem jen vy. Umožní vám to po povolení brzdové páčky provést jakýkoliv další manévr, přidat plyn, objet daný objekt apod.
Pro zajištění plynulého a stabilního zpomalování je Tracer 9 GT+ vybaven funkcí vyrovnávající brzdný účinek na obou kolech. Aby se zamezilo prokluzu pneumatik během náklonu je motocykl vybaven systémem řízení brzdění v zatáčkách. Pokud jste zvyklí používat pouze přední brzdu, řídící jednotka automaticky aktivuje brzdnou sílu i na zadní kolo. Jakou silou ji má použít si určí na základě propočtu, který vyhodnotí řídící jednotka podle vaší rychlosti, míry zrychlení a úhlu náklonu. Funguje to i naopak, pokud použijete pouze zadní brzdu, dokáže systém s určitou mírou aktivovat i přední brzdu.
Během vašich cest oceníte nové rychlořazení Quick Shifter třetí generace, které funguje i v případě zapnutého adaptivního tempomatu. Můžete tak podřazovat nebo řadit směrem vzhůru, aniž byste byli nuceni vypínat nebo se vám sám vypnut adaptivní tempomat. Podvozek je vybaven novou generací elektronicky řízených tlumičů KYB. Je přímo napojen na řídící jednotku a ta upravuje tlumící síly podle jízdních podmínek. Podvozek lze nastavit do režimu Comfort nebo Sport.
Motor CP3 o zdvihovém objemu 890 ccm zůstává beze změny. Můžete si vybírat mezi čtyřmi jízdními režimy, Sport, Street, Rain a vlastní Custom. Zvolit si také můžete charakter motoru D-Mode, nastavit kontrolu trakce, systém proti zvedání předního kola a protiprokluzový systém.
Tracer 9 GT+ dostane také nový stavitelný větrný štít v deseti úrovních a pod ním sedmipalcový barevný TFT displej se třemi režimy zobrazení Street, Sport a Tour. Je možné jej díky aplikaci MyRide propojit s vaším telefonem, a to přes kabel, bezdrátově přes Bluetooth nebo také přes Wi-Fi, a můžete si na displeji zrcadlit navigaci Garmin, pokud ji máte v telefonu. V základní výbavě na vás čeká také kompletní LED osvícení s funkcí přisvěcování do zatáček, vyhřívané rukojeti, centrální stojan a pevné boční kufry.
Menší jezdci ocení výškově nastavitelné kožené sedlo, které má nové proporce a jiné je také jeho polstrování, aby bylo co nejvíce pohodlné. Menší změnou prošel brzdný systém, zadní kotouč je větší, má rozměr 267 mm a je brzděn novým třmenem. Tracer 9 GT+ bude k dispozici od května 2023 ve dvou barevných variantách Icon Performance a Power Grey.
Zdroj: Yamaha Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: 16.11.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl