Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní?
- Publikovno: 17.3.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Angličané rozšířili svoji rodinu Tigerů o další model, Sport 800, poháněný kapalinou chlazeným tříválcem a s jedinečným výkonem 115 koní. Nastavitelný podvozek je vybavený komponenty značky Showa a kvalitní je také jeho elektronická výbava zahrnující kromě kontroly trakce i obousměrné rychlořazení nebo tempomat.
Taky si říkáte, jestli už těch Tigerů nemá Triumph dost? V nabídce mají Tiger 900, Tiger i slabší Tiger Sport 660, které by mohla nová osmistovka konkurovat sama o sobě. Ale není tomu tak, bezpochyby to poznáte už po prvním přidání plynu, ale také i během samotné jízdy. Tiger 800 je stavěn pro sportovní styl jízdy, vybavený špičkovými komponenty i prémiovou povrchovou úpravou. Sportovní vzhled s ostrými lomenými tvary doplňují vkusně zakomponované LED světlomety s LED pásky denního svícení.
Veškeré informace se zobrazují na LCD displeji s integrovanou barevnou TFT obrazovkou. Po jeho propojení s chytrým telefonem si na něm budete moci zrcadlit například navigaci. Jízdní pozice za širokými řídítky je vzpřímená, aby byla jízda pro jezdce co nejvíce komfortní. K tomu navíc přispívá i ergonomicky navržené sedlo s širokým polstrováním nejen pro jezdce, ale i pro jeho spolujezdce. Je ve výšce 835 mm. Větrný štítek je nastavitelný pomocí jedné ruky a má v sobě integrované větrné deflektory. Do palivové nádrže se vejde 18,6 litrů paliva.
Je poháněn kapalinou chlazeným tříválcovým motorem o zdvihovém objemu 798 ccm s výkonem 115 k /(84,6 kW) při 10 750 otáčkách a maximálním točivém momentu 84 Nm při 8500 otáčkách. Ovšem 90% kroutícího momentu už získáte ve středním spektru otáček. Elektronický balíček zahrnuje tři jízdní režimy Sport, Road a Rain, jejichž volbu provádíte stiskem jediného tlačítka, tempomat, kontrolu trakce, náklonové ABS a obousměrné rychlořazení.
Podvozek tvoří obrácené 41 mm vidlice Showa s oddělenými funkcemi komprese a odskoku, jejich zdvih je 150 mm. Vzadu je nastavitelný tlumič Showa RSU se zdvihem 150 mm. O zastavení 214 kilogramů vážícího motocyklu se vám postarají dva přední 310 mm plovoucí kotouče s čtyřpístkovými radiálně uchycenými třmeny. Vzadu je jeden 255 mm kotouč brzděný jednopístkem. Lehká sedmnátipalcová hliníková kola jsou obuta do pneumatik Michelin Road 5.
Triumph k tomuto modelu nabízí více než 40 doplňků, díky kterým si můžete Tigera vyladit k obrazu svému. Nabízí se vám od titanových koncovek tlumičů s karbonovým krytem od Akrapoviče, přes vyhřívané rukojeti až po sadu kufrů nebo brašen. Do prodeje se dostane v průběhu měsíce března, prodejní cena bude začínat na částce 295 000 Kč a nabízet se bude ve čtyřech barevných variantách, základní černá, nebo prémiová šedá, žlutá a modrá s kontrastními prvky v safírově černé barvě.
Zdroj: Triumph Motorcycles
- Přidat komentář +
- Publikováno: 17.3.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test MotoGP v Misanu
- včera - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- včera - Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty
- 14.9. - Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa
- 14.9. - Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač
- 14.9. - V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda
Další z rubriky
- včera - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- 11.9. - Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách
- 9.9. - Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě
- 3.9. - BMW Motorrad Vision CE: bez helmy a bez starostí
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje