Triumph Tiger 1200 2022: lehčí a výkonnější
- Publikovno: 29.12.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po deseti letech přichází anglická značka Triumph se zcela novou generací dobrodružného motocyklu Tiger 1200. Opět budete mít v nabídce pět různých verzí tohoto cestovního endura a líbit se vám bude nejen jeho design, ale také fakt, že je o 25 kilogramů lehčí a disponuje výkonem 150 koní.
Ani se nám nechce věřit, že už je to deset let, kdy se v Miláně odhalil zcela nový model Triumph Tiger Explorer 1200, který se směle postavil do boje proti největšímu dobrodruhovi na trhu BMW R1200GS. Tenkrát byl poháněn tříválcovým motorem o zdvihovém objemu 1215 ccm a na zadní kolo posílal kardanem výkon 137 koní. Jediné jeho mínus byla váha 260 kilogramů, která jej odsunula na silniční cestování, než do terénu, ačkoliv by svými schopnostmi bez problémů zvládnul i bahnitou cestu.
Ačkoliv za to desetiletí prošla pár úpravami, pořád to byl v základu ten první Tiger 1200. To však tentokrát mění příchod nové generace, která je už na první pohled zcela jiná, je štíhlejší, vzdušnější a podstatně lehčí. Nejpodstatnější změnou je rozdělení jednoho vodního chladiče na dva menší, které jsou usazeny do boků před palivovou nádrží. Zlepšil se nejen odvod tepla od jezdce, zvýšilo se chlazení motoru, ale tento přesun také umožnil posunutí motoru směrem vpřed, díky čemuž je tak přesunuto těžiště směrem dolů a více na přední kolo. Motocykl tak bude mnohem více obratnější a snadněji ovladatelnější.
Co se nezměnilo a zůstává zachované je to, že se i nadále nabízí v pěti variantách, tři zaměřené na cestování po silnici a dvě verze do terénu, v obou dvou kategoriích je vždy jedna verze označená Explorer, což znamená, že má místo základní dvacetilitrové palivové nádrži, nádrž o deset litrů větší, tedy 30 litrů.
Triumph pro větší přehlednost pozměnil i označení modelů. Pojďme začít od silničních variant, v nabídce budete mít základní verzi Tiger 1200 GT s přední 19-palcovým a zadním 18-palcovým kolem. S vyšší výbavou je verze Tiger 1200 GT Pro a nejvybavenější variantou je Tiger 1200 GT Explorer. Offroadová verze má základní variantu Tiger 1200 Rally Pro, ačkoliv označení Pro jasně dává najevo, že to nebude úplně nevybavená verze. Je s vyplétanými koly, vpředu 21 palců, vzadu 18 palců. Nejvybavenější variantou s větší nádrží je Tiger 1200 Rally Explorer. Velkou výhodu v těchto pěti variantách vidí výrobce v tom, že si zákazník bude moci vybrat nejen mezi silniční a offroad variantou, ale také mezi modelem s menším nebo větším dojezdem.
Přepracovaná byla také celá ergonomie motocyklu, zejména se zaměřili na jízdu ve stupačkách. Řídítka jsou o 20 mm širší a uchycená o 16 mm výše. Zcela nové je také sedlo, které je stavitelné ve dvou polohách s výškovým rozdílem 20 mm. U variant GT je ve výšce 850 až 870 mm, u Rally 875 až 895 mm. Samozřejmostí je také možnost pořídit si o dalších 20 mm nižší sedlo.
Srdcem nové generace Tiger 1200 je zcela nový tříválcový motor o zdvihovém objemu 1160 ccm s výkonem 150 koní při 9000 ot/min a maximálním točivým momentem 130 Nm při 7000 ot/min. Pro porovnání s minulou generací je to o devět koní vyšší výkon a o osm newtonmetrů vyšší kroutící moment, ovšem dosahující maxima při nižších otáčkách. To je lákavá nabídka. Motor má zcela novou klikovou hřídel ve tvaru písmene T, která nahradila ojniční čepy. Motocykl tak bude zabírat už od nižších otáček, bude mít klidnější projev a lépe bude reagovat na plynovou rukojeť, což oceníte hlavně, pokud se vydáte mimo asfaltové cesty.
Zcela nový je také trubkový příhradový rám z oceli, který je o 5,4 kilogramu lehčí. Na něj je pro snadnější výměnu přišroubovaný podsedlový rám. Stupačky pro spolujezdce jsou rovněž přišroubované a snadno je tak odstraníte, pokud pojedete sami. Sekundární převod kardanovou hřídelí zůstal zachován, ale přepracovaná byla kyvná vidlice Tri-Link, která je o 1,5 kilogramu lehčí. Ušetřilo se i na některých komponentách, které byly vyrobeny z lehčích materiálů a když se to vše nakonec sečetlo, s plnou nádrží váží základní verze GT přesně 240 kilogramů. To je o 25 kilogramů méně, než vážila minulá generace.
Podvozek je semiaktivní a je tvořen z komponent od firmy Showa, s automatickým nastavením předpětím. Což neznamená nic jiného než to, že si vás motocykl zváží a nastaví vám jeden z devíti přednastavených módů. Samozřejmě také v závislosti, v jakém režimu jízdy pojedete, jestli v cestovním Road, sportovním Sport nebo v deštivém Rain. U verzí Pro je pak ještě režim Off-Road a individuálně stavitelný Rider. Varianta Rally má ještě jízdní mód Off-Road Pro, ve kterém můžete zcela vypnout kontrolu trakce a ABS a to na předním i zadním kole.
Kromě výše uvedených elektronických asistentů dostanete do výbavy kontrolu trakce, asistent rozjedu do kopce Hill Hold Control, tempomat, vyhřívané rukojeti, obousměrné rychlořazení, bezklíčové ovládání a LED světla s funkcí přisvěcování do zatáček. Verze Explorer mají navíc zadní radar od firmy Continental, který hlídá slepý úhel. Veškeré nastavení a jízdní data se vám budou zobrazovat na sedmipalcovém barevném TFT displeji, který můžete propojit s vaším chytrým telefonem a na obrazovce tak zrcadlit navigaci nebo ovládat volání v telefonu. Data se nastavují pomocí joysticku, který je podsvícený.
O zastavení kol se vám postarají brzdy Brembo Stylema, vpředu jsou 320 mm kotouče brzděny brzdami s radiální pumpou Magura HC-1. Ovšem aby to nebylo tak jednoduché, liší se obě varianty rozměry ráfků. Silniční GT mají vpředu 19 palcové kolo a vzadu je 18 palců. Rally mají bezdušové kola v klasických offroad rozměrech, tedy vpředu je 21 palců, vzadu 18.
K výše uvedené výbavě ve standardu dostanete také kryty páček, u Rally centrální stojany, kryty motoru a Explorer má v základu vyhřívané sedlo. Ovšem máte tu i možnost dovybavit se dalším příslušenstvím, které vám Triumph k tomuto modelu nabídne. Připlatit si tak můžete za plastové nebo hliníkové kufry, chrániče světlometu nebo vyšší plexi štít. V nabídce je prozatím něco málo přes 50 položek, ale budou postupně přibývat.
Do prodeje by se měl tento model dostat v březnu a cena u základního modelu GT bude začínat na částce 455 tis. Kč, GT Pro 510 tis. Kč a GT Explorer 550 tis. Kč. Offroad varianty se budou prodávat od částky 540 tis. Kč u verze Rally Pro, Rally Explorer bude začínat na částce 580 tis. Kč. K tomu ještě získáte tříletou záruku a servisní intervaly po 16 tisících kilometrech.
Zdroj: Triumph Motorcycles
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 29.12.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl