Reklama

KTM testuje elektrický Duke 390

V Rakousku byl zachycen během testování velmi zajímavý motocykl. Žádný nový model s ještě lepším motorem to však nebyl, k vidění byl malý Duke s elektrickým pohonem.

Samozřejmě, že se nejedná o převratnou novinku, vždyť KTM má s elektrickými motocykly bohaté zkušenosti. Potvrdit to může i jejich elektrická kroska Freeride E, která se vyšplhala na nejvyšší vulkán na světě. Ovšem pořád je to motocykl, který si může zakoupit úzký segment zákazníků. To se však nedá říct o elektrickém Dukovi 390, s nabídkou tohoto motocyklu by totiž oslovili mnohem větší masu lidí.

1 KTM E-Duke prototyp11 KTM E-Duke prototyp2

Oproti stávajícímu modelu Duke 390 má však ten elektrický upravené šasí, aby dokázalo pojmout baterii a elektromotor. Zatím to tedy vypadá dost nevzhledně, ale zřejmě jde o jednu z prvních fází testování a tak si můžeme být jistí, že finální verze bude vypadat stejně skvěle, jako všechny ostatní modely s názvem Duke.

Spíše stojí za zamyšlení proč si KTM vybralo zrovna Duke 390? Zřejmě to bude hlavně z toho důvodu, že by si jej mohli pořizovat majitelé jako druhý motocykl na ježdění po městě a také by s ním mohli oslovit indický trh díky motocyklovému výrobci Bajaj, kde jsou minoritními vlastníky. Dalším důvodem by mohla být i jeho celková hmotnost, která tu rozhodně bude hrát důležitou roli. Menší elektrický motocykl má mnohem větší šanci na úspěch než větší sportovní.

Při pohledu na motocykl vás zcela jistě zaujme zajímavě řešený chladič, který by mohl být kapalinovým chlazením pro poněkud větší akumulátor (stříbrná hliníková krabice nad motorem). V tuto chvíli nedokážeme říci, jestli je motocykl poháněn stejným elektromotorem jako Freeride E, ale z ekonomického hlediska by to dávalo smysl. Nemuseli by vymýšlet nic nového, pouze by použili to co již mají vyzkoušené a osvědčené. Ať je to jak je to, nám nezbývá nic jiného, než počkat na podzimní výstavu, kde nám k tomu třeba prozradí více informací.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama