Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň

Velká cena San Marina na okruhu Marca Simoncelliho přinesla nejenom sportovní zážitky, ale také premiéru dvou exkluzivních motocyklů, které se budou vyrábět v číslované sérii. Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS jsou kromě špičkových technologií bohaté i na doplňky z titanu a karbonu.

O tom, že se jedná o lukrativní záležitost italské společnosti svědčí i promo video, kde obě novinky představují samotní tovární jezdci týmu Ducati Lenovo, Marc Márquez, jezdící na Diavelu V4 RS a Pecco Bagnaia sedlající Multistradu V4 RS. Oba dva své stroje nešetří a pěkně je po okruhu prohánějí. Ostatně Diavel V4 RS se pyšní zrychlením z nuly na sto za 2,52 sekundy!

1 Ducati Diavel Multistrada V4 RS1 Ducati Multistrada V4 RS 2026 (4)1 Ducati Diavel V4 RS 2026 (1)

Srdcem obou novinek je motor Desmosedici Stradale V4, který ve velké míře přebral techniku závodních motorů v MotoGP. Jeho zdvihový objem je 1103 ccm a výkon 182 koní je dostupný při 11750 otáčkách, maximální točivý moment je 120 Nm při 9500 otáčkách. Špičková je elektronická výbava motocyklu řízená inerciální měřící jednotkou Bosch. Na výběr máte mezi čtyřmi jízdními režimy Race, Sport, Touring a Wet, mezi třemi výkonnostními módy High, Medium a Low a samozřejmostí je tu také obousměrné rychlořazení, náklonové ABS, Ducati Wheelie Control (DWC) a kontrola trakce. O pekelný zvuk se vám postará koncovka výfuku od Akrapoviče.

Pro Diavel je typickým znakem jeho mohutná zadní pneumatika o rozměru 240/45 ZR17 obutá do pneumatik Pirelli Diablo Rosso IV. Kola jsou vyrobená z lehké hliníkové slitiny. Podvozek je tvořen přední nastavitelnou 48 mm vidlicí Öhlins NIX30, vzadu je plně nastavitelný tlumič Öhlins STX 46. O bezpečné zastavení tohoto ďábelského stroje se postarají brzdy Brembo Stylema s čtyřpístkovými radiálními třmeny zakusující se do dvojice předních kotoučů o průměru 330 mm.

Díky lehkým materiálům, jako je titan a karbon, je Diavel V4 RS o tři kilogramy lehčí. Při jeho pořízení k němu rovněž získáte kit sedla pro spolujezdce, to pro případ, že by váš spolujezdec trval na tom, že bude jezdit s vámi. Do prodeje se Diavel dostane v prosinci, cena ještě nebyla zveřejněna, ale vzhledem k jeho výbavě a číslované sérii, bude zcela jistě hodně vysoká. Pro srovnání XDiavel s motorem V4 se prodává za základní cenu 700 tisíc korun.

1 Ducati Diavel V4 RS 2026 (2)1 Ducati Diavel V4 RS 2026 (3)1 Ducati Diavel V4 RS 2026 (4)

Cestovní Ducati Multistrada V4 RS má semiaktivní podvozek Öhlins Smart EC 2.0. Sedmnáctipalcová kovaná kola Marchesini z lehkého hliníku jsou obutá do pneumatik Pirelli Diablo Rosso IV a brzděna jsou čtyřpístky Brembo Stylema zakusujících se do dvou 330 mm kotoučů vpředu. Pro větší bezpečí je tu montované náklonové ABS Bosch-Brembo 10.3M. Motor je usazen v hliníkovém rámu a oproti Diavelu má navíc jízdní režim Urban pro provoz ve městě. Do výbavy navíc dostal také přední a zadní radar a asistent rozjezdů do kopce.

Také Multistrada V4 RS je oproti modelu Multistrada V4 Pikes Peak o dva kilogramy lehčí, a to rovněž zejména díky dílům z lehkých materiálů, jako je titanový podsedlový rám nebo karbonový přední blatník. Do prodeje se tento cestovní stroj dostane v listopadu a rovněž u něj ještě nebyla stanovena cena.

1 Ducati Multistrada V4 RS 2026 (1)1 Ducati Multistrada V4 RS 2026 (2)1 Ducati Multistrada V4 RS 2026 (3)

Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama