Norton Atlas 650: Nomad a Ranger
- Publikovno: 20.11.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Anglický Norton představil dva nové scramblery Atlas poháněné řadovým dvouválcem o obsahu 650 kubíků. Tohoto krasavce můžete mít navíc ve dvou variantách, Nomad a Ranger.
Na konci prázdnin se na stránkách Nortonu objevily skicy nového scramblera Atlas 650, nikoho z nás by ani ve snu nenapadlo, že o čtvrt roku později vyjedou s produkční verzí a nám upřímně spadla brada. Je ještě úchvatnější, než jsme si mohli vůbec představit. Inspiraci při jeho návrhu si vzali designéři u modelu Atlas 750 ze šedesátých let. Nové scramblery tak doplní ostatní neméně úchvatné modely jako je supersport Norton V4 RR a V4 SS nebo café racer Dominator a Commando.
Nové modely Atlas 650 budou poháněny zcela novým řadovým dvouválcem o zdvihovém objemu 650 ccm, kteří si Angličani vyvinuli sami ve spolupráci s firmou Suter. Parametry to nemá žádné oslnivé, ale na běžné ježdění „kolem komína“ a do práce to rozhodně stačí, výkon 84 koní a kroutící moment 64 Nm je na rozpohybování 178 kg suché váhy tak akorát. Do výbavy se vám dostane vypínatelné ABS a kontrola trakce. Motor je usazen ve dvojitém ocelovém rámu, kyvná vidlice je hliníková.
Na výběr tak máte mezi dvěma modely, Nomad a víc dobrodužnější verzí Ranger. Rozeznáte je od sebe jednoduše, Nomad má přední blatník těsně nad kolem, Ranger pěkně nahoře pod kulatým světlometem dovybaveným navíc ochrannou mřížkou. Podvozek používají od firmy Roadholder, vpředu mají plně nastavitelnou 50 mm USD vidlici, vzadu je jeden tlumič s nastavitelným předpětím. Nomad má zdvih 150 mm, kdežto Ranger 200 mm a liší se také rozměrem předního kola. Zatímco Ranger má 19-palcové, Nomadovi stačí 18 palců, vzadu mají oba shodně 17-palcové kolo.
Oba motocykly se také díky odlišným předním kolům a jiným zdvihům liší v rozvoru a ve výšce sedla. Ranger má rozvor 1470 mm a sedlo ve výšce 875 mm, Nomad má rozvor 1446 mm a sedlo je ve výšce 824 mm. O spolehlivé zastavení těchto krasavců se postarají brzdy Brembo, vpředu radiální monobloky brzdí dva 320 mm kotouče.
Brada nám spadla po druhé, když jsme se dočetli o ceně. Čekali jsme si totiž mnohem vyšší, než Norton oznámil. Nomad by se měl prodávat za cenu 12 500 eur, což je zhruba 325 tisíc korun, Ranger bude stát 14 500 eur (přibližně 380 tisíc korun). Do prodeje by se měli dostat v průběhu prázdnin příštího roku. Zdá se, že tu konkurenčním scramblerům, jako je Ducati Scrambler Desert Sled, přijíždí atraktivní soupeř.
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 20.11.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl