Yamaha Vmax Carbon 2015: výroční edice
- Publikovno: 9.2.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Je to už neuvěřitelných 30 let, kdy byl poprvé představen mastodont s jménem Vmax. K tomuto výročí přichází Yamaha se speciální edicí nazvanou Vmax Carbon.
Carbon není pouze název limitované edice, z lehkých uhlíkových vláken je vyroben přední a zadní blatník, boční krytky a také kryt nádrže. Srdcem tohoto krasavce zůstává osvědčený čtyřválcový kapalinou chlazený motor o zdvihovém objemu 1697 ccm se 197 koňmi pod sedlem, usazený do dvojitého hliníkového rámu. Jeho zvuk je ještě více umocněn koncovkou výfuku Akrapovič, která vám svým hlasem jasně dává najevo, s kým máte tu čest.
Pětipaprsková kola z lehkých slitin s řádně širokou zadní pneumatikou o rozměrech 200/50 ZR 18 v pohodě ubrzdí duální kotoučové brzdiče, přední o průměru 320 mm s šestipískovým radiálně uloženým třmenem a zadní jednoduchá o průměru 298 mm. Výroční motocykl v matně šedé barvě pochází z dílny německého designéra Jense vom Braucka, známějšího spíše pod zkratkou JvB - moto. Od února bude k dostání pouze v Evropě s cenovkou kolem 22,5 tis. eur. Navíc v rámci oslav bude snížena i cena standardního Vmaxe.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec, OHC. Vrtání a zdvih 90x66 mm, zdvihový objem 1679 ccm, kompresní poměr 11,3:1. Největší výkon 147 kW při 9 000 1/min, největší točivý moment 167 N.m při 6500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanovým hřídelem, spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka.
Podvozek: Páteřový rám z lehké slitiny hliníku, přední vidlice zdvih 120 mm, zadní tlumicí jednotka zdvih 110 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá, vzadu jednoduchá. Rozvor 1700 mm, výška sedla nad zemí 775 mm, provozní hmotnost 310 kg. Objem palivové nádrže 15 l
- Přidat komentář +
- Publikováno: 9.2.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Darryn Binder opouští Evropu
- 17.12. - Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2
- 17.12. - Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm
- 17.12. - Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP
- 16.12. - Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu.
- 15.12. - MS side 2026 bez Mostu
Další z rubriky
- 17.12. - Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP
- 15.12. - Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry
- 10.12. - Piaggio Beverly 310 a 400 25th Anniversary: výroční edice
- 8.12. - Triumph Tiger Sport 800 Tour: s cestovatelskou výbavou
- 5.12. - Honda WN7: silniční elektromotocykl
- 3.12. - Kawasaki KLE500: cestovní enduro
























