Suzuki GSX-8T a GSX-8TT: neo-retro roadstery
- Publikovno: 28.7.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Tak trochu nečekaně představila Suzuki dva nové nekapotované modely GSX-8T a GSX-8TT v klasickém neo-retro stylu. Poháněné jsou řadovým dvouválcem o zdvihovém objemu 776 ccm s výkonem 83 koní a maximálním točivým momentem 78 Nm.
Nové modely jsou postaveny na stejných základech, jako má nekapotovaný Suzuki GSX-8S nebo GSX-8R. Zákazník si tak může vybrat, jestli se mu více líbí sportovně laděné S modely, nebo preferuje klasický design varianty T. Všechny čtyři verze a třeba také cestovní enduro Suzuki V-Strom 800DE jsou poháněny řadovým dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 776 ccm s výkonem 83 koní při 8500 otáčkách a maximálním točivém momentu 78 Nm při 6800 otáčkách. Z elektronické výbavy se můžete těšit na třístupňovou kontrolu trakce, obousměrné rychlořazení, ABS a tři stupně odezvy plynu.
Motor je usazen v rámu z ocelových odlitků, na něj je přišroubovaný trubkový podsedlový rám, který je oproti S verzím kratší a kyvná vidlice ze slitiny hliníku. Podvozek KYB tvoří přední USD vidlice a zadní centrálně umístěný tlumič. Sedmnáctipalcová litá kola jsou brzděna radiálními čtyřpístkovými třmeny Nissin zakusujícími se do předních 310 mm kotoučů a 240mm kotouč s jednopístkovým třmenem vzadu. Veškeré informace se zobrazují na TFT displeji.
Povedeným prvkem nových modelů je oblá nádrž s vykrojením pro kolena, která pojme až 16,5 litrů paliva. Nepřehlédnutelné je také kulaté přední LED světlo s horizontálním LED páskem uprostřed a kulatá jsou také zpětná zrcátka uchycená až na konci širokého řídítka. Hranaté kryty kolem chladiče jsou opatřeny logem s číslem osm. Oba modely jsou také standardně vybaveny zásuvkou USB typu C, která podporuje i rychlé nabíjení.
Oba modely jsou poctou starších modelů ze sedmdesátých a osmdesátých let, GSX-8T stál vzorem motocykl T500 Titan, GSX-8TT pak závodní supersport Yoshimura GS1000 jezdící v šampionátu Tourist Trophy. Modely od sebe snadno odlišíte, protože TT má kolem světlometu kapličku, která nejen, že dobře vypadá, ale také vám dává jasně najevo, že sportovní DNA má tento stroj v krvi a také je oproti Téčku vybaven aerodynamickým klínem umístěným pod motorem.
Odlišné je také sedlo, verze T jej má ve výšce 85 mm. Model TT má sedlo tvrdší, užší a je ve výšce 810 mm. Provozní hmotnost se liší jen dvěma kilogramy, Téčko váží 201 kilogramů, TT jich má 203. GSX-T si můžete pořídit se stříbrnými kryty chladiče a to v matně černé, matně zelené nebo bronzové barvě. TT se nabízí v černé nebo v tmavě zelené barvě s červenými nebo zlatými koly. Do prodeje by se měly dostat na podzim letošního roku s cenou kolem 250 tisíc korun.
Zdroj: Suzuki Motorcycles
- Přidat komentář +
- Publikováno: 28.7.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE
- včera - Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách
- 10.9. - Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série
- 9.9. - Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě
- 8.9. - Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní
- 7.9. - Hegemonie bratrů Marquezových, vyhrál Alex před Marcem
Další z rubriky
- včera - Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách
- 9.9. - Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě
- 3.9. - BMW Motorrad Vision CE: bez helmy a bez starostí
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje
- 28.7. - Suzuki GSX-8T a GSX-8TT: neo-retro roadstery