KTM 890 Duke R: pro extrémní zážitky

KTM po dvou letech posiluje v segmentu střední třídy s jejich novým 890 Duke R, který je oproti svému staršímu a slabšímu bratrovi 790 Duke mnohem ostřejší a je ideální pro ty jezdce, kteří milují extrémní jízdu. Od výrobce dostal větší výkon i točivý moment, méně kilogramů, kvalitnější brzdy a plně nastavitelné odpružení WP Apex.

Oranžová novinka sice vychází ze základu 790 Duke, ale v KTM z ní udělali prémiový model s ostřejším a točivějším motorem. Kapacita paralelního, kapalinou chlazeného dvouválce se zvýšila ze 799 ccm na 889 ccm a k tomu narostl i výkon ze 105 koní na 121 koní a točivý moment z 87 Nm na 99 Nm. K ostrým parametrům se přiostřil i posaz díky nižším řídítkům a vyšším stupačkám.

1 KTM 890 Duke R (3)1 KTM 890 Duke R (4)1 KTM 890 Duke R (1)

Polepšil si i podvozek, z nenastavitelných vidlic máte nyní plně nastavitelný od WP Apex. Ačkoliv se zvedla světlá výška o 20 mm na 206 mm a sedlo je také o 9 mm výše ve výšce 834 mm, zdvihy jsou stejné, tedy 140 mm vpředu a 150 mm vzadu. O vaši bezpečnost při brzdění se postarají čtyřpístkové brzdy Brembo Stylema a pumpa MCS.

1 KTM 890 Duke R (2)1 KTM 890 Duke R (5)

Pneumatiky Maxxis Supermaxx ST nahradili silniční Michelin Power Cup Evo. Ačkoliv to podle čísel vypadá, že je 890 Duke R větší než 790 Duke, váží o tři kilogramy méně, tedy 166 kilogramů bez náplní. Vzhledově si jsou tyto motocykly podobné skoro jako vejce vejci a dokonce mají stejnou i koncovku výfuku. K dispozici budou koncem února, cena by se měla pohybovat kolem 300 tisíc korun. Možná si říkáte, že to není zrovna málo, ale je potřeba si uvědomit, že při stavbě tohoto naháče byly použity velmi kvalitní komponenty, které zkrátka jeho cenu vyšroubovali nahoru. A zvýšit si ji budete muset ještě o obousměrné bezspojkové řazení, protože s ním ta jízda bude ještě více extrémnější.

1 KTM 890 Duke R (7)1 KTM 890 Duke R (6)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama